Advertentie:

Recommended Posts

Hi all!

 

Ben nu bijna een jaarje bezig met sporten. Begonnen op 70 kilo (VP 11%) juli vorig jaar tot 80 kilo eind april (VP 14%). (Ben overigens 1,86)

Nu een maandje 'gecut' tot 76 kilo (VP 10%). Ik wil de komende 2 maanden er ff lekker tegenaan gaan door 5x per week te sporten (en dan na de vakantie weer verder uiteraard!)

Nu heb ik een paar vragen over het clean bulken en wat vragen waar ik al een paar maanden mee loop. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

 

  • Ik vind het moeilijk om mn kcal qua onderhoud te bepalen. Ik heb de befaamde Excel ingevuld en kom wel rond de 2800-2900 uit. Nu ben ik natuurlijk ook veel vocht verloren, dus waarschijnlijk kom ik de komende week/weken wat meer aan aangezien ik weer meer ga eten. Ik wil een week of 2 even rond mn onderhoud eten om te checken of dat dus m'n werkelijke onderhoud is. Na hoeveel weken kan ik deze 'testweken' doen?
  • Ik probeer rond de 2g eiwit per kilo lichaamsgewicht te eten. voor 3000 kcal is dit maar 20%. Wat is dan een goede verdeling voor vetten en koolhydraten? 50/30 of meer richting de 60/20? Of toch meer eiwitten? Lees zoveel verschillende verdelingen.
  • Ik lees veel over walnoten tijdens een (clean) bulk. hier zit alleen per 50 gram al 34g vet in. Als je per dag ongeveer 1g vet per kilo lichaamsgewicht aanhoudt (75 gram*9/3000 = 22,5%), is dit dan niet gelijk heel veel vet in een goeie hand noten? Aan m'n vetten kom ik meestal wel. Kippendijtjes, liter halfvolle melk, 250 g halfvolle kwark gaat allemaal wel hard
  • Moet ik op trainingsdagen meer eten of is dat niet nodig? 

 

Als er nog meer voedsel, sporttips zijn of posts die ik gemist heb, hoor ik het graag!

 

Mvg,

 

Justin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

3 uur geleden zei Justin94:

Hi all!

 

Ben nu bijna een jaarje bezig met sporten. Begonnen op 70 kilo (VP 11%) juli vorig jaar tot 80 kilo eind april (VP 14%). (Ben overigens 1,86)

Nu een maandje 'gecut' tot 76 kilo (VP 10%). Ik wil de komende 2 maanden er ff lekker tegenaan gaan door 5x per week te sporten (en dan na de vakantie weer verder uiteraard!)

Nu heb ik een paar vragen over het clean bulken en wat vragen waar ik al een paar maanden mee loop. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

 

  • Ik vind het moeilijk om mn kcal qua onderhoud te bepalen. Ik heb de befaamde Excel ingevuld en kom wel rond de 2800-2900 uit. Nu ben ik natuurlijk ook veel vocht verloren, dus waarschijnlijk kom ik de komende week/weken wat meer aan aangezien ik weer meer ga eten. Ik wil een week of 2 even rond mn onderhoud eten om te checken of dat dus m'n werkelijke onderhoud is. Na hoeveel weken kan ik deze 'testweken' doen?
  • Ik probeer rond de 2g eiwit per kilo lichaamsgewicht te eten. voor 3000 kcal is dit maar 20%. Wat is dan een goede verdeling voor vetten en koolhydraten? 50/30 of meer richting de 60/20? Of toch meer eiwitten? Lees zoveel verschillende verdelingen.
  • Ik lees veel over walnoten tijdens een (clean) bulk. hier zit alleen per 50 gram al 34g vet in. Als je per dag ongeveer 1g vet per kilo lichaamsgewicht aanhoudt (75 gram*9/3000 = 22,5%), is dit dan niet gelijk heel veel vet in een goeie hand noten? Aan m'n vetten kom ik meestal wel. Kippendijtjes, liter halfvolle melk, 250 g halfvolle kwark gaat allemaal wel hard
  • Moet ik op trainingsdagen meer eten of is dat niet nodig? 

 

Als er nog meer voedsel, sporttips zijn of posts die ik gemist heb, hoor ik het graag!

 

Mvg,

 

Justin

Goh, ik denk dat 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten de meest gangbare verhouding is. Zou persoonlijk wel meer onverzadigde vetten dan verzadigde vetten consumeren. Laatste heb je ook wel nodig maar toch in mindere mate. Met walnoten ben je goed op weg maar denk ook eens aan vette vis, olijfolie, advocado en dergelijke. Deze vetten zijn gunstig voor testosteron productie en groeihormoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten


    • Omdat hij dat leuk vind? Ik doe de oldschool split, omdat ik dat lekker vind en de pomp voor mij daarop beter is.
      De ene persoon reageert goed op PPL, de andere op oldschool splits. De andere op 7 dagen per week elke keer de spiergroepen kiezen die hij wil trainen.

    • Hey @Bolo,

      Je input is welkom en deels correct. Eerst inderdaad het eten etc. goed geregeld hebben is de basis en die is bij veel mensen niet op orde.

      Maar je moet nooit, maar dan ook nooit, HCG gebruiken gedurende je hele kuur. Het is 1, zinloos. En 2, je stuurt gemixte signalen over ''HCG zegt produceren, oh nee toch niet want er is nog synthetisch hormoon, HCG zegt jawel produceren, Test-E zegt weer nee joh hoeft niet ik ben er nog...'' etc. etc.

      Daarnaast kunnen de Leydig cellen ongevoelig worden voor HCG en dus ook voor lichaamseigen LH. Dat wil dus zeggen dat het lichaam niet optimaal of zelfs helemaal geen Testosteron zou kunnen produceren. Dus HCG gewoon maar de hele kuur gebruiken, is roekeloos.

      Ergens is het wel zo natuurlijk dat ie makkelijker Tren kan bestellen dan een nakuur voor SARMs etc. Maar dat is niet de schuld van @Dazing

       
    • Je praat enkel over gebruik van sarms en het is makkelijker om bv Tren te kopen bla bla bla je kijkt naar middelen die voor jou zeker nog niet aan de orde zijn! Plaats eens wat voor onderhouden je hebt qua eten, hoeveel zit jij boven je dagelijkse onderhoud en dat soort dingen. Jij zit nog lang niet aan je max van wat je bereiken kan. Nu heb je capsules gekocht waar je totaal niets aan hebt, maar mocht je zo graag willen gebruiken raad ik je gewoon Test E aan op 250mg per week en deze opdelen in 2x dus maandag en donderdag injecteren om zo je waardes gelijk verdeeld te houden. Je zult zien dat jij uit elkaar klapt met je fysiek en wil jij je eigen aanmaak hormonen graag in gebruik willen houden dan HCG mee laten lopen op 500iu eod! Geloof er niets van dat jij je goed ingelezen hebt want ander kwam je wel uit op bodybuilding.com 
  • Sponsors