Advertentie:

Sign in to follow this  
sani

Rust tussen oefeningen en sets.

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik had een vraag over hoelang je nou moet rusten tijdens je sets en hoelang je moet rusten nadat je al je sets heb gedaan en voordat je weer aan een nieuwe oefening begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei sani:

Hoi,

 

Ik had een vraag over hoelang je nou moet rusten tijdens je sets en hoelang je moet rusten nadat je al je sets heb gedaan en voordat je weer aan een nieuwe oefening begint.

Hoi Sani

 

Voor isolatie oefeningen 1 a 2 minuten rust tussen elke set. Voor compoundoefeningen 2 a 3 minuten. Hetzelde geld voor een nieuwe oefening. Dat zijn gemiddeldes he Sani. Je kan daar altijd iets van afwijken. In ieder geval voor spieropbouw is dit prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sani

 

Door korter te rusten tussen de sets verhoog je lactaat, lactaat kan de spiergroei bevorderen. Het is verstandig om een rustpauze van 60-120 seconden te nemen en dit kan je het beste ook doen bij compound oefeningen.

 

Het hangt er ook vanaf wat je doel is, wil je meer spiermassa of meer spierkracht?

 

Wellicht is dit ook een interessant artikel voor jou: https://healthology.nl/hoe-trainen-om-de-spiergroei-te-stimuleren/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vaak doe is een oefening tussendoor pakken bijvoorbeeld bankdrukken een setje buikspieren en dit 3 keer achter elkaar zo heb ik toch mijn rust en hoef niet te wachten, of dit de beste manier is weet ik niet maar voor mij voelt dit goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this