Advertentie:

Jarno2002

Cutten of bulken beginner

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben 2 weken geleden begonnen met trainen. Ik train volgens een push pull leg schema en heb me de afgelopen weken veel ingelezen over voeding/bulken/cutten. Nou ben ik 174cm en 69 kg met een vetpercentage van 22-23%. Nou ben ik natuurlijk net begonnen en lees ik veel over "newbie gains" en dat je als beginner veel makkelijker spieren groeit. Nou ben ik dus benieuwd of ik moet gaan bulken of gaan cutten, omdat Ik bang ben dat als ik ga cutten ik veel minder voordeel heb van de zogenaamde "newbie gains". Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hai Jarno,

 

ik snap je helemaal. Toen ik begon had ik het zelfde dillema. Redelijk veel vet en weinig spier. Ik heb toen toch gekozen om eerst schoon schip te maken door al het vet weg te trainen. Ik ben 193 en woog 103kg. Toen het vet eraf was woog ik nog 83,5. Dat is extreem schraal maar was ergens wel blij. Toen 10 maanden netjes gebulk en toen as het verschil al enorm groot. Je gaat eigenlijk van een “ ondergewicht” naar een normaal gewicht maar dan zonder vet, en dan zie je behoorlijk goed. Kan je wel via pb een foto sturen zodat je een idee hebt. 
heb het gedaan via een fullbody schema, 3 x pw en het vet was er aardig snel af. 
 

achteraf zou ik het weer op die manier doen, eerst schoon schip maken. Je kan ook een zogenaamde recomp doen en eten rond je

behoefte, maar ikzelf Weet dat ik me dan toch blijf iriteren aan al dat vet…

 

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoy    Bedankt man neen hoor net niet haha al een eindje bezig met sportieve groeten 
    • Hoi Sani, In mijn optiek zou ik op je benen dagen, nog een soort Hip extension oefing erin doen, zoals (romanian) deadlift, Hip trust of zoiets. En sowieso iets meer Hamstring gerichte oefeningen, nu heb je alleen Hamstring curls 2 keer, de rest is wel meer gericht op je quads.   Woensdag zou het wel 1 setje minder kunnen met de biceps denk ik. Ook zou ik vrijdag nog sowieso 1 setje schouders inplannen en zaterdag of de bent over row of de dumbell row skippen
    • Hoi Darius, Welkom hier! Niet net begonnen zo te zien 👍
  • Sponsors