Advertentie:

Jarno2002

Cutten of bulken beginner

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben 2 weken geleden begonnen met trainen. Ik train volgens een push pull leg schema en heb me de afgelopen weken veel ingelezen over voeding/bulken/cutten. Nou ben ik 174cm en 69 kg met een vetpercentage van 22-23%. Nou ben ik natuurlijk net begonnen en lees ik veel over "newbie gains" en dat je als beginner veel makkelijker spieren groeit. Nou ben ik dus benieuwd of ik moet gaan bulken of gaan cutten, omdat Ik bang ben dat als ik ga cutten ik veel minder voordeel heb van de zogenaamde "newbie gains". Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hai Jarno,

 

ik snap je helemaal. Toen ik begon had ik het zelfde dillema. Redelijk veel vet en weinig spier. Ik heb toen toch gekozen om eerst schoon schip te maken door al het vet weg te trainen. Ik ben 193 en woog 103kg. Toen het vet eraf was woog ik nog 83,5. Dat is extreem schraal maar was ergens wel blij. Toen 10 maanden netjes gebulk en toen as het verschil al enorm groot. Je gaat eigenlijk van een “ ondergewicht” naar een normaal gewicht maar dan zonder vet, en dan zie je behoorlijk goed. Kan je wel via pb een foto sturen zodat je een idee hebt. 
heb het gedaan via een fullbody schema, 3 x pw en het vet was er aardig snel af. 
 

achteraf zou ik het weer op die manier doen, eerst schoon schip maken. Je kan ook een zogenaamde recomp doen en eten rond je

behoefte, maar ikzelf Weet dat ik me dan toch blijf iriteren aan al dat vet…

 

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors