Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Buikspieren vragen

Recommended Posts

Goedeavond,

Ik heb zoveel op internet gezocht naar ab workouts en hoe het precies werkt maar ik begrijp er niks van. Sinds een aantal weken worden mijn abs steeds zichtbaarder door minder vetpercentage en ik vind ze echt lelijk. Dit komt denk ik ook omdat ze nu echt net vetblokjes lijken omdat ik precies tussen bulk en cut zit (steeds minder vet maar nog steeds wat op de buik)

Nu staan ze ook wat scheef.

Nu heb ik een aantal vragen:

1) kun je je buikspieren recht trainen? Ik denk dat ik dit antwoord wel al heb gevonden op dit forum en dat is nee het is echt genetisch

2) als het daadwerkelijk genetisch is wat bedoelen youtubers dan met meer developed? Je hebt buikspieren of je hebt ze niet toch? Of kun je ze wel veranderen in vorm/grootte en dus toch wat symmetrischer maken?

3) kun je je buikspieren verzieken in de zin van: als je alleen borst incline doet voor je hele leven komt je borst er raar uit te zien - kan dit ook met abs zijn dat je maar 2 ab oefeningen doet en dat 2 blokjes bijv heel dik worden en de andere totaal niet? Of is dit met abs niet het geval?

Ik vind ze nu niet mooi maar het is voor mij even afwachten tot ik zo droog ben als ik wil. Ik heb deze week ook buik overgeslagen omdat ik denk dat ik misschien enkele delen train En ik me dus eerst goed wil inlezen

Thanks

Advertentie:

Ik bedoel dit met de beste intenties  om je te helpen maar ik ben gewoon recht voor zijn raap en zo ben ik ook met de mensen die ik help en die waarderen dat maar je bent echt veel te veel bezig met randzaken en aan het mierenneuken ipv gewoon te focussen op je training,voeding etc en te genieten van het proces en van de sport. Juist dat mierenneuken zit jouw progressie in de weg en wel om de reden dat dit soort dingen jou onnodig stress geven en stress heeft invloed op je progressie (meer dan mensen denken). Ook al denk je dat je er geen stress van hebt, heb je dit onbewust wel omdat je je druk maakt om dingen die je toch niet kan veranderen.

Korte antwoorden op je vragen:

1,  nee buikspieren zijn genetisch bepaald, daardoor zie je ook zoveel verschillende soorten sickpacks. Je kan ze dus niet "recht trainen" maar net zo zoals elke andere spier wel trainen zodat ze groter worden.

2,  developed bedoelen ze gewoon beter ontwikkeld. Iedereen heeft buikspieren al zit er bij het gros van de mensen teveel vet overheen maar iedereen heeft buikspieren want dit hoort nu eenmaal bij de mens net zoals iedereen ook biceps etc heeft. (Even die enkeling uitgezonderd die door een zeer zeldzame afwijking misschien iets niet heeft maar doel op 99,99999% van de mensen.

3, ook dit is incorrect. Van alleen incline bench pressen krijg je geen rare borst (geen idee waar dit vandaan komt) net zoals je geen 2 blokjes krijgt als je alleen crunches doet. Incline bench press train je je gehele borst maar ligt de nadruk wat meer op het bovenste deel net zoals je met crunches je gehele buikspier traint maar focus wat meer ligt op het bovenste deel. 

Geniet gewoon het proces en laat dat mierenneuken voor als je (ver)gevorderd bent want tot die tijd is het allemaal totaal irrelevant.

Consistent zijn met training, voeding, slaap etc is 100x belangrijker dan je druk maken over dit soort dingen.  

• Like 1