Advertentie:

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Ik heb een vraagje. Ik ben voor het eerst echt goed aan het cutten en stuit nu op een probleem. Mijn buikvet lijkt maar niet minder te worden. Ik had wel al opgezocht dat als je op zo'n niveau komt dat de rest van je lichaam goed afvalt behalve je buik, gebied boven je penis en zijkant van je lichaam dat je dan weer meer calorieën moest gaan eten; klopt dit?

 

Ik zorgde eerst dat ik 0.1% van mn lichaamsgewicht afviel en nu doe ik 0.05% sinds dat ik op t niveau kwam dat alleen mn buikver er nog zit.

 

Nu ben ik echt al 2 maanden bezig ik blijf afvallen 0.3kg ongeveer per week maar toch raak ik het vet niet kwijt. Ik eet altijd 2x zoveel eiwitten als lichaamsgewicht en eig vrijwel geen vet. Elke dag veel kip meestal met noedels, rijst en genoeg fruit/groente + alleen water. Dus voeding kan het niet zijn.

 

Kan het kloppen dat t zo lang duurt of doe ik iets fout? Heeft iemand nog andere tips? Ik ben namelijk bang dat ik nu in een loop zit waar ik iets moet veranderen om eruit te komen of anders mn spieren kwijt raak .

 

Alvast bedank!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hai!

 

Zolang de weegschaal zakt dan moet het goedkomen. Het klopt dat het gedeelte buik vaak t laatst verdwijnd, maar uiteindelijk komt het echt goed. 
Wat betreft dat meer eten: dit doe je eigenlijk op het moment dat je vastloopt, dus zo weinig kcal eet dat er niks meer te schrappen valt. Dan kan je je stofwisseling wat opvoeren met meer eten. Maar zolang je afvalt dan zit je wel goed. Specifiek dat buikvet wegtrainen kan niet, je bent als het ware een fietsband die leegloopt en dat gaat over je hele lijf. 
 

Succes met dit laatste gedeelte van je cut!

gr Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon door pushen. Je kan altijd periode(s) hebben waarbij gewicht wat stalt. Kan 101 redenen hebben. Bijvoorbeeld je NEAT kan afgelopen periode minder zijn geweest = minder kcal verbruikt. Gewoon doorgaan. Pas als je 2 weken stilstaat zou ik pas iets gaan veranderen. De eerste weken in een cut gaan altijd soepel. Vroeg of laat kom je op het punt waar jij nu bent en dat onderscheid het kleine percentage doorzetters van de rest. De meeste geven op en stoppen ermee. Aan jou om te kiezen welke van de 2 jij bent 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor de berichten, hier kan ik wat mee top! Ik blijf zakken met gewicht alleen vet lijkt niet minder te worden. Hopelijk komt er snel verandering heb nieuwe weegschaal gekocht kan ook veel veranderen betere metingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors