Advertentie:

Sign in to follow this  
Traveller040

Tennisarm/elleboog

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik zit momenteel met een tennisarm (zwaar klote). Heb afgelopen week even rust gepakt en zit nu met corona thuis. Als dat ook over is wil ik weer gaan trainen maar ben op zoek naar mensen die hier eventueel ook last van hebben of hebben gehad. Zoek namelijk een aantal oefeningen die wel uit te voeren zijn zonder de elleboog teveel te belasten. Grootste opgave ligt bij push oefeningen en rows. Iemand toevallig ideeën over oefeningen die uit te voeren zijn zonder elleboog te belasten. Flyes moet wel lukken maar hoop eigenlijk ook op een push voor borst en eventueel row die wel uit te voeren is. Schouders ben ik bang dat die nu niet te trainen zijn

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

39 minuten geleden zei Traveller040:

Beste allemaal,

 

Ik zit momenteel met een tennisarm (zwaar klote). Heb afgelopen week even rust gepakt en zit nu met corona thuis. Als dat ook over is wil ik weer gaan trainen maar ben op zoek naar mensen die hier eventueel ook last van hebben of hebben gehad. Zoek namelijk een aantal oefeningen die wel uit te voeren zijn zonder de elleboog teveel te belasten. Grootste opgave ligt bij push oefeningen en rows. Iemand toevallig ideeën over oefeningen die uit te voeren zijn zonder elleboog te belasten. Flyes moet wel lukken maar hoop eigenlijk ook op een push voor borst en eventueel row die wel uit te voeren is. Schouders ben ik bang dat die nu niet te trainen zijn

 

Alvast bedankt

Hey Traveller,

 

Underhand front raise voor bovenkant borst en dumbell pul over zijn oefeningen waar ik aan denk. Echte push oefeningen lijken me inderdaad momenteel te belastend. Beschik je over een cable station zou ik daar ook variaties van flys uitproberen.

 

All the best

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors