Advertentie:

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Ik heb een vraagje. Ik ben voor het eerst echt goed aan het cutten en stuit nu op een probleem. Mijn buikvet lijkt maar niet minder te worden. Ik had wel al opgezocht dat als je op zo'n niveau komt dat de rest van je lichaam goed afvalt behalve je buik, gebied boven je penis en zijkant van je lichaam dat je dan weer meer calorieën moest gaan eten; klopt dit?

 

Ik zorgde eerst dat ik 0.1% van mn lichaamsgewicht afviel en nu doe ik 0.05% sinds dat ik op t niveau kwam dat alleen mn buikver er nog zit.

 

Nu ben ik echt al 2 maanden bezig ik blijf afvallen 0.3kg ongeveer per week maar toch raak ik het vet niet kwijt. Ik eet altijd 2x zoveel eiwitten als lichaamsgewicht en eig vrijwel geen vet. Elke dag veel kip meestal met noedels, rijst en genoeg fruit/groente + alleen water. Dus voeding kan het niet zijn.

 

Kan het kloppen dat t zo lang duurt of doe ik iets fout? Heeft iemand nog andere tips? Ik ben namelijk bang dat ik nu in een loop zit waar ik iets moet veranderen om eruit te komen of anders mn spieren kwijt raak .

 

Alvast bedank!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hai!

 

Zolang de weegschaal zakt dan moet het goedkomen. Het klopt dat het gedeelte buik vaak t laatst verdwijnd, maar uiteindelijk komt het echt goed. 
Wat betreft dat meer eten: dit doe je eigenlijk op het moment dat je vastloopt, dus zo weinig kcal eet dat er niks meer te schrappen valt. Dan kan je je stofwisseling wat opvoeren met meer eten. Maar zolang je afvalt dan zit je wel goed. Specifiek dat buikvet wegtrainen kan niet, je bent als het ware een fietsband die leegloopt en dat gaat over je hele lijf. 
 

Succes met dit laatste gedeelte van je cut!

gr Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon door pushen. Je kan altijd periode(s) hebben waarbij gewicht wat stalt. Kan 101 redenen hebben. Bijvoorbeeld je NEAT kan afgelopen periode minder zijn geweest = minder kcal verbruikt. Gewoon doorgaan. Pas als je 2 weken stilstaat zou ik pas iets gaan veranderen. De eerste weken in een cut gaan altijd soepel. Vroeg of laat kom je op het punt waar jij nu bent en dat onderscheid het kleine percentage doorzetters van de rest. De meeste geven op en stoppen ermee. Aan jou om te kiezen welke van de 2 jij bent 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor de berichten, hier kan ik wat mee top! Ik blijf zakken met gewicht alleen vet lijkt niet minder te worden. Hopelijk komt er snel verandering heb nieuwe weegschaal gekocht kan ook veel veranderen betere metingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors