Advertentie:

Recommended Posts

Hi allemaal, 

Ben nu een jaar fanatiek bezig met kracht training en komt nu net uit mijn bulk.. sinds Januari gaan cutten maar de laatste weken val ik niet meer af en schommelt mijn gewicht heel erg..

Ik ben 27 jaar, 185cm en momenteel schommelt mijn gewicht tussen de 88 en 91kg. In bodyscan zegt dat ik een vet% van 14.3 heb en eet elke dag hetzelfde op het avond eten na. Mijn berekening kwam in de cut op 2800kcal per dag en ik eet 2200 tot 2400kcal. Ik  doe 6x krachttraining per week en 1 dag spinning. 

Hieronder mijn dagelijkse voedingsschema:

cutten schema

ontbijt:
2x volkoren brood met kaas: 414kcal
Whey protein 2 schepjes: 216kcal
Kcal: 414 + 216: 620
Koolhydraten: 28.2g
Eiwitten: 59.6g
Vetten: 7.4g

1e Tussendoortje
Banaan 152 kcal
Eiwitreep: 216 kcal
Kcal 152 + 216: 368kcal
Koolhydraten: 46
Eiwitten: 27.4
Vetten: 1.6

Middag eten:
2x volkoren brood met kaas: 414kcal
2x kaascrackers 76.6kcal
Kcal: 414 + 76.6 490.6kcal
Koolhydraten: 39.8
Eiwitten: 34.6
Vetten: 5.74

Tussendoortje
 halve komkommer:17kcal
Koolhydraten: 2.9
Eiwitten: 
Vetten: 0.2

Avond eten:
Aardappels 150gr: 174kcal
Groenten 200gr: 85kcal
Kipfilet 100gr: 123kcal
Kcal: 382
Koolhydraten: 55.1
Eiwitten: 28.1
Vetten: 6.1

TussendoortjE
Whey protein: 216kcal
Koolhydraten: 3.7
Eiwitten: 46
Vetten: 2.2

Totalen:
Kcal: 2093.6
Koolhydraten: 175.7
Eiwitten: 182.9
Vetten: 23.24

Qua macro's zit ik wel goed.. maar nu helaas al een tijd blijven hangen..

Iemand tips? Hoor het graag.

Advertentie:

Hey kerel!

Welkom :)

Het is een hele simpele som:

Als jij 2100 kcal eet per dag, en je valt niet meer af... moet je dus minder dan die 2100 eten.

Hoe meer je afvalt, hoe minder je lichaam nodig gaat hebben. Dus je moet het langzaam blijven droppen, telkens als je merkt dat je niet meer afvalt. :)

Groeten!

@Shorty

Thanks voor je antwoord maar mijn onderhoud zit op 3400kcal, in de cut met mijn berekening zit ik op 2700kcal. Ik zit daar nu al 3 weken onder (2200-2500) en er gebeurd weinig.. Nu weet ik dat cijfertjes vooral het gewicht niet zoveel zegt maar de spiegel een veel duidelijker beeld geeft, maar zelfs daar zie ik geen verschil haha. Heb wel een vreselijk honger gevoel en drink genoeg water..

Heb het gevoel dat ik stil sta, of er iets niet goed gaat. Iets minder in Koolhydraten,  zal dat kunnen helpen? Aangezien die aardig hoog liggen 

Fout!

Jouw onderhoud WAS 3400.

Je bent super veel afgevallen! Dus je onderhoudskcal zakken ook enorm.

Als je nu niks afvalt, zit je dus op je (nieuwe) onderhoudskcal! 

Zakken my man. Zullen een hoop mensen hier ook zeggen!

Die calculators geven je een HELE grove lijn. Maar uiteindelijk moet je je lichaam leren kennen!

Shorty vat het eigenlijk allemaal al prima samen. 

Beginnersfoutje die 9 van de 10 mensen maken tijdens hun eerste of 1 van hun eerste cut periodes. Heb hem zelf ook gemaakt en dat is calorieën te snel verminderen zonder dat dit nodig is. Je metabolisme past zich na verloop van tijd aan aan je caloriebehoefte. Ga je dus maand bijvoorbeeld eten op 2100 kcal zal je metabolisme zich hierop aanpassen en gaat je onderhoud rondom daar liggen terwijl je bijvoorbeeld op 2600 kcal ook nog kon cutten. 

Je leert in de loop der jaren je lichaam steeds beter kennen. Neem dit dan ook als een leermoment (namelijk je kcal niet te snel droppen, raad aan pas na 2 opeenvolgende weken je geen resultaten meer ziet in gewicht/spiegel en je je schema gewoon goed hebt gevolgd). Ben ook niet te streng voor jezelf want dit overkomt de meeste. Gewoon van leren en doorgaan. Als je het goed doet hoef je in een cut van zo'n 12 weken je kcal maar 1 a 2 keer omlaag te schroeven.

Wat je nu kan doen als je je kcal niet verder omlaag wilt gooien is je NEAT verhogen. Als je niet bekend bent bij NEAT even googlen word duidelijk uitgelegd maar kort door de bocht is dit wat je aan kcal verbruikt naast je BMR. Dus bijv fietsen naar je werk, wandelen etc. Verhoog je deze verbruik je meer kcal en hoef je geen kcal te droppen

Wat je ook kan doen, geen idee of je tijdsbestek hebt voor je cut is je kcal verhogen stapsgewijs. Klinkt stom want je zult wat aankomen etc maar hierdoor verhoog je je metabolisme weer waardoor je onderhoud weer hoger komt te liggen en vanuit hier opnieuw te cutten maar dan zonder kcal te snel te droppen. Meestal heb je voor een cut een doel voor ogen dus is dit niet vaak de meest gewenste oplossing maar als je alleen cut om wat vet eraf te trainen om vervolgens weer lang te bulken kan je dit misschien toepassen.

Kort gezegd, pak dit als een leermoment. Wees niet te streng voor jezelf maar ga gewoon lekker door met deze les op zak. 👍

• Upvote 1

15 uur geleden zei Traveller040:

Shorty vat het eigenlijk allemaal al prima samen. 

Beginnersfoutje die 9 van de 10 mensen maken tijdens hun eerste of 1 van hun eerste cut periodes. Heb hem zelf ook gemaakt en dat is calorieën te snel verminderen zonder dat dit nodig is. Je metabolisme past zich na verloop van tijd aan aan je caloriebehoefte. Ga je dus maand bijvoorbeeld eten op 2100 kcal zal je metabolisme zich hierop aanpassen en gaat je onderhoud rondom daar liggen terwijl je bijvoorbeeld op 2600 kcal ook nog kon cutten. 

Je leert in de loop der jaren je lichaam steeds beter kennen. Neem dit dan ook als een leermoment (namelijk je kcal niet te snel droppen, raad aan pas na 2 opeenvolgende weken je geen resultaten meer ziet in gewicht/spiegel en je je schema gewoon goed hebt gevolgd). Ben ook niet te streng voor jezelf want dit overkomt de meeste. Gewoon van leren en doorgaan. Als je het goed doet hoef je in een cut van zo'n 12 weken je kcal maar 1 a 2 keer omlaag te schroeven.

Wat je nu kan doen als je je kcal niet verder omlaag wilt gooien is je NEAT verhogen. Als je niet bekend bent bij NEAT even googlen word duidelijk uitgelegd maar kort door de bocht is dit wat je aan kcal verbruikt naast je BMR. Dus bijv fietsen naar je werk, wandelen etc. Verhoog je deze verbruik je meer kcal en hoef je geen kcal te droppen

Wat je ook kan doen, geen idee of je tijdsbestek hebt voor je cut is je kcal verhogen stapsgewijs. Klinkt stom want je zult wat aankomen etc maar hierdoor verhoog je je metabolisme weer waardoor je onderhoud weer hoger komt te liggen en vanuit hier opnieuw te cutten maar dan zonder kcal te snel te droppen. Meestal heb je voor een cut een doel voor ogen dus is dit niet vaak de meest gewenste oplossing maar als je alleen cut om wat vet eraf te trainen om vervolgens weer lang te bulken kan je dit misschien toepassen.

Kort gezegd, pak dit als een leermoment. Wees niet te streng voor jezelf maar ga gewoon lekker door met deze les op zak. 👍

Aah dat make sense!

Ik begon idd te snel met droppen van m'n kcal haha. Mijn doel was 10% maar dat lijkt heel ver weg. Zal je mij aanraden om een kleine lean bulk in te gaan? Hoef voor de zomer niet echt droog te zijn.