Advertentie:

Jarno2002

Cutten of bulken beginner

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben 2 weken geleden begonnen met trainen. Ik train volgens een push pull leg schema en heb me de afgelopen weken veel ingelezen over voeding/bulken/cutten. Nou ben ik 174cm en 69 kg met een vetpercentage van 22-23%. Nou ben ik natuurlijk net begonnen en lees ik veel over "newbie gains" en dat je als beginner veel makkelijker spieren groeit. Nou ben ik dus benieuwd of ik moet gaan bulken of gaan cutten, omdat Ik bang ben dat als ik ga cutten ik veel minder voordeel heb van de zogenaamde "newbie gains". Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hai Jarno,

 

ik snap je helemaal. Toen ik begon had ik het zelfde dillema. Redelijk veel vet en weinig spier. Ik heb toen toch gekozen om eerst schoon schip te maken door al het vet weg te trainen. Ik ben 193 en woog 103kg. Toen het vet eraf was woog ik nog 83,5. Dat is extreem schraal maar was ergens wel blij. Toen 10 maanden netjes gebulk en toen as het verschil al enorm groot. Je gaat eigenlijk van een “ ondergewicht” naar een normaal gewicht maar dan zonder vet, en dan zie je behoorlijk goed. Kan je wel via pb een foto sturen zodat je een idee hebt. 
heb het gedaan via een fullbody schema, 3 x pw en het vet was er aardig snel af. 
 

achteraf zou ik het weer op die manier doen, eerst schoon schip maken. Je kan ook een zogenaamde recomp doen en eten rond je

behoefte, maar ikzelf Weet dat ik me dan toch blijf iriteren aan al dat vet…

 

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors