Advertentie:

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben een beetje bezorgd over mijn schouders. Sinds 2-3 maanden kwam ik erachter dat mijn traps onder ontwikkeld waren of zo'n gevoel had ik. Nu ben ik mijn schouders meer gaan trainen en zwaarder. Nu heb ik sinds vorige week na een shoulder press oefening dat mijn schouders in elkaar zakte. Sinsdien let ik erg goed op mijn schouders en is mij opgevallen of denk ik dat er iets verkeerd zit bij mijn schouders.

Het botje wat loopt naar de schouders wat begint bij de borst lijkt verkeerd te zitten of Misschien is er nog steeds iets onderontwikkeld of vergeet ik iets te trainen of ik train ik iets TE veel. 

Voorheen lette ik nooit zo goed op mijn lichaam dus ik heb geen flauw idee of dit er altijd al was. Ik heb geprobeerd te vergelijken met mensen op internet die ongeveer net zon lichaam hebben als mij maar elk lichaam is anders dus misschien kan een van jullie iets kwijt over mijn schouders. Ik heb 2 fotos toegevoegd misschien kunnen jullie zien wat er fout is met het botje, onderontwikkeld is of ik me verkeken heb en bezorgd ben om niks. Ik heb ook een foto van M llorente toegevoegd wat echt mijn doel is om dat lichaam te bereiken. Niet meer of minder gespierd dan dat. En zon vriendin erbij zou ook niet verkeerd zijn

0gqu7pe3id571.jpg

20220418_214410.jpg

20220418_214029.jpg

Advertentie:

Voor dit soort vragen zal ik altijd je huisarts, fysio etc of iemand met vergaande kennis hierover benaderen, maar dit bij je huisarts of fysio voorleggen kom je al een heel eind. 

Op een forum zit ook zeker wel kennis maar zoals je zelf al zegt is ieder lichaam anders en is dat dus ongelooflijk moeilijk iets van te zeggen zeker als je alleen op foto's af moet gaan. Persoonlijk zie ik niks wat er vreemd uitziet en als je er geen cirkel om had gezet zou niet weten waar het over gaat.

Zoals ik al zei ga gewoon even langs de huisarts of fysio en die zal waarschijnlijk de zorgen die je hebt weghalen.

Ik denk dat iedereen wel iets aan zijn lichaam heeft wat hij/zij denkt wat niet klopt of raar is maar niks anders is dan dat elk lichaam anders is en niet symmetrisch. Ik zelf heb dat de bovenkant van mijn ribbenkast wat meer naar buiten uitsteekt waardoor het lijkt dat mijn linkerborst kleiner is en bovenste buikspieren groter dan aan de rechterkant. Ik vond dit raar en vreemd maar na een bezoekje aan de huisarts waren de zorgen snel weer weg. Niks raars maar gewoon mijn ribbenkast die iets anders is dan "normaal". In al die jaren heeft er nog nooit iemand iets gezegd of gevraagd erover dus het zal dan ook totaal niet opvallen. Je kijkt alleen meer kritiesch naar je eigen lichaam en zie je elk klein detail.

Hey man!

Ik persoonlijk zie niets vreemds... Ik denk dat het tussen je oren zit.
Dat je schouders ermee kappen, is vaak omdat je belachelijk zware gewichten gebruikt, en dat is onzin voor schouders.
Die reageren het best op lage gewichten en VEEL reps.

Volume voor schouders is 3000x beter dan zwaar. Schouders zijn een ZEER zwakke spiergroep voor blessures!