Advertentie:

Sign in to follow this  
Madie14

Vetpercentage

Recommended Posts

Goedemiddag! Ik ben 5 1/2 maand geleden bevallen en momenteel bezig met het afbouwen van borstvoeding. Nu ben ik langzaam het sporten weer aan het oppakken, maar schrok mij wezenloos van mijn vetpercentage!!!! Ik heb de lichaamsanalyse gedaan (weegschaal) en deze gaf een vetpercentage aan van 37(!!!!)%. Ik ben 165cm lang en weeg nu 56.1kg met kleding aan en ben 32 jaar. Niet veel zou je zeggen. Ik oog ook echt niet dik. Moet ik me zorgen maken? Of kan dit nooit kloppen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei Madie14:

Goedemiddag! Ik ben 5 1/2 maand geleden bevallen en momenteel bezig met het afbouwen van borstvoeding. Nu ben ik langzaam het sporten weer aan het oppakken, maar schrok mij wezenloos van mijn vetpercentage!!!! Ik heb de lichaamsanalyse gedaan (weegschaal) en deze gaf een vetpercentage aan van 37(!!!!)%. Ik ben 165cm lang en weeg nu 56.1kg met kleding aan en ben 32 jaar. Niet veel zou je zeggen. Ik oog ook echt niet dik. Moet ik me zorgen maken? Of kan dit nooit kloppen? 

Hallo Madie, 

 

Denk dat die zogenaamde body analyse weegschaal niet 100 % nauwkeurig zijn. Elektronische impulsen worden door je lichaam gestuurd om zo tot een richtlijn te komen van botdichtheid , vetgehalte en dergelijke. Voor hetzelfde geld zit je nog met veel waterophoping in je lichaam. Gelet je statics betwijfel ik of die 37 % waarheidsgetrouw is. Zou je lichaam niet te veel afpeigeren en rustig blijven trainen. Spier-vetgehalte komt vanzelf wel in orde. Soms is het handig om je evolutie in de spiegel te zien en je niet vast te pinnen op een cijfertje op de weegschaal. Gun jezelf nog wat tijd om de toch ingrijpende zwangerschap te handelen.

 

Groetjes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors