Advertentie:

donster

Herstel tijd /spierpijn

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik ben 48 jaar en heb altijd al af en aan gefitnessed. Waar ik nu heel veel last van heb is spierpijn, voornamelijk benen, wat 5 dagen duurt. Nu waren de sportscholen een maand dicht en heb ik zaterdag heel licht benen getraind, legpress, extension, hamstring, kuiten (alles 3x20). Maar door de spierpijn kan ik amper lopen, terwijl ik de gewichten totaal niet veel waren voor mij doen.

Hebben jullie advies was ik zou kunnen doen, of anders trainen of supplementen. 

Ik wil graag 3-4 per week trainen maar ik moet wel kunnen bewegen, hoor graag wat jullie kunnen adviseren

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

19 uur geleden zei donster:

Hoi allemaal,

 

Ik ben 48 jaar en heb altijd al af en aan gefitnessed. Waar ik nu heel veel last van heb is spierpijn, voornamelijk benen, wat 5 dagen duurt. Nu waren de sportscholen een maand dicht en heb ik zaterdag heel licht benen getraind, legpress, extension, hamstring, kuiten (alles 3x20). Maar door de spierpijn kan ik amper lopen, terwijl ik de gewichten totaal niet veel waren voor mij doen.

Hebben jullie advies was ik zou kunnen doen, of anders trainen of supplementen. 

Ik wil graag 3-4 per week trainen maar ik moet wel kunnen bewegen, hoor graag wat jullie kunnen adviseren

 

groet

Vervelend probleem. Heb je de beschikking over een hometrainer thuis dan zou je na je beentraining zeer licht kunnen losfietsen. Soort cool down. Daarna licht stretchen. Zo vedrijf je de afvalstoffen die zich hebben opgestapeld. Als bijkomende raad zou ik zeggen veel water drinken na de training en als laatste zou je 's avonds best een magnesium supplement nemen magnesium citraat 200 mg. Zorgt voor spierontspanning.

Wat eventueel ook zou kunnen helpen is een foam roller. Zo masseer je de spanning wat weg na de training.

 

Groeten

Edited by Hansie
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden zei donster:

Hoi allemaal,

 

Ik ben 48 jaar en heb altijd al af en aan gefitnessed. Waar ik nu heel veel last van heb is spierpijn, voornamelijk benen, wat 5 dagen duurt. Nu waren de sportscholen een maand dicht en heb ik zaterdag heel licht benen getraind, legpress, extension, hamstring, kuiten (alles 3x20). Maar door de spierpijn kan ik amper lopen, terwijl ik de gewichten totaal niet veel waren voor mij doen.

Hebben jullie advies was ik zou kunnen doen, of anders trainen of supplementen. 

Ik wil graag 3-4 per week trainen maar ik moet wel kunnen bewegen, hoor graag wat jullie kunnen adviseren

 

groet

Hoi donster,

 

Wat voor mij helpt is dit:

 

2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht (grote) eiwitrijke maaltijd voor het slapen en bij het opstaan 

 

8/9 uur slapen zodat je ook echt daadwerkelijk goed kan herstellen

 

 

En wat hansie inderdaad zegt ik gebruik ook magnesium supplementen 2 tabletten per dag 

 

En regelmatig proberen te bewegen door de dag heen

 

Misschien moet je je volume toch nog iets verlagen en steeds een beetje

verder opbouwen.

 

Groeten!

 

 

Edited by Sportfanatic216
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook eens kunnen kijken naar je vitamine D. Mijn zusje (27) traint ook fanatiek maar laatste tijd ook dat ze opeens slechter hersteld dan ervoor zonder duidelijke reden. Bleek uiteindelijk vitamine D te kort te hebben en dit bleek ook de oorzaak. Of dat in dit ook geval is geen idee maar je kan het altijd bekijken. Verder sluit ik me ook bij de rest aan. Magnesium zink omega 3 vitamine d multivit supplementen, slaap op orde, voeding op orde, training op orde, herstel op orde. Als dit alles niet werkt is het misschien iets anders (medisch) 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige mate van herkenning van dit 'probleem'. Als je ouder wordt herstel je sowieso minder snel. Goede raad als hierboven zou ik ter harte nemen. Bijv. squatten zonder belasting (kniebuigen) en/of lunges. Hou de zaak in beweging. Drink 'ns wat meer water en het aanvullen van je voeding met magnesium is eveneens een aanrader.

Als 60+er spreek ik enigszins uit ervaring. Gezien ieder mens anders reageert op bepaalde toevoegingen kan 't zijn dat je ff moet zoeken wat bij jou 't meeste effect heeft.

In ieder geval is het zaak om je machine in beweging te houden.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes! Ik zie Magnesium en Vitamine C en D3 in de comments. Heel goed! Dat is wat helpt. ;)

 

De eiwitten ook zeker weten, maar ik zou niet proberen 180 gram eiwitten aanbevelen voor het slapen!

 

Het is beter om die over de hele dag te eten, zorgt voor veel minder nierstress en eer dat het opgenomen is, ben je een dag verder. ;)

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Welkom Nick,   Ben blij dat je een pak beter bent. Langzaam aan de weg timmeren nu zonder te belasten inderdaad. Hou het leuk. Kom wel goed !
    • Welkom Nick,   die chemotherapie is natuurlijk een aanslag op je lichaam. Ik zou zeggen geniet van het sporten en leg de lat niet meteen te hoog voor jezelf dit levert stress op en is voor niemand goed. je moet heel wat hebben meegemaakt. goede combi fitness en mtb doe ik ook krachttraining op de sportschool en hardlopen en mtb en lekker buiten 
    •   Jawel hoor, maar als je 25% bodyfat hebt, is het geen goed idee daar eerst nog spiermassa bij te zetten. Gaat ook veel minder snel dan wanneer je eerst even het grote gedeelte eraf werkt en DAN daar de massa bijzet.   Je lichaam wordt niet graag zwaarder namelijk!
  • Sponsors