Advertentie:

Muscle Starter Pack
Fit

Goede hardloopschoenen

Recommended Posts

Iemand toevallig ervaring waarmee je rekening moet houden met goede hardloopschoenen? Uiteraard niet te duur :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Ik denk dat dat heel simpel is. Koop diegene waar je je goed in voelt. Het liefst een neutrale schoen. Ondanks de vele aanpassingen die merken aanbieden zoals pronatie en overpronatie, slaagt men er nog steeds niet in om het aantal blessures te doen dalen. Wil je het beste uit jezelf halen dan is blootvoets lopen beter dan geschoeid lopen. Maar dat is in jouw geval niet van belang denk ik. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21472628

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad niet te duur, dit heeft geen enkele meerwaarde bewezen. Zorg er in elk geval voor dat de schoen niet knelt en je niet schuift in de schoen, beide voeten testen daarom.  Ook is het belangrijk dat de hak van de schoen stevig is. Misschien dat je zou kunnen overwegen om het lopen te laten analyseren, meestal doen goede winkels dit wel, dan krijg je een advies en koop je online de goedkoopste. Je hebt niks aan een schoen die alles belooft te doen, maar niet lekker zit. Dus zoals Peter zegt, kies een schoen de jou het lekkerste zit. Heeft de schoen nog andere leuke voordelen (verkooppraatjes) dat is dan heel mooi meegenomen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt ik zal zeker even gaan passen. Ik zie ook schoenen met dempende zool maar dat is dus eigenlijk niks?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi advies hierboven. Ik ren zelf ook en heb dmv een analyse ook schoenen aanbevolen gekregen. Even gekeken, gepast en merken onthouden en online verder uitgezocht. Toen heb ik via Zalando meerdere soortgelijke schoenen (uiteraard op rekening) besteld en een kortingscode gebruikt. Ik loop nu hard op schoenen die ze voor 130 euro in de winkel verkopen en ik heb ze voor 75 euro. Zeke rdoordat ik een fanatieke gebruiker ben, echt ik wel waarde aan een goede schoen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke schoen heb jij toevallig? Ik ben benieuwd of een dempende zool nut heeft bij hardlopen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke schoen heb jij toevallig? Ik ben benieuwd of een dempende zool nut heeft bij hardlopen?

Men zegt, de echte onderzoekers, dat een te grote demping van de zool/hak niet aan te bevelen is, omdat het lichaam dan minder contact heeft en zo niet optimaal kan anticiperen op de landing. Belangrijker is dat de zool niet te stug is en een natuurlijke afwikkeling van de voet toelaat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was een aantal jaren geleden inderdaad een trend om heel veel demping te hebben, nu wordt dat stukken minder inderdaad. Ik heb nu Asics (weet zo uit mijn hoofd het model niet).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was een aantal jaren geleden inderdaad een trend om heel veel demping te hebben, nu wordt dat stukken minder inderdaad. Ik heb nu Asics (weet zo uit mijn hoofd het model niet).

De wel bekende Nike Air 180 met een hak van 3 cm! De hoek waarin de voet dan landde en zorgde voor een aantal achillespees blessures.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En is het airvenstertje al geknapt?

Hahaha, dan koop ik direct nieuwe. Alles voor dé uitstraling uiteraard :P Haha.. nee man, ik squat niet op schoenen met 'air'. Zo hard mogelijke zool ivm stabiliteit(sproblemen).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition