Advertentie:

Recommended Posts

Hi allemaal, 

 

Ben nu een jaar fanatiek bezig met kracht training en komt nu net uit mijn bulk.. sinds Januari gaan cutten maar de laatste weken val ik niet meer af en schommelt mijn gewicht heel erg..

 

Ik ben 27 jaar, 185cm en momenteel schommelt mijn gewicht tussen de 88 en 91kg. In bodyscan zegt dat ik een vet% van 14.3 heb en eet elke dag hetzelfde op het avond eten na. Mijn berekening kwam in de cut op 2800kcal per dag en ik eet 2200 tot 2400kcal. Ik  doe 6x krachttraining per week en 1 dag spinning. 

 

Hieronder mijn dagelijkse voedingsschema:

cutten schema

ontbijt:
2x volkoren brood met kaas: 414kcal
Whey protein 2 schepjes: 216kcal
Kcal: 414 + 216: 620
Koolhydraten: 28.2g
Eiwitten: 59.6g
Vetten: 7.4g

 

1e Tussendoortje
Banaan 152 kcal
Eiwitreep: 216 kcal
Kcal 152 + 216: 368kcal
Koolhydraten: 46
Eiwitten: 27.4
Vetten: 1.6

 

Middag eten:
2x volkoren brood met kaas: 414kcal
2x kaascrackers 76.6kcal
Kcal: 414 + 76.6 490.6kcal
Koolhydraten: 39.8
Eiwitten: 34.6
Vetten: 5.74

 

Tussendoortje
 halve komkommer:17kcal
Koolhydraten: 2.9
Eiwitten: 
Vetten: 0.2


Avond eten:
Aardappels 150gr: 174kcal
Groenten 200gr: 85kcal
Kipfilet 100gr: 123kcal
Kcal: 382
Koolhydraten: 55.1
Eiwitten: 28.1
Vetten: 6.1

 

TussendoortjE
Whey protein: 216kcal
Koolhydraten: 3.7
Eiwitten: 46
Vetten: 2.2

 

Totalen:
Kcal: 2093.6
Koolhydraten: 175.7
Eiwitten: 182.9
Vetten: 23.24

 

Qua macro's zit ik wel goed.. maar nu helaas al een tijd blijven hangen..

 

Iemand tips? Hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey kerel!

 

Welkom :)

Het is een hele simpele som:

 

Als jij 2100 kcal eet per dag, en je valt niet meer af... moet je dus minder dan die 2100 eten.

 

Hoe meer je afvalt, hoe minder je lichaam nodig gaat hebben. Dus je moet het langzaam blijven droppen, telkens als je merkt dat je niet meer afvalt. :)

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shorty

 

Thanks voor je antwoord maar mijn onderhoud zit op 3400kcal, in de cut met mijn berekening zit ik op 2700kcal. Ik zit daar nu al 3 weken onder (2200-2500) en er gebeurd weinig.. Nu weet ik dat cijfertjes vooral het gewicht niet zoveel zegt maar de spiegel een veel duidelijker beeld geeft, maar zelfs daar zie ik geen verschil haha. Heb wel een vreselijk honger gevoel en drink genoeg water..

 

Heb het gevoel dat ik stil sta, of er iets niet goed gaat. Iets minder in Koolhydraten,  zal dat kunnen helpen? Aangezien die aardig hoog liggen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout!

 

Jouw onderhoud WAS 3400.

Je bent super veel afgevallen! Dus je onderhoudskcal zakken ook enorm.

 

Als je nu niks afvalt, zit je dus op je (nieuwe) onderhoudskcal! 

 

Zakken my man. Zullen een hoop mensen hier ook zeggen!

 

Die calculators geven je een HELE grove lijn. Maar uiteindelijk moet je je lichaam leren kennen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shorty vat het eigenlijk allemaal al prima samen. 

Beginnersfoutje die 9 van de 10 mensen maken tijdens hun eerste of 1 van hun eerste cut periodes. Heb hem zelf ook gemaakt en dat is calorieën te snel verminderen zonder dat dit nodig is. Je metabolisme past zich na verloop van tijd aan aan je caloriebehoefte. Ga je dus maand bijvoorbeeld eten op 2100 kcal zal je metabolisme zich hierop aanpassen en gaat je onderhoud rondom daar liggen terwijl je bijvoorbeeld op 2600 kcal ook nog kon cutten. 

 

Je leert in de loop der jaren je lichaam steeds beter kennen. Neem dit dan ook als een leermoment (namelijk je kcal niet te snel droppen, raad aan pas na 2 opeenvolgende weken je geen resultaten meer ziet in gewicht/spiegel en je je schema gewoon goed hebt gevolgd). Ben ook niet te streng voor jezelf want dit overkomt de meeste. Gewoon van leren en doorgaan. Als je het goed doet hoef je in een cut van zo'n 12 weken je kcal maar 1 a 2 keer omlaag te schroeven.

 

Wat je nu kan doen als je je kcal niet verder omlaag wilt gooien is je NEAT verhogen. Als je niet bekend bent bij NEAT even googlen word duidelijk uitgelegd maar kort door de bocht is dit wat je aan kcal verbruikt naast je BMR. Dus bijv fietsen naar je werk, wandelen etc. Verhoog je deze verbruik je meer kcal en hoef je geen kcal te droppen

 

Wat je ook kan doen, geen idee of je tijdsbestek hebt voor je cut is je kcal verhogen stapsgewijs. Klinkt stom want je zult wat aankomen etc maar hierdoor verhoog je je metabolisme weer waardoor je onderhoud weer hoger komt te liggen en vanuit hier opnieuw te cutten maar dan zonder kcal te snel te droppen. Meestal heb je voor een cut een doel voor ogen dus is dit niet vaak de meest gewenste oplossing maar als je alleen cut om wat vet eraf te trainen om vervolgens weer lang te bulken kan je dit misschien toepassen.

 

Kort gezegd, pak dit als een leermoment. Wees niet te streng voor jezelf maar ga gewoon lekker door met deze les op zak. 👍

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden zei Traveller040:

Shorty vat het eigenlijk allemaal al prima samen. 

Beginnersfoutje die 9 van de 10 mensen maken tijdens hun eerste of 1 van hun eerste cut periodes. Heb hem zelf ook gemaakt en dat is calorieën te snel verminderen zonder dat dit nodig is. Je metabolisme past zich na verloop van tijd aan aan je caloriebehoefte. Ga je dus maand bijvoorbeeld eten op 2100 kcal zal je metabolisme zich hierop aanpassen en gaat je onderhoud rondom daar liggen terwijl je bijvoorbeeld op 2600 kcal ook nog kon cutten. 

 

Je leert in de loop der jaren je lichaam steeds beter kennen. Neem dit dan ook als een leermoment (namelijk je kcal niet te snel droppen, raad aan pas na 2 opeenvolgende weken je geen resultaten meer ziet in gewicht/spiegel en je je schema gewoon goed hebt gevolgd). Ben ook niet te streng voor jezelf want dit overkomt de meeste. Gewoon van leren en doorgaan. Als je het goed doet hoef je in een cut van zo'n 12 weken je kcal maar 1 a 2 keer omlaag te schroeven.

 

Wat je nu kan doen als je je kcal niet verder omlaag wilt gooien is je NEAT verhogen. Als je niet bekend bent bij NEAT even googlen word duidelijk uitgelegd maar kort door de bocht is dit wat je aan kcal verbruikt naast je BMR. Dus bijv fietsen naar je werk, wandelen etc. Verhoog je deze verbruik je meer kcal en hoef je geen kcal te droppen

 

Wat je ook kan doen, geen idee of je tijdsbestek hebt voor je cut is je kcal verhogen stapsgewijs. Klinkt stom want je zult wat aankomen etc maar hierdoor verhoog je je metabolisme weer waardoor je onderhoud weer hoger komt te liggen en vanuit hier opnieuw te cutten maar dan zonder kcal te snel te droppen. Meestal heb je voor een cut een doel voor ogen dus is dit niet vaak de meest gewenste oplossing maar als je alleen cut om wat vet eraf te trainen om vervolgens weer lang te bulken kan je dit misschien toepassen.

 

Kort gezegd, pak dit als een leermoment. Wees niet te streng voor jezelf maar ga gewoon lekker door met deze les op zak. 👍

Aah dat make sense!

Ik begon idd te snel met droppen van m'n kcal haha. Mijn doel was 10% maar dat lijkt heel ver weg. Zal je mij aanraden om een kleine lean bulk in te gaan? Hoef voor de zomer niet echt droog te zijn. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Berichten

    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending. Telegram: https://t.me/precisionpeptides02 Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02 Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01
    • Hi allemaal, Check www.coachcorrie.nl - Je kent het vast wel: iemand loopt de gym binnen, kijkt wat rond, pakt een paar willekeurige apparaten, doet wat setjes en gaat weer naar huis. Geen plan. Geen opbouw. Geen idee of het ergens toe leidt. Precies daarom hebben we Coach Corrie ontwikkeld.   Coach Corrie helpt sporters stoppen met aanklooien en starten met slimmer trainen. Het idee is simpel: chat, plan, train. Je bespreekt je doel met de app, krijgt een persoonlijk trainingsschema en kunt onderweg bijsturen. Gebouwd met AI, maar gebaseerd op sportwetenschap, periodisering en trainingsdata.   We zoeken nu mensen die de app 30 dagen gratis willen testen voor bijvoorbeeld: Powerlifting CrossFit Bodybuilding Hybrid training   Daarnaast sta ik ook open voor samenwerkingen met ondernemers, coaches, gyms of contentmakers die hier iets in zien.   Lijkt het je leuk om te testen of mee te denken? Stuur me vooral een berichtje of reageer hieronder!      
    • Ik was op zoek als beginner naar iets om mijn insulineresistentie onder controle te krijgen daar ik zeer moeilijk kan afvallen. Ben 61 en weeg 122kg en train 3 a 4 keer in de week. Nu kwam ik Mots-C tegen. Kunnen jullie zeggen dat alles klopt in deze link? https://www.perfectb.com/mots-c-dosage-protocol/#:~:text=Each MOTS-c dose is,of 4 injections per cycle.&text=The 5-day spacing between,signals at the mitochondrial level.
  • Sponsors