Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Moet ik mijn nek specifiek trainen?

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Ik heb een vraag die niemand in mijn omgeving kan beantwoorden omdat niet veel mensen sporten. Ik ben nu goed op weg met droogtrainen en ben nu meer aandacht aan t besteden aan hoe mijn lichaam eruit ziet. Nu keek ik in de spiegel en leek mijn nek een beetje smal. Nu zie ik vaak dingen die er niet zijn omdat ik best onzeker ben alleen vroeg ik me af ik train eigenlijk alles behalve mijn nek. Ik train wel met shrugs en schouders meerdere oefeningen maar ik bedoel echt de nek zelf. Nu leek mijn nek dus ook best smal en zie ik soms gespierde gasten met enorme nekken. Hoe train ik dit en beter de vraag: moet ik dit trainen? Doen voetballers en atleten dit ook of is dit niet noodzakelijk of gebruikelijk?

 

Alvast bedankt! Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

12 uur geleden zei Gdberghuis:

Goedeavond,

 

Ik heb een vraag die niemand in mijn omgeving kan beantwoorden omdat niet veel mensen sporten. Ik ben nu goed op weg met droogtrainen en ben nu meer aandacht aan t besteden aan hoe mijn lichaam eruit ziet. Nu keek ik in de spiegel en leek mijn nek een beetje smal. Nu zie ik vaak dingen die er niet zijn omdat ik best onzeker ben alleen vroeg ik me af ik train eigenlijk alles behalve mijn nek. Ik train wel met shrugs en schouders meerdere oefeningen maar ik bedoel echt de nek zelf. Nu leek mijn nek dus ook best smal en zie ik soms gespierde gasten met enorme nekken. Hoe train ik dit en beter de vraag: moet ik dit trainen? Doen voetballers en atleten dit ook of is dit niet noodzakelijk of gebruikelijk?

 

Alvast bedankt! Fijne avond

 

In mijn ogen is je nek apart trainen totaal onnodig en niet relevant. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Traveller040:

 

In mijn ogen is je nek apart trainen totaal onnodig en niet relevant. 

 

Dit dus, shrugs, shrugs  en nog eens shrugs  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei Fit:

 

Dit dus, shrugs, shrugs  en nog eens shrugs  :D 

 

Precies. Voeg anders 2x per week shrugs ergens toe. Bijvoorbeeld barbell shrugs in 10-15 rep range en andere dag dumbell/cable shurgs in 15-25 range ofzo. Ontwikkel je ook meteen prima traps dus win win

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, hier hoopte ik al op. Ik ken 1 iemand die zijn nek apart traint is altijd als een soort gorilla zijn nek aan het trainen ziet er erg apart uit en heeft ook een boomstam als nek beetje lelijk. Bedankt voor alle antwoorden 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Nick,   Ben blij dat je een pak beter bent. Langzaam aan de weg timmeren nu zonder te belasten inderdaad. Hou het leuk. Kom wel goed !
    • Welkom Nick,   die chemotherapie is natuurlijk een aanslag op je lichaam. Ik zou zeggen geniet van het sporten en leg de lat niet meteen te hoog voor jezelf dit levert stress op en is voor niemand goed. je moet heel wat hebben meegemaakt. goede combi fitness en mtb doe ik ook krachttraining op de sportschool en hardlopen en mtb en lekker buiten 
    •   Jawel hoor, maar als je 25% bodyfat hebt, is het geen goed idee daar eerst nog spiermassa bij te zetten. Gaat ook veel minder snel dan wanneer je eerst even het grote gedeelte eraf werkt en DAN daar de massa bijzet.   Je lichaam wordt niet graag zwaarder namelijk!
  • Sponsors