Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Ab Roller (abs)

Recommended Posts

Houd de Ab Roller (of barbell) met beide handen vast en je knieën op de vloer. Plaats nu de Ab Roller op de grond, je lichaam in een positie zoals bij geknielde ‘push up':

  • rol de ab roller langzaam recht naar voren, strek je lichaam in een rechte positie zo ver als je kunt zonder dat je lichaam de grond raakt;
  • adem in tijdens dit gedeelte van de oefening;
  • na een korte pauze in de gestrekte positie, terug naar de uitgangspositie terwijl je uitademt.

Ab-Roller.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heerlijke oefening is dit. Niet alleen voor je buik, maar ook voor je core en schouders. Ben bijna zover dat ik de oefening uit staand positie kan doen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke oefening is dit. Niet alleen voor je buik, maar ook voor je core en schouders. Ben bijna zover dat ik de oefening uit staand positie kan doen. :D

Dit lukt mij nog net niet maar we blijven oefenen! -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei Helpimstuck:

Lijkt me erg taai hoor... dus ik ga het lekker proberen! :D

Erg fijne oefening is het! Je voelt je abs goed branden erna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ab roller is echt mijn nummer 1 ook haha. Blijf hem heerlijk vinden en kan makkelijk thuis ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er eentje van m'n vriendin gehad, ga hem komende week eens proberen, volgens mij kun je daar je abs inderdaad lekker kort mee zetten.

Edited by alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden zei alex:

heb er eentje van m'n vriendin gehad, ga hem komende week eens proberen, volgens mij kun je daar je abs inderdaad lekker kort mee zetten.

Let op een goede houding, bekijk even wat filmpjes voor je het doet. Foute houding = zere rug. Verder blijft het een super oefening!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Ramon.  Op deze site zul je vast en zeker de gewenste kennis op doen.   Succes!
    • Hey allemaal, hierbij even een korte introductie over mij.   Ik ben 21 jaar oud en ben 4,5 jaar geleden in aanraking  gekomen met fitness en krachttraining. Vrijwel direct was ik erg fanatiek aan het trainen, maar als ik hierop terugblik was dit ver van efficient. Ik vind zowel het sporten als het voedingsaspect leuk aan deze tak van sport. Erg interessant waartoe je lichaam allemaal in staat is. Ik heb een kleine twee jaar Sportkunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen en heb ook een opleiding tot sportmasseur gevolgd en afgerond. Na deze twee jaar heb ik toch besloten om te switchen van opleiding en nu studeer ik verpleegkunde, ook dit aan de Hanzehogeschool in Groningen.   Mijn huidige statistieken: Lengte: 183cm Gewicht: 86kg Squat: 165kg Bankdruk: 135kg Deadlift: 170kg   Mijn doelen wanneer de sportscholen weer open gaan zijn: Het versterken van mijn squat, deze wil ik graag naar 180kg hebben.  Mijn deadlift verbeteren. Mijn techniek zit goed, maar op een of andere manier vind ik het lastig om mijn kracht er in kwijt te kunnen. Bovenlichaam op hypertrofie verder trainen.
    • Klopt helemaal Shorty. Bij deze vorm duurt de 'naverbranding' ook het langst. Verder uiteraard meer kalorieën verbruiken dan je inneemt!
  • Sponsors