Advertentie:

Sign in to follow this  
Bart.BB

Lichaams verandering en slaaphouding

Recommended Posts

Nu ik een tijd aan het trainen ben, veranderd mij lichaam nogal; van onderuitgezakt, slap maar wel zo mobiel als kan zijn (altijd vechtsport gedaan en lenig geweest ik alle gewrichten). Naar een lichaam wat door spier ondersteunt word, maar best wel stijf. Uit pure ellende ben ik dagelijks gaan stretchen om te kunnen draaien/flexen zonder dat ik rek-pijn ervaar.
'Hoort er bij' denk ik dan, met name omdat ik te mobiel was. Maar (!) sinds kort wordt ik enkele malen per nacht wakker omdat ik simpelweg pijn heb aan mijn schouder. Ik slaap op mijn zij, waar ik voorheen op mij buik/zij sliep.  Mijn schouders willen eigenlijk allebei liever niet meer dat ik op mijn buik of zij slaap en op mijn rug slaap ik zo licht dat ik elke minuut bewust lijkt mee te maken, en ik draai me dan weer op mijn zij. Mijn matras is zacht, dus een te harde ondergrond is het niet... 
Deze week gaf mijn rechter schouder ook al 2 x op , op een gewicht wat ik in de weken ervoor wel haalde (toegegeven, ik haalde het maar net. maar het geeft wel aan dat de kracht nu minder is dan voorheen. Links drukt meer weg dan recht, ik ben ook links)

Hebben jullie iets vergelijkbaars meegemaakt, wat was jullie ervaring/oplossing?
Voor mij is het nieuw, en aangezien slapen mijn 2e hobby is naast BB is echt wel een beetje balen.
Geintje natuurlijk maar slapen en voeding zijn belangrijk voor een goede progressie, en in de nacht pijn hebben is gewoon kak.

Advertentie:

Belast je de schouder dan niet te veel ?
als je traint tot je niet meer kunt heb je wel hersteltijd nodig een beetje spierpijn is prima maar als je er snachts wakker van wordt zou ik toch proberen met iets minder gewicht te trainen voor je schouders.

kan het ook zijn  dat je Een nieuwhoofdkussen nodig hebt ?

sorry meer vragen dan antwoorden

Guest

Jeroen heeft wel een punt. Het heeft er alle schijn van weg dat je je schouders overbelast hebt. Stop met pushen om een vooropgesteld gewicht te willen halen. Je kan beter langere series maken. Veel reps dus. 15+ en meer. Schouders hebben de neiging enorm blessure gevoelig te zijn en eens je een kwetsuur hebt ben je de pineut. Ondergetekende kan er van meepraten. 's Nachts wakker worden van de pijn en niet meer op de buik kunnen liggen lijkt me toch niet productief.

Edited by Hansie

Dankjewel voor de tips! Ik ga met lagere gewichten trainen, en meer reps. 

Ook ben ik bezig met een nieuw kussen, misschien zelfs een nieuw matras... maar eerst dit even testen ^_^