Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Moet ik mijn nek specifiek trainen?

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Ik heb een vraag die niemand in mijn omgeving kan beantwoorden omdat niet veel mensen sporten. Ik ben nu goed op weg met droogtrainen en ben nu meer aandacht aan t besteden aan hoe mijn lichaam eruit ziet. Nu keek ik in de spiegel en leek mijn nek een beetje smal. Nu zie ik vaak dingen die er niet zijn omdat ik best onzeker ben alleen vroeg ik me af ik train eigenlijk alles behalve mijn nek. Ik train wel met shrugs en schouders meerdere oefeningen maar ik bedoel echt de nek zelf. Nu leek mijn nek dus ook best smal en zie ik soms gespierde gasten met enorme nekken. Hoe train ik dit en beter de vraag: moet ik dit trainen? Doen voetballers en atleten dit ook of is dit niet noodzakelijk of gebruikelijk?

 

Alvast bedankt! Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

12 uur geleden zei Gdberghuis:

Goedeavond,

 

Ik heb een vraag die niemand in mijn omgeving kan beantwoorden omdat niet veel mensen sporten. Ik ben nu goed op weg met droogtrainen en ben nu meer aandacht aan t besteden aan hoe mijn lichaam eruit ziet. Nu keek ik in de spiegel en leek mijn nek een beetje smal. Nu zie ik vaak dingen die er niet zijn omdat ik best onzeker ben alleen vroeg ik me af ik train eigenlijk alles behalve mijn nek. Ik train wel met shrugs en schouders meerdere oefeningen maar ik bedoel echt de nek zelf. Nu leek mijn nek dus ook best smal en zie ik soms gespierde gasten met enorme nekken. Hoe train ik dit en beter de vraag: moet ik dit trainen? Doen voetballers en atleten dit ook of is dit niet noodzakelijk of gebruikelijk?

 

Alvast bedankt! Fijne avond

 

In mijn ogen is je nek apart trainen totaal onnodig en niet relevant. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Traveller040:

 

In mijn ogen is je nek apart trainen totaal onnodig en niet relevant. 

 

Dit dus, shrugs, shrugs  en nog eens shrugs  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei Fit:

 

Dit dus, shrugs, shrugs  en nog eens shrugs  :D 

 

Precies. Voeg anders 2x per week shrugs ergens toe. Bijvoorbeeld barbell shrugs in 10-15 rep range en andere dag dumbell/cable shurgs in 15-25 range ofzo. Ontwikkel je ook meteen prima traps dus win win

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, hier hoopte ik al op. Ik ken 1 iemand die zijn nek apart traint is altijd als een soort gorilla zijn nek aan het trainen ziet er erg apart uit en heeft ook een boomstam als nek beetje lelijk. Bedankt voor alle antwoorden 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors