Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Onderzoek Pim Mulier instituut.

Recommended Posts

Beste sportcollega's,

 

Vandaag ben ik geïnterviewd door een medewerker van het Pim Mulier instituut. Dit n.a.v. de oproep eind vorig jaar. Deelname van zoveel mogelijk mensen is belangrijk om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen van de voors en tegens van intensieve krachtsportbeoefening in brede zin. Het is geenszins de bedoeling om onze mooie sport in een kwaad daglicht te stellen of te stigmatiseren. 

Een zo reëel mogelijk beeld is ook van belang voor de toekomstige ontwikkeling van de krachtsport.

Het interview verliep prettig en zonder addertjes onder het gras. Je bent vrij om al dan niet in te gaan op bepaalde (vraag)stellingen.

Mocht je je eerst willen verdiepen in het Mulier instituut en hun doelstel(lingen); google ze even.

De onderzoekers zouden graag wat meer krachtsporters willen interviewen. Het betreft bij voorkeur mannelijke sporters met een trainingsfrequentie van minimaal 4x per week.

 

Met sportieve groet, Geert.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors