Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Goede hardloopschoenen

Recommended Posts

Iemand toevallig ervaring waarmee je rekening moet houden met goede hardloopschoenen? Uiteraard niet te duur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik denk dat dat heel simpel is. Koop diegene waar je je goed in voelt. Het liefst een neutrale schoen. Ondanks de vele aanpassingen die merken aanbieden zoals pronatie en overpronatie, slaagt men er nog steeds niet in om het aantal blessures te doen dalen. Wil je het beste uit jezelf halen dan is blootvoets lopen beter dan geschoeid lopen. Maar dat is in jouw geval niet van belang denk ik. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21472628

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad niet te duur, dit heeft geen enkele meerwaarde bewezen. Zorg er in elk geval voor dat de schoen niet knelt en je niet schuift in de schoen, beide voeten testen daarom.  Ook is het belangrijk dat de hak van de schoen stevig is. Misschien dat je zou kunnen overwegen om het lopen te laten analyseren, meestal doen goede winkels dit wel, dan krijg je een advies en koop je online de goedkoopste. Je hebt niks aan een schoen die alles belooft te doen, maar niet lekker zit. Dus zoals Peter zegt, kies een schoen de jou het lekkerste zit. Heeft de schoen nog andere leuke voordelen (verkooppraatjes) dat is dan heel mooi meegenomen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik zal zeker even gaan passen. Ik zie ook schoenen met dempende zool maar dat is dus eigenlijk niks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi advies hierboven. Ik ren zelf ook en heb dmv een analyse ook schoenen aanbevolen gekregen. Even gekeken, gepast en merken onthouden en online verder uitgezocht. Toen heb ik via Zalando meerdere soortgelijke schoenen (uiteraard op rekening) besteld en een kortingscode gebruikt. Ik loop nu hard op schoenen die ze voor 130 euro in de winkel verkopen en ik heb ze voor 75 euro. Zeke rdoordat ik een fanatieke gebruiker ben, echt ik wel waarde aan een goede schoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke schoen heb jij toevallig? Ik ben benieuwd of een dempende zool nut heeft bij hardlopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke schoen heb jij toevallig? Ik ben benieuwd of een dempende zool nut heeft bij hardlopen?

Men zegt, de echte onderzoekers, dat een te grote demping van de zool/hak niet aan te bevelen is, omdat het lichaam dan minder contact heeft en zo niet optimaal kan anticiperen op de landing. Belangrijker is dat de zool niet te stug is en een natuurlijke afwikkeling van de voet toelaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een aantal jaren geleden inderdaad een trend om heel veel demping te hebben, nu wordt dat stukken minder inderdaad. Ik heb nu Asics (weet zo uit mijn hoofd het model niet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een aantal jaren geleden inderdaad een trend om heel veel demping te hebben, nu wordt dat stukken minder inderdaad. Ik heb nu Asics (weet zo uit mijn hoofd het model niet).

De wel bekende Nike Air 180 met een hak van 3 cm! De hoek waarin de voet dan landde en zorgde voor een aantal achillespees blessures.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is het airvenstertje al geknapt?

Hahaha, dan koop ik direct nieuwe. Alles voor dé uitstraling uiteraard :P Haha.. nee man, ik squat niet op schoenen met 'air'. Zo hard mogelijke zool ivm stabiliteit(sproblemen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou op jou leeftijd alleen nog wel uitkijken, je bent nog in de groei. Er geldt niet voor niets de regels in de sportschool van 16+.
    • Hey,   als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen.   Groeten
    • Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?
  • Sponsors