Advertentie:

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik ben een beetje bezorgd over mijn schouders. Sinds 2-3 maanden kwam ik erachter dat mijn traps onder ontwikkeld waren of zo'n gevoel had ik. Nu ben ik mijn schouders meer gaan trainen en zwaarder. Nu heb ik sinds vorige week na een shoulder press oefening dat mijn schouders in elkaar zakte. Sinsdien let ik erg goed op mijn schouders en is mij opgevallen of denk ik dat er iets verkeerd zit bij mijn schouders.

 

Het botje wat loopt naar de schouders wat begint bij de borst lijkt verkeerd te zitten of Misschien is er nog steeds iets onderontwikkeld of vergeet ik iets te trainen of ik train ik iets TE veel. 

 

Voorheen lette ik nooit zo goed op mijn lichaam dus ik heb geen flauw idee of dit er altijd al was. Ik heb geprobeerd te vergelijken met mensen op internet die ongeveer net zon lichaam hebben als mij maar elk lichaam is anders dus misschien kan een van jullie iets kwijt over mijn schouders. Ik heb 2 fotos toegevoegd misschien kunnen jullie zien wat er fout is met het botje, onderontwikkeld is of ik me verkeken heb en bezorgd ben om niks. Ik heb ook een foto van M llorente toegevoegd wat echt mijn doel is om dat lichaam te bereiken. Niet meer of minder gespierd dan dat. En zon vriendin erbij zou ook niet verkeerd zijn

0gqu7pe3id571.jpg

20220418_214410.jpg

20220418_214029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Voor dit soort vragen zal ik altijd je huisarts, fysio etc of iemand met vergaande kennis hierover benaderen, maar dit bij je huisarts of fysio voorleggen kom je al een heel eind. 

 

Op een forum zit ook zeker wel kennis maar zoals je zelf al zegt is ieder lichaam anders en is dat dus ongelooflijk moeilijk iets van te zeggen zeker als je alleen op foto's af moet gaan. Persoonlijk zie ik niks wat er vreemd uitziet en als je er geen cirkel om had gezet zou niet weten waar het over gaat.

 

Zoals ik al zei ga gewoon even langs de huisarts of fysio en die zal waarschijnlijk de zorgen die je hebt weghalen.

 

Ik denk dat iedereen wel iets aan zijn lichaam heeft wat hij/zij denkt wat niet klopt of raar is maar niks anders is dan dat elk lichaam anders is en niet symmetrisch. Ik zelf heb dat de bovenkant van mijn ribbenkast wat meer naar buiten uitsteekt waardoor het lijkt dat mijn linkerborst kleiner is en bovenste buikspieren groter dan aan de rechterkant. Ik vond dit raar en vreemd maar na een bezoekje aan de huisarts waren de zorgen snel weer weg. Niks raars maar gewoon mijn ribbenkast die iets anders is dan "normaal". In al die jaren heeft er nog nooit iemand iets gezegd of gevraagd erover dus het zal dan ook totaal niet opvallen. Je kijkt alleen meer kritiesch naar je eigen lichaam en zie je elk klein detail.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man!

Ik persoonlijk zie niets vreemds... Ik denk dat het tussen je oren zit.
Dat je schouders ermee kappen, is vaak omdat je belachelijk zware gewichten gebruikt, en dat is onzin voor schouders.
Die reageren het best op lage gewichten en VEEL reps.

Volume voor schouders is 3000x beter dan zwaar. Schouders zijn een ZEER zwakke spiergroep voor blessures!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors