Advertentie:

Sign in to follow this  
sani

Rust tussen oefeningen en sets.

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik had een vraag over hoelang je nou moet rusten tijdens je sets en hoelang je moet rusten nadat je al je sets heb gedaan en voordat je weer aan een nieuwe oefening begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 uur geleden zei sani:

Hoi,

 

Ik had een vraag over hoelang je nou moet rusten tijdens je sets en hoelang je moet rusten nadat je al je sets heb gedaan en voordat je weer aan een nieuwe oefening begint.

Hoi Sani

 

Voor isolatie oefeningen 1 a 2 minuten rust tussen elke set. Voor compoundoefeningen 2 a 3 minuten. Hetzelde geld voor een nieuwe oefening. Dat zijn gemiddeldes he Sani. Je kan daar altijd iets van afwijken. In ieder geval voor spieropbouw is dit prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sani

 

Door korter te rusten tussen de sets verhoog je lactaat, lactaat kan de spiergroei bevorderen. Het is verstandig om een rustpauze van 60-120 seconden te nemen en dit kan je het beste ook doen bij compound oefeningen.

 

Het hangt er ook vanaf wat je doel is, wil je meer spiermassa of meer spierkracht?

 

Wellicht is dit ook een interessant artikel voor jou: https://healthology.nl/hoe-trainen-om-de-spiergroei-te-stimuleren/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vaak doe is een oefening tussendoor pakken bijvoorbeeld bankdrukken een setje buikspieren en dit 3 keer achter elkaar zo heb ik toch mijn rust en hoef niet te wachten, of dit de beste manier is weet ik niet maar voor mij voelt dit goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors