Advertentie:

Sign in to follow this  
Olaf

Hulp met workout program

Recommended Posts

Advertentie:

14 uur geleden zei Olaf:

Dit is mijn workout program, kan ik er wat aan verbeteren ?

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Hallo,

Globaal gezien vind ik je schema goed. Zou de eerste dag er toch één of ander squat variatie tussen gooien. Persoonlijk ben ik wel fan van lying leg curl maar minder van leg extensions om reden dat het kniegewricht door niet van houdt.

Underhand triceps push down doe ik zelf niet. Gewoon daar deze beweging niet fijn en onnatuurlijk aanvoelt. Mij lijkt het beter lying triceps extension te gebruiken. Achterkant schouders wordt ook aangesproken met seated rows maar toch smijt ik er op één van de 3 dagen full body een rear delt oefening bij. Kan face pulls zijn of bent over lateral raises. 

Kortom dit zijn mijn bevindingen maar heb ook de waarheid niet in pacht. -_-

Wat meer achtergrond info is wel handig om een betere inschatting te maken. Indien het 3x full body workout programma is vind ik het wel magertjes qua benen oefeningen. Alleen een leg extension op 1 dag gaat je weinig brengen. Bij een 3x full body zou ik toch wel voornamelijk kiezen voor compounds met paar isolatie oefeningen voor wat extra focus op bepaalde spiergroepen te leggen. 

Drijf het volume van de beenoefeningen zeker ook op zoals @Traveller040 zei. Enkel leg extension, leg curls en een leg press gaan toch te magertjes zijn voor een goede beenontwikkeling. Neem zeker squatten, romanian deadlift of gewone deadlifts en bijvoorbeeld lunges op in je schema. Laatste zijn compoundoefeningen en zijn algemeen gunstiger voor spierontwikkeling. Je hebt namelijk nogal veel isolatieoefeningen in je routine. Op zich niets mis mee maar ze nemen wel de bovenhand. Neem de verhouding minstens 2/3 compound en 1/3 isolatie in je trainingen.