Advertentie:

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

 

ik zit nu 3 weken in mijn cut, maar ben ondanks dat zo’n 1,5kg aangekomen?


iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

 

ik eet nu zo’n 1500 á 1600 kcal per dag en sport 4 á 5 keer per week waarvan elke dag minimaal 20 minuten cardio.

 

ik heb alles en iedereen in mijn omgeving al gevraagd hoe dit kan maar die weten dit ook niet.

 

mvg,

 

Kevinvd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Het is heel simpel. Als jij in 3 weken 1.5 kg aankomt ben je niet aan het cutten. Tenzij je een echte beginner bent kan je aankomen en vet verliezen. Voor volk wat al even aan krachttraining doet is dit bijna niet meer mogelijk. In ieder geval niet met cijfers die jij zegt. Tenzij je aan de AAS/PED's zit zou dit wel kunnen maar daar ga ik niet vanuit.

 

Wat is je leeftijd,lengte gewicht? Ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat jij geen 1500-1600 kcal eet. Track je al je voeding, ook de olijfolie etc? 90% van de mensen schat hun kcal veel te laag in en eten gerust 500-750 kcal per dag meer dan ze denken. Mocht je je voeding niet tracken ligt daar al het probleem. Doe je dit wel zou ik alles nog keer doornemen want wss zit er iets niet goed. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller040

Ik ben 21, 1,87m lang en weeg nu op het moment 83.2kg

 

ik track vrijwel al mijn voeding wat ik overdag eet op werk. (En dan vul ik ook netjes alles in)

helaas heb ik geen zeggenschap over wat ik thuis voorgeschoteld krijg qua avondeten.

 

daarom probeer ik altijd te compenseren met hetgeen wat ik eet op werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met jou statistieken hoor je gemakkelijk af te vallen op 1500-1600 kcal. Ik weet niet wat je verder op de dag doet qua werk, wandelen etc. Aan leeftijd te zien wellicht nog op school? Maar je zou met jou lengte en gewicht op 2000 kcal ook makkelijk moeten afvallen. 

 

Enige wat ik zo kan bedenken is dat je voeding verkeerd invoert in de app. Dus de verkeerde voedingswaarde gebruikt. 

 

Begrijp van het avondeten dat dit gewoon eten is wat de pot schaft maar hier kan je prima meewerken want het is maar 1 maaltijd die je moet "eyeballen". Wellicht dat het avondeten veel zout bevat en je hierdoor vocht vasthoud. Meer water drinken ook altijd bevorderend.

 

Wat ik ook aanraad is progressiefoto's maken (hoeft niet wekelijks, om de week is prima) en jezelf meten. Dus borstomvang, taille, armen bijvoorbeeld. Neemt je taille afmeting af maar kom je toch aan hoef je je niet druk te maken want dan ben je wel degelijk aan het cutten. Verder geef het de tijd. Je leert je lichaam vanzelf beter kennen. Naar 10+ jaar krachttraining weet ik precies hoe en wat met mijn lichaam. Dat komt vanzelf ook wel bij jou.

 

Je kan eventueel je eetschema plaatsen zodat we erna kunnen kijken waar mss het probleem zit?

 

Succes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Welkom Nick,   Ben blij dat je een pak beter bent. Langzaam aan de weg timmeren nu zonder te belasten inderdaad. Hou het leuk. Kom wel goed !
    • Welkom Nick,   die chemotherapie is natuurlijk een aanslag op je lichaam. Ik zou zeggen geniet van het sporten en leg de lat niet meteen te hoog voor jezelf dit levert stress op en is voor niemand goed. je moet heel wat hebben meegemaakt. goede combi fitness en mtb doe ik ook krachttraining op de sportschool en hardlopen en mtb en lekker buiten 
    •   Jawel hoor, maar als je 25% bodyfat hebt, is het geen goed idee daar eerst nog spiermassa bij te zetten. Gaat ook veel minder snel dan wanneer je eerst even het grote gedeelte eraf werkt en DAN daar de massa bijzet.   Je lichaam wordt niet graag zwaarder namelijk!
  • Sponsors