Advertentie:

Sign in to follow this  
sani

Rust tussen oefeningen en sets.

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik had een vraag over hoelang je nou moet rusten tijdens je sets en hoelang je moet rusten nadat je al je sets heb gedaan en voordat je weer aan een nieuwe oefening begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei sani:

Hoi,

 

Ik had een vraag over hoelang je nou moet rusten tijdens je sets en hoelang je moet rusten nadat je al je sets heb gedaan en voordat je weer aan een nieuwe oefening begint.

Hoi Sani

 

Voor isolatie oefeningen 1 a 2 minuten rust tussen elke set. Voor compoundoefeningen 2 a 3 minuten. Hetzelde geld voor een nieuwe oefening. Dat zijn gemiddeldes he Sani. Je kan daar altijd iets van afwijken. In ieder geval voor spieropbouw is dit prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sani

 

Door korter te rusten tussen de sets verhoog je lactaat, lactaat kan de spiergroei bevorderen. Het is verstandig om een rustpauze van 60-120 seconden te nemen en dit kan je het beste ook doen bij compound oefeningen.

 

Het hangt er ook vanaf wat je doel is, wil je meer spiermassa of meer spierkracht?

 

Wellicht is dit ook een interessant artikel voor jou: https://healthology.nl/hoe-trainen-om-de-spiergroei-te-stimuleren/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vaak doe is een oefening tussendoor pakken bijvoorbeeld bankdrukken een setje buikspieren en dit 3 keer achter elkaar zo heb ik toch mijn rust en hoef niet te wachten, of dit de beste manier is weet ik niet maar voor mij voelt dit goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten


    • Omdat hij dat leuk vind? Ik doe de oldschool split, omdat ik dat lekker vind en de pomp voor mij daarop beter is.
      De ene persoon reageert goed op PPL, de andere op oldschool splits. De andere op 7 dagen per week elke keer de spiergroepen kiezen die hij wil trainen.

    • Hey @Bolo,

      Je input is welkom en deels correct. Eerst inderdaad het eten etc. goed geregeld hebben is de basis en die is bij veel mensen niet op orde.

      Maar je moet nooit, maar dan ook nooit, HCG gebruiken gedurende je hele kuur. Het is 1, zinloos. En 2, je stuurt gemixte signalen over ''HCG zegt produceren, oh nee toch niet want er is nog synthetisch hormoon, HCG zegt jawel produceren, Test-E zegt weer nee joh hoeft niet ik ben er nog...'' etc. etc.

      Daarnaast kunnen de Leydig cellen ongevoelig worden voor HCG en dus ook voor lichaamseigen LH. Dat wil dus zeggen dat het lichaam niet optimaal of zelfs helemaal geen Testosteron zou kunnen produceren. Dus HCG gewoon maar de hele kuur gebruiken, is roekeloos.

      Ergens is het wel zo natuurlijk dat ie makkelijker Tren kan bestellen dan een nakuur voor SARMs etc. Maar dat is niet de schuld van @Dazing

       
    • Je praat enkel over gebruik van sarms en het is makkelijker om bv Tren te kopen bla bla bla je kijkt naar middelen die voor jou zeker nog niet aan de orde zijn! Plaats eens wat voor onderhouden je hebt qua eten, hoeveel zit jij boven je dagelijkse onderhoud en dat soort dingen. Jij zit nog lang niet aan je max van wat je bereiken kan. Nu heb je capsules gekocht waar je totaal niets aan hebt, maar mocht je zo graag willen gebruiken raad ik je gewoon Test E aan op 250mg per week en deze opdelen in 2x dus maandag en donderdag injecteren om zo je waardes gelijk verdeeld te houden. Je zult zien dat jij uit elkaar klapt met je fysiek en wil jij je eigen aanmaak hormonen graag in gebruik willen houden dan HCG mee laten lopen op 500iu eod! Geloof er niets van dat jij je goed ingelezen hebt want ander kwam je wel uit op bodybuilding.com 
  • Sponsors