Advertentie:

Nick

Even voorstellen

Recommended Posts

Hoi Allemaal, 

 

Ik ben Nick. Ik heb een ietwat afwijkend verhaal. Als sinds jongs af aan ben ik fanatiek sporter en vormde sport een belangrijk onderdeel van mijn leven. Ik combineer krachtraining met mountainbiken. Dit is me goed afgegaan, ik beleefde hier ontzettend veel plezier aan en ik heb met mountainbike wedstrijden regelmatig goede uitslagen kunnen rijden. 

 

Drie jaar geleden veranderde dat allemaal, ik voelde me al een tijd niet fit en kreeg tot mijn grote schrik te horen dat ik Acute Leukemie had. Er volgde een lange ziekenhuisopname met chemotherapie. Gelukkig gaat het qua gezondheid goed met me. De kanker is, zoals ze dat zo mooi zeggen, in 'remissie'. Dat wil zeggen; nog wel in mijn lichaam maar niet meer actief. Er is alleen één ding waar ik tegenaan loop; lichamelijk gezien lukt het me niet meer om een beetje op niveau te komen. Ik ben lid geworden van dit forum in de hoop wat van de andere forumleden te kunnen leren, en hiermee progressie te kunnen boeken. 

 

 

Groet,

 

Nick 

Edited by Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom Nick,

 

die chemotherapie is natuurlijk een aanslag op je lichaam.

Ik zou zeggen geniet van het sporten en leg de lat niet meteen te hoog voor jezelf dit levert stress op en is voor niemand goed.

je moet heel wat hebben meegemaakt.

goede combi fitness en mtb doe ik ook krachttraining op de sportschool en hardlopen en mtb en lekker buiten 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Nick,

 

Ben blij dat je een pak beter bent. Langzaam aan de weg timmeren nu zonder te belasten inderdaad. Hou het leuk. Kom wel goed !

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Nick,

 

heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop!

wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
 

maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al

heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
 

sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent!

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors