Advertentie:

Lt.

Ontstoken pijnlijke schouders

Recommended Posts

Beste weet iemand ook goede oefeningen voor de schouders als men ontstekingen in de schouders heeft? 

Ben sindskort aan het fitness en als warming-up doe ik 20min of langer rowen. Wil een begin maken nu aan juiste krachttraining maar heb terugkerende pijnlijke schouders. 

Terug cortisone spuiten wil ik niet. Dacht train er rustig licht doorheen. Iemand hier ervaring mee? Welke oefeningen hielpen of juist niet? Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heeeeeeeeeel goed opwarmen en met je fysiotherapeut overleggen...

 

Vooral NIET benchpressen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kunt proberen ( zou idd eerst overleggen met fysio ) zijn lichte side raises. Deze kun je met een erg laag gewicht beginnen en toch doelgericht "bredere" schouders kweken. Deze oefening kan je schouders een stuk sterker maken en wellicht verdwijnen er dan ook klachten. Truck is in jou geval dus nog meer gericht op de juiste uitvoering, laag gewicht, veel herhalingen en het mooie aan deze oefening is dat je ook de hoogte kan bepalen. Merk jij dat je meer last hebt met je armen op schouderhoogte? Blijf dan eerst iets lager tot je het gewend bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit mij aan bij de heren hierboven.
De schouders zijn heel gevoelig voor blessures; overleg goed, en train met lichte gewichten op meer reps.
Juist voor schouders een uitstekende manier om ook kracht en volume te krijgen.

In verband met lichte schouder klachten ben ik de gewichten gaan verminderen, maar meer reps.

Gevolg is een heerlijke burn zonder overbelasting en ben blij met de resultaten tot nu toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de bijdragen.  Persoonlijk dacht ik ook al lichte gewichten ipv 12 reps max 20. Rustige oefeningen en kijken welke oefening tot welke hoogte gaat.  2x pw doe ik totaal body workout. Ik bouw als heel rustig op eigenlijk een na 2-3mnd ga ik andere schema trainen. Kijken hoe het gaat.  Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 18/05/2022 at 18:27 zei Bart.BB:

Ik sluit mij aan bij de heren hierboven.
De schouders zijn heel gevoelig voor blessures; overleg goed, en train met lichte gewichten op meer reps.
Juist voor schouders een uitstekende manier om ook kracht en volume te krijgen.

In verband met lichte schouder klachten ben ik de gewichten gaan verminderen, maar meer reps.

Gevolg is een heerlijke burn zonder overbelasting en ben blij met de resultaten tot nu toe.


Yes klopt, er zijn ook zeer veel mensen die beter groeien op meer reps en minder gewicht, dan wanneer ze lagere reps doen en dat gewicht maar blijven bijladen. 

En voor een logische reden natuurlijk, je kunt ook gewoon de intensiteit verhogen en voor overload zorgen door MEER te doen, in plaats van MEER GEWICHT.

Gelukkig gebruiken mensen hun brein steeds meer! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors