Advertentie:

Recommended Posts

Hihi!

Ik ben Jason 21 Jaar oud,

Sinds een hele lange tijd geleden ''5 jaar'' ga ik weer voor het eerst naar de sportschool.

Ik ben ''overweight'' 115/120kilo, en 187cm.

Zelf ben ik ook wel aardig gespierd, alleen dat is soms iets moeilijker te zien, bij bijvoorbeeld buik

en borst. 

Alleen jammer genoeg heb ik ''uitstekende borsten'' en niet die hangen, wat me erg doet schamen.

Kunnen die weg getraint worden?

 

Ik vindt het moeilijk om te trainen wanneer het druk is,

krijg een soort gevoel van schaamte, alsof iedereen me aankijkt een opmerkingen klaar heeft.

Dus een van de redenen waarom ik niet eerder ben begonnen.

Ik dacht zelf te beginnen aan het afvallen,

Cardio, en wanneer ik op een goede gewicht zit, dan aan kracht training te gaan.

Alleen heb hier geen ervaring mee, zou graag wat tips willen! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom Jason,

 

ik zou cardio met krachttraining combineren. Je geeft aan 5 jaar niet gesport te hebben begin dan rustig om blessures te voorkomen.

Eet gezond en vindt met afvallen iets wat vol te houden is.

Ik verwacht dat bij je borsten vet is wat er wel afgaat met sporten.

op dit forum is een hoop te vinden waar je vast goede tips uit kunt halen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Jason,

Ik zou ook al met krachttraining beginnen als ik jouw was.

Één van de beste manieren om zo snel mogenlijk vet te verbranden en goed in shape te raken, in combinatie met een gezonde eetstijl. 

Vet verbranden kan niet plaatselijk, dus als je 2 keer per week een goede full body workout doet zit je goed.

 

Jongens in de gym zullen niet veel aandacht aan jou besteden in de negatieve zin, die zijn alleen druk met hunzelf en eigen uiterlijk.

Tis net zoals een groepsfoto waar je op staat, waar kijk je het eerst naar? Waarschijnlijk naar jezelf ;).

Zo is het ook meestal in de gym, iedereen  is met zichzelf bezig.

En iedereen is ergens begonnen, nu verloop van tijd heb je het een beetje eigen gemaakt en zal dat schaamte gevoel ook weg gaan.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 2/23/2022 at 6:13 PM, Scato89 said:

Welkom Jason,

Ik zou ook al met krachttraining beginnen als ik jouw was.

Één van de beste manieren om zo snel mogenlijk vet te verbranden en goed in shape te raken, in combinatie met een gezonde eetstijl. 

Vet verbranden kan niet plaatselijk, dus als je 2 keer per week een goede full body workout doet zit je goed.

 

Jongens in de gym zullen niet veel aandacht aan jou besteden in de negatieve zin, die zijn alleen druk met hunzelf en eigen uiterlijk.

Tis net zoals een groepsfoto waar je op staat, waar kijk je het eerst naar? Waarschijnlijk naar jezelf ;).

Zo is het ook meestal in de gym, iedereen  is met zichzelf bezig.

En iedereen is ergens begonnen, nu verloop van tijd heb je het een beetje eigen gemaakt en zal dat schaamte gevoel ook weg gaan.

Succes!

 

Ik was van plan om eigenlijk rond de 3/4x per week te gaan om mee te beginnen, en later misschien 5x per week.

De 'groepsfoto'' ding helpt wel een beetje bij mn gedachten.

Ik denk er vooral aan omdat stel ik doe een beweging verkeerd, dat ik wordt aangekeken zovan ''Waar is hij nou mee bezig''

Zoals ik zij de laatste x dat ik ging was 5jaar geleden, dus ik ben erg vergeten hoe meeste bewegingen moeten.

 

Nu dat de QR code weg valt bij de versoepeling, ga ik morgen een 7 dagen free pas regelen, kijken of de sportschool iets voor me is.

Ik moet ook proberen om VEEL meer water te drinken, ik drink nauwelijks.

Zal denk ik zeker helpen bij het trainen :)

 

Ik zal der loop van tijd laten weten of ik vragen heb, of laten weten hoe het gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loop niet te hard van stapel, Begin oefeningen licht, totdat je de tactiek en beweging op de goede manier uitvoert.

Zorg voor een goede mind-muscle connection, dus zorg ervoor dat je je spiergroep goed voelt tijdens het trainen. 

Je hoeft je voor niemand te bewijzen en je heb je eigen doelen.

En persoonlijk zou ik wel, als je krachttraining gaat doen, dat je wel een schema heb voor jezelf, geeft je iets meer houvast in de gym.

En inderdaad mocht je vragen hebben, stel ze hier gerust!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/25/2022 at 8:54 PM, Scato89 said:

Loop niet te hard van stapel, Begin oefeningen licht, totdat je de tactiek en beweging op de goede manier uitvoert.

Zorg voor een goede mind-muscle connection, dus zorg ervoor dat je je spiergroep goed voelt tijdens het trainen. 

Je hoeft je voor niemand te bewijzen en je heb je eigen doelen.

En persoonlijk zou ik wel, als je krachttraining gaat doen, dat je wel een schema heb voor jezelf, geeft je iets meer houvast in de gym.

En inderdaad mocht je vragen hebben, stel ze hier gerust!

 

Klinkt goed! Ik heb een vraag.

 

Ik werk bij een logistic die etenswaren/drank levert bij restaurants/cafes etc,

weet hierdoor dus niet wat ik moet eten durende de dag.

Ik begin op het vroegst rond 5:30 in de ochtend, en op zn laatst 7:00.

heb dus weinig tijd om eten voor te berijden.

Soms neem ik een bakje fruit mee, of een lepel, en dan kwark bij de winkel halen, met 2 croissants en nog wat drinken.

Maar ik wil graag een ochtent/middag maal hebben waarbij ik echt vol zit, en meer energy heb. 

Enkele iedeen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met Jeroen, broodtrommeltje en alsnog je bakje fruit.

Ik werk zelf ook vroeg, en ik doe sochtends in de auto op weg naar me werk, een banaan en een flesje protein drink, dan heb ik in ieder geval wat binnen, en dan rond een uur of 7 (of wanneer het me het beste uitkomt) meestal me brood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat onwennige in de sportschool

moet je je niet aan storen. Mensen letten eerder op ‘ luidruchrige egolifters’ dan op iemand die zijn best doet. Tuurlijk kijk je altijd om je heen en persoonlijk zal ik iemand altijd helpen als ik zie dat hij ergens mee struggeld of iets verkeerd uitvoert. Nou is iedereen anders en dit Zal ook per sportschool anders zijn. 
 

wat betreft dat eten: het is key om een plan te hebben van te voren. Als je alles netjes bij je hebt dan zal je ook niet de neiging hebben wat te kopen als je een slecht moment hebt. 
dus klaarmaken van te voren met de gedachte: dit is het voor deze dag en daar moet ik het mee doen. 
Eten zet je de avond van te voren al klaar natuurlijk , voor morgen staat dat van mij al klaar teminste. Alles voor het einddoel en eten is zoals iedereen weet het stuur. Hard trainen kan iedereen, maar met je eten bepaal je de richting die je op wilt  

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

Ik kom er ff in, had het helemaal over het hoofd gezien!
Zo te zien wordt je PRIIIMA geholpen. 

In het kort is het inderdaad in de avond je brood smeren, of je pasta koken en sausje erbij, bakje dicht en klaar.
Probeer gewoon zoveel te eten dat je geen honger hebt! Niet dat je vol zit, maar dat je geen honger hebt.
Dan eens kijken en berekenen hoeveel je dan eet uiteindelijk en dan heb je een soort basis waar vanuit je kunt bouwen :)

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/27/2022 at 9:14 PM, Jeroen said:

Broodtrommeltje mee met bruin brood dat vult toch beter dan die croissants

 Heb dit gedaan vendaag, zat er indd aardig vol van! had er een banaan bij gedaan en een appel.

 

On 2/28/2022 at 8:51 AM, Scato89 said:

Eens met Jeroen, broodtrommeltje en alsnog je bakje fruit.

Ik werk zelf ook vroeg, en ik doe sochtends in de auto op weg naar me werk, een banaan en een flesje protein drink, dan heb ik in ieder geval wat binnen, en dan rond een uur of 7 (of wanneer het me het beste uitkomt) meestal me brood.

Protein drink klinkt goed, moet daar is ff research over doen, ik hoor dat t helpt bij fysiek zwaar werk/sportschool, voor wat energy?

 

On 2/28/2022 at 8:58 PM, Motivator said:

Dat onwennige in de sportschool

moet je je niet aan storen. Mensen letten eerder op ‘ luidruchrige egolifters’ dan op iemand die zijn best doet. Tuurlijk kijk je altijd om je heen en persoonlijk zal ik iemand altijd helpen als ik zie dat hij ergens mee struggeld of iets verkeerd uitvoert. Nou is iedereen anders en dit Zal ook per sportschool anders zijn. 
 

wat betreft dat eten: het is key om een plan te hebben van te voren. Als je alles netjes bij je hebt dan zal je ook niet de neiging hebben wat te kopen als je een slecht moment hebt. 
dus klaarmaken van te voren met de gedachte: dit is het voor deze dag en daar moet ik het mee doen. 
Eten zet je de avond van te voren al klaar natuurlijk , voor morgen staat dat van mij al klaar teminste. Alles voor het einddoel en eten is zoals iedereen weet het stuur. Hard trainen kan iedereen, maar met je eten bepaal je de richting die je op wilt  

mvg Sander

 

Ik heb dit indd gemerkt dinsdag toen ik begonnen ben, ik merk dat iedereen een beetje zn eigen ding doet, en af en toe wel is om zich heen kijkt. Ik heb nog wel een beetje een nerveus gevoel om oefeningen te doen die geen machines zijn, weet nou niet of dit door mn anxiety komt, of dat ik gewoon nog niet echt weet hoe ik sommige oefeningen moet doen.

 

Ik probeer ook een plan te maken, maar af en toe kom ik er gewoon niet uit, en probeer ik youtube beetje te kijken voor ochtend/middag/avond malen die gezond zijn, die mensen vooral gebruiken bij het sporten.

Ik zal hier aan blijven werken, ik weet wat ik wil en ga dat nou niet opgeven omdat ik er ff niet uitkom :P

 

20 hours ago, Shorty said:

Hey!

Ik kom er ff in, had het helemaal over het hoofd gezien!
Zo te zien wordt je PRIIIMA geholpen. 

In het kort is het inderdaad in de avond je brood smeren, of je pasta koken en sausje erbij, bakje dicht en klaar.
Probeer gewoon zoveel te eten dat je geen honger hebt! Niet dat je vol zit, maar dat je geen honger hebt.
Dan eens kijken en berekenen hoeveel je dan eet uiteindelijk en dan heb je een soort basis waar vanuit je kunt bouwen :)

 

Groeten!

 

Ik ben me best aan t doen om die basis op te bouwen. Ik heb voor jarenlang ook in de avond gegeten, bv hele malen om 12u snachts, or left overs van een bestelling bij thuisbezorgd. Ik ben er flink mee bezig om na 6/7u in de avond niet meer te eten.. dit gaat met heel veel moeite maar ik weet dat het t waard zal worden. Kan dat, gewoon een avond maal maken voor in de ochtend/middag zo? heb er nooit echt aan gedacht eerlijk gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 3-3-2022 at 17:07 zei Jason:

 Heb dit gedaan vendaag, zat er indd aardig vol van! had er een banaan bij gedaan en een appel.

 

Protein drink klinkt goed, moet daar is ff research over doen, ik hoor dat t helpt bij fysiek zwaar werk/sportschool, voor wat energy?

 

 

Ik heb dit indd gemerkt dinsdag toen ik begonnen ben, ik merk dat iedereen een beetje zn eigen ding doet, en af en toe wel is om zich heen kijkt. Ik heb nog wel een beetje een nerveus gevoel om oefeningen te doen die geen machines zijn, weet nou niet of dit door mn anxiety komt, of dat ik gewoon nog niet echt weet hoe ik sommige oefeningen moet doen.

 

Ik probeer ook een plan te maken, maar af en toe kom ik er gewoon niet uit, en probeer ik youtube beetje te kijken voor ochtend/middag/avond malen die gezond zijn, die mensen vooral gebruiken bij het sporten.

Ik zal hier aan blijven werken, ik weet wat ik wil en ga dat nou niet opgeven omdat ik er ff niet uitkom :P

 

 

Ik ben me best aan t doen om die basis op te bouwen. Ik heb voor jarenlang ook in de avond gegeten, bv hele malen om 12u snachts, or left overs van een bestelling bij thuisbezorgd. Ik ben er flink mee bezig om na 6/7u in de avond niet meer te eten.. dit gaat met heel veel moeite maar ik weet dat het t waard zal worden. Kan dat, gewoon een avond maal maken voor in de ochtend/middag zo? heb er nooit echt aan gedacht eerlijk gezegd.

 

Dat je niet meer om 12 uur hele maaltijden wil eten is te begrijpen, maar 'hoeft' niet slecht te zijn. Maar het beste om er voor te zorgen dat je 's avonds minder zin hebt om de restjes te eten, is er voor te zorgen dat je vol zit. Dat kan door veel voedsel te eten, met veel volume en een lage calorische waarde. Veel groente dus. Daarnaast schijnt eiwit er voor te zorgen dat je langer een 'vol' gevoel houdt.

 

Ik lunch bijvoorbeeld met een bak voedsel van 600 gram, courgette, paprika, ui etc, maar ook zo'n 100 gram kip en wat bonen, zodat ik maar 350 kcal eet, maar toch he-le-maal vol zit, tot ik met het avondeten moet eten (anders weer te vol in de gym ;)). Deze lunch maak ik op zondag klaar voor een hele week (jep, 4kg voedsel :P) 5 porties hiervan zou ik niet eens op krijgen op een dag, en dat terwijl het maar 1750 calorieën is (ben 185,cm 95kg)

 

Beste tip die ik daarbij kan geven is, maak eten dat naast vullend ook LEKKER is. Geniet van je eten, en zit je vol  zonder dat je te veel calorieën binnen krijgt? Dan hoef je nooit meer je dieet te veranderen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei NoobLifter:

Ik lunch bijvoorbeeld met een bak voedsel van 600 gram, courgette, paprika, ui etc, maar ook zo'n 100 gram kip en wat bonen, zodat ik maar 350 kcal eet, maar toch he-le-maal vol zit, tot ik met het avondeten moet eten (anders weer te vol in de gym ;)). Deze lunch maak ik op zondag klaar voor een hele week (jep, 4kg voedsel :P) 5 porties hiervan zou ik niet eens op krijgen op een dag, en dat terwijl het maar 1750 calorieën is (ben 185,cm 95kg)

 

 

Ik doe net hetzelfde maar met 50gr tonijn. Ik doe hierbij een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie. Lekker gezond en je houd je gewicht mooi op peil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors