Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Moet ik mijn nek specifiek trainen?

Recommended Posts

Goedeavond,

Ik heb een vraag die niemand in mijn omgeving kan beantwoorden omdat niet veel mensen sporten. Ik ben nu goed op weg met droogtrainen en ben nu meer aandacht aan t besteden aan hoe mijn lichaam eruit ziet. Nu keek ik in de spiegel en leek mijn nek een beetje smal. Nu zie ik vaak dingen die er niet zijn omdat ik best onzeker ben alleen vroeg ik me af ik train eigenlijk alles behalve mijn nek. Ik train wel met shrugs en schouders meerdere oefeningen maar ik bedoel echt de nek zelf. Nu leek mijn nek dus ook best smal en zie ik soms gespierde gasten met enorme nekken. Hoe train ik dit en beter de vraag: moet ik dit trainen? Doen voetballers en atleten dit ook of is dit niet noodzakelijk of gebruikelijk?

Alvast bedankt! Fijne avond

Advertentie:

12 uur geleden zei Gdberghuis:

Goedeavond,

Ik heb een vraag die niemand in mijn omgeving kan beantwoorden omdat niet veel mensen sporten. Ik ben nu goed op weg met droogtrainen en ben nu meer aandacht aan t besteden aan hoe mijn lichaam eruit ziet. Nu keek ik in de spiegel en leek mijn nek een beetje smal. Nu zie ik vaak dingen die er niet zijn omdat ik best onzeker ben alleen vroeg ik me af ik train eigenlijk alles behalve mijn nek. Ik train wel met shrugs en schouders meerdere oefeningen maar ik bedoel echt de nek zelf. Nu leek mijn nek dus ook best smal en zie ik soms gespierde gasten met enorme nekken. Hoe train ik dit en beter de vraag: moet ik dit trainen? Doen voetballers en atleten dit ook of is dit niet noodzakelijk of gebruikelijk?

Alvast bedankt! Fijne avond

In mijn ogen is je nek apart trainen totaal onnodig en niet relevant. 

2 uur geleden zei Traveller040:

In mijn ogen is je nek apart trainen totaal onnodig en niet relevant. 

Dit dus, shrugs, shrugs  en nog eens shrugs  :D 

34 minuten geleden zei Fit:

Dit dus, shrugs, shrugs  en nog eens shrugs  :D 

Precies. Voeg anders 2x per week shrugs ergens toe. Bijvoorbeeld barbell shrugs in 10-15 rep range en andere dag dumbell/cable shurgs in 15-25 range ofzo. Ontwikkel je ook meteen prima traps dus win win

• Like 1

Oke bedankt, hier hoopte ik al op. Ik ken 1 iemand die zijn nek apart traint is altijd als een soort gorilla zijn nek aan het trainen ziet er erg apart uit en heeft ook een boomstam als nek beetje lelijk. Bedankt voor alle antwoorden 

• Like 1