Advertentie:

Recommended Posts

Hallo,

 

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, hoe kun je met een lichaam die niet wil aankomen toch gespierde of dikkere armen creëren?

Ik ben een jongen van bijna 31 jaar. Ik ben ongeveer 176/178 cm lang, dun postuur, ik weeg 62 kg, dit weeg ik al vanaf mijn 18e! haha. Door een spastische darm syndroom kan ik niet aankomen, mijn lichaam neemt gewoon geen vet op. 

 

Toch zou ik graag mijn armen willen trainen, maar mijn vriendin zegt dat ik dan alles moet doen. Dat wil ik niet omdat ik bang ben nog slanker te worden. Iemand tips en of ideeën? Ze zijn zeer welkom! Ik wil namelijk toch iets proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Op 13-2-2022 at 09:10 zei Haafie:

Hallo,

 

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, hoe kun je met een lichaam die niet wil aankomen toch gespierde of dikkere armen creëren?

Ik ben een jongen van bijna 31 jaar. Ik ben ongeveer 176/178 cm lang, dun postuur, ik weeg 62 kg, dit weeg ik al vanaf mijn 18e! haha. Door een spastische darm syndroom kan ik niet aankomen, mijn lichaam neemt gewoon geen vet op. 

 

Toch zou ik graag mijn armen willen trainen, maar mijn vriendin zegt dat ik dan alles moet doen. Dat wil ik niet omdat ik bang ben nog slanker te worden. Iemand tips en of ideeën? Ze zijn zeer welkom! Ik wil namelijk toch iets proberen.

Welkom,

 

Zeer herkenbaar het probleem. Heb zelf ook last van prikkelbare darm syndroom of in de volksmond spastisch colon.

Het is een ongevaarlijke maar vervelende aandoening waar dat door menig dokter wat smalend over gedaan wordt. Het zou zich allemaal tussen de oren afspelen en stress gerelateerd zijn. Dat laatste heeft spijtig genoeg een grond van waarheid.

Je mag echter niet gefixeerd zijn op enkel de armen. Je vriendin heeft dus gelijk. Alles is een geheel of een cirkel. Armen zijn een radertje van de machine en je zal weinig of nauwelijks alleen spiergroei op de armen kunnen bewerkstelligen. Misschien wel wat definitie of af lijning maar de grote massa nope zo werkt het niet. Je moet weten dat met rug en borsttraining der armen respectievelijk biceps en triceps als ondersteunende spiergroep ook in werking komen en getraind worden. Daarbij kan ik je nog zeggen dat beentraining op zich een hormonale respons geeft (testosteron) waarbij je je benefit doet met de ontwikkeling van je bovenlichaam en dus ook armen.

Trouwens schriele afhangende schouders met een platte borst, tandestokers van benen en dan 2 joekels van armen zou toch totaal disproportioneel zijn, vind je niet.

Qua voeding zou ik mij baseren op kleine porties per dag, zo'n 5-tal verspreid over zo'n 2,5 à 3 uur per dag. Je maag en darmstelsel gaat vriendelijker reageren op die verdeeldheid dan 3 grote maaltijden per keer.

Met PDS is het belangrijk om propere voeding te eten. Geen junkfood, snelle suikers of slechte vetten en vooral ook geen pikante zaken. In principe is het dieet van een bodybuilder vrij clean en gezond. Als je in massa wilt bijkomen zou je gewoon meer moeten consumeren dan je verbruikt zo kom je bij. Doe dat traag en gestaag zeker met je maag-darmstelsel.

Wees blij met kleine vooruitgang helaas zal het bij jou iets trager verlopen. Een echt massamonster zal zowel voor jou als voor mij moeilijk verlopen want het gestel kan toch iets minder grote hoeveelheden voedsel verwerken.

Geniet van je vooruitgang omhels je kwaliteiten en wees nederig voor je beperkingen.

 

Veel succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors