Advertentie:

Nono

Waarom lijkt mijn vetpercentage niet te kloppen, help!

Recommended Posts

Hallo, 

mik heb nu sinds een half jaar aan het sporten. Ik doe krachttraining. Ik heb een keer in de 6 weken een meting voor vetpercentage en gewicht. Ik ben 17 jaar 183 cm ik weeg 59 kilo en de 4 puntenmeting heeft aan dat ik 4,7 % lichaamsvet heb. Als ik naar mijn lichaam kijk is dat heel onwaarschijnlijk. Ik heb ook op zo’n weegschaal gestaan al 6x en dan kwam altijd 3 of 4% lichaamsvet uit. Vergeleken met mijn lichaam kan dat echt niet. Ik heb ook niet echt een sixpack. Mijn vetpercentage komt dus nergens heel goed uit. Ik moet nu aankomen voor meer spieropbouw. Maar ook dat lukt niet echt. Ik zit op ondergewicht. Mijn coach zei dat ik Maas gainer moet pakken maar ook dat helpt niet echt. Ook zei mijn coach iets over visceraal en subcutaan vet. Hij vertelde dat ik misschien eerst mijn visceraal vet verbrand voordat mijn lichaam aan het subcutaan vet begint. Ik snap er niks meer van hoe ik wel een buikje kan hebben maar volgens alle metingen een mega laag vetpercentage. Kan iemand mij wat wijzer maken hierover? Ik heb het echt nodig.

Advertentie:

Hoi kerel! Welkom.

Om even met de deur in huis te vallen:
Jouw coach is een mongool. Hij kan duidelijk ook geen huidplooitest doen! 4,7% is ZEER onwaarschijnlijk, zelfs voor een atleet op het podium... je coach gebruikt moeilijke woorden, maar misschien zit er ergens een probleem bij je.

Je kunt me een berichtje sturen, dan kunnen we misschien eens skypen en eens kijken wat er allemaal mis is. Eten, slapen en ook HOE je traint is erg belangrijk! Ik coach je voor niets als je wilt, want dit gaat nergens over haha. Niet denken aan ''mass gainers''. Boterhammen met pindakaas is genoeg in principe haha.

Groeten!

• Upvote 1

Hallo Nono,

Waarschijnlijk ben jij zoals men dat noemt 'skinny fat'. Normaal aan de buitenkant, maar relatief meer vet rond de organen(visceraal vet, buikje). Dit kan je niet meten met een huidplooimeting. Dit meet het subcutaan vet, wat vlak onder de huid ligt. Visceraal vet is op termijn niet gezond en moet eerst aangepakt worden. Dit kan je eenvoudig oplossen door een verandering in levensstijl en training.

39 minuten geleden zei Peter Wouters:

Hallo Nono,

Waarschijnlijk ben jij zoals men dat noemt 'skinny fat'. Normaal aan de buitenkant, maar relatief meer vet rond de organen(visceraal vet, buikje). Dit kan je niet meten met een huidplooimeting. Dit meet het subcutaan vet, wat vlak onder de huid ligt. Visceraal vet is op termijn niet gezond en moet eerst aangepakt worden. Dit kan je eenvoudig oplossen door een verandering in levensstijl en training.

Hallo, bedankt voor je reactie. Aangezien mijn vetpercentage heel laag is en ik wel een klein beetje een buikje heb had mijn coach gezegd dat mijn lichaam misschien eerst het visceraal vet opmaakt en daarna pas onder de huid. Hij vertelde toen dat het normaal andersom is dus dat hij dat gek zou vinden. Dat zou wel kunnen verklaren waarom mijn vetpercentage met alles heel laag is. Een belangrijke vraag aan u van mij is dan ook, is het mogelijk dat mijn visceraal vet eerder aangesteld word dan mijn subcutaan vet?

6 uur geleden zei Nono:

Hallo, bedankt voor je reactie. Aangezien mijn vetpercentage heel laag is en ik wel een klein beetje een buikje heb had mijn coach gezegd dat mijn lichaam misschien eerst het visceraal vet opmaakt en daarna pas onder de huid. Hij vertelde toen dat het normaal andersom is dus dat hij dat gek zou vinden. Dat zou wel kunnen verklaren waarom mijn vetpercentage met alles heel laag is. Een belangrijke vraag aan u van mij is dan ook, is het mogelijk dat mijn visceraal vet eerder aangesteld word dan mijn subcutaan vet?

Visceraal vet ga je aanpakken door vooral minder suikers(insulinegevoeligheid) en meer proteinen te consumeren. Daarnaast voldoende training. Subcutaan heb je volgens de metingen niet of weinig. Dus, dat gaat niet minderen. 

19 uur geleden zei Shorty:

Hoi kerel! Welkom.

Om even met de deur in huis te vallen:
Jouw coach is een mongool. Hij kan duidelijk ook geen huidplooitest doen! 4,7% is ZEER onwaarschijnlijk, zelfs voor een atleet op het podium... je coach gebruikt moeilijke woorden, maar misschien zit er ergens een probleem bij je.

Je kunt me een berichtje sturen, dan kunnen we misschien eens skypen en eens kijken wat er allemaal mis is. Eten, slapen en ook HOE je traint is erg belangrijk! Ik coach je voor niets als je wilt, want dit gaat nergens over haha. Niet denken aan ''mass gainers''. Boterhammen met pindakaas is genoeg in principe haha.

Groeten!

Beaam met klem dat de coach een asshole is. Ik noem dat complexen aanpraten. Geen voeling met de fijngevoeligheden van de jeugd. Mij konden ze op die leeftijd ook door een sleutelgat trekken. Laat de jongen lekker trainen. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. Het lichaam van de jongeman is nog in volle ontwikkeling en het zal een "doorjager" zijn. Eten wat je wil en quasi niets bijkomen. Met veel geduld zal ie elk jaar wat bijkomen. Hij moet zichzelf de tijd geven om te groeien en vooral genieten van de leuke sport die krachtraining is.

Edited by Hansie

3 uur geleden zei Hansie:

Beaam met klem dat de coach een asshole is. Ik noem dat complexen aanpraten. Geen voeling met de fijngevoeligheden van de jeugd. Mij konden ze op die leeftijd ook door een sleutelgat trekken. Laat de jongen lekker trainen. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. Het lichaam van de jongeman is nog in volle ontwikkeling en het zal een "doorjager" zijn. Eten wat je wil en quasi niets bijkomen. Met veel geduld zal ie elk jaar wat bijkomen. Hij moet zichzelf de tijd geven om te groeien en vooral genieten van de leuke sport die krachtraining is.

Zeker waar! Alles wat je zegt, mee eens.

Maar feit blijft, kom je niet aan? Dan eet je niet genoeg. Mass gainer kan helpen, maar is veel te duur voor wat je krijgt...

Eten, eten, eten. En als je een snel metabolisme hebt, moet je dus NOG meer eten. Dat is helaas de harde waarheid.

Genoeg eten is in bodybuilding VIND IK het moeilijkste. Iedereen kan minder eten, maar het is moeilijk om te blijven eten als je ei6genlijk nog geen honger hebt!

Maar... whatever it takes, god damn it.

*Rich Piana, he taught us well.*

2 uur geleden zei Shorty:

Maar feit blijft, kom je niet aan? Dan eet je niet genoeg. Mass gainer kan helpen, maar is veel te duur voor wat je krijgt...

Of verkeerd eten,

als ik dit verhaal lees is hij ( @Nono ) een ecto, “ik zelf ook”.

Mijn ervaring om aan te komen is, hoger in koolhydraten te gaan zitten, dan nodig is, het vet dat hierdoor wordt aangezet verbrand toch wel door de snelle stofwisseling.

gewoon stap voor stap gaan eten je hoeft jezelf niet vol te eten bij elke eetmoment gewoon iets van 400 - 500 Kcal per maaltijd

dan zal je merken dat je gaat aankomen.

Vergeet niet dit werkt voor mij.

Die gainers gewoon links laten liggen, eerst maar eens je voeding in orde krijgen.

en dan misschien eens kijken naar gainers voor de extra Kcal overschot
maar niet alle gainers doen wat ze zeggen, ik doen het goed op mammoth 2500