Advertentie:

Hansie

weldaad van kersen

Recommended Posts

Wisten jullie dat kersen 21 fytonutriënten bevatten in de strijd tegen de vrije radicalen die het lichaam bestoken. Sterke anti-oxidanten dus die lekkere kersen. Daarbij helpen kersen ook bij spier -en of gewrichtspijn en verbeteren ze de nachtrust door hun aanwezigheid van melatonine. Nog sterker dan de zogezegde warme melk, slaapmutsje of Kamille thee. De krachtafname na een training wordt blijkbaar ook beperkt door het eten van de vrucht. 

Kersen voorzien ons ook van een ruime hoeveelheid vitamine C en A. 

Ze zijn ook niet zo calorierijk als andere vruchten en de glycemische index valt ook super mee. Maar zoals alles met mate eten.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Straks als ze weer goed zijn naar de Betuwe mooi rondje rijden en kersen kopen, lekker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn zwarte bessen ook in dit specifieke ding erg goed.
Sowieso is fruit MEGA belangrijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei Shorty:

Volgens mij zijn zwarte bessen ook in dit specifieke ding erg goed.
Sowieso is fruit MEGA belangrijk!

Ja dat is waar Shorty. Zwarte bessen zijn inderdaad ook een anti-oxidantenbom. Dat puntje van vermindering van kracht door kersjes te verorberen vond ik wel zeer fascinerend ivm onze sport. Zwarte bessen moeten wel nog goed hard zijn want melig vind ik ze niet te vreten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors