Advertentie:

Sign in to follow this  
darknetmatrix

begonnen met de sportschool

Recommended Posts

Hallo iedereen,
na enkele jaren op de racefiets en lopen als hobby heb ik onlangs eens op de weegschaal gestaan.
Resultaat: 70.3 kg voor 1.82m grootte.
Ik schrok wel even toen ik dit zag, vandaar de beslissing om te starten met krachttraining.
Momenteel neem ik weightgainer als supplement, ik merk ook dat het een hele omschakeling is van duursport naar explosie.
Mijn maaltijden heb ik ook aangepast, en nu maar hopen op extra massa.
Indien nog tips die zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom!

 

Goed besluit om te gaan trainen! Heb je voor jezelf een doel? Ik bedoel, ga je voor kracht of voor spiervolume?
Ik heb begin maakt het niet heel veel uit, want je maakt in beide gevallen veel progressie. Toch kan het helpen met focus na een paar maanden.

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een WeightGainer (Carbs met Eiwit) ipv Whey Isolaat?
Met name omdat je aangeeft in je profiel, een Vet % van 18% te hebben. Lijkt mij dat je dan genoeg reserves hebt om spier aan te maken, mits je natuurlijk voldoende eet. Ikzelf zou namelijk dicht groeien O.o

Explosie maakt gebruik van andere vezels dan de duursporten, waarmee je een 'nieuw' terrein begeeft voor je spieren. Ze wennen er vanzelf aan, elke week een beetje beter :).

 

Mijn tips: meet Vet % en gewicht afzonderlijk om een goed beeld te krijgen van progressie en schrijf alles op in je schema (progressie kan je ooit niet zien of voelen, alleen lezen).  

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minuten geleden zei darknetmatrix:

Graag zou ik gaan voor spiervolume, maar weet niet of dit haalbaar is gezien mijn leeftijd.

Op elke leeftijd kan je spieren doen groeien. Alleen kost het na je 40 jaar wat meer moeite daar je testosteron levels verminderen. Dit kan je deels oplossen door enerzijds compoundoefeningen te kiezen met name squats en deadlifts geven je lichaam een hormonale prikkel waar je de rest van je spiergroepen de benefit van hebt. Anderzijds door voldoende onverzadigde vetten te consumeren of groenten met voldoende zink en andere testosteron bevorderende nutrienten zoals brocoli, spruiten, kolen of bloemkool. Oesters en grijze garnalen zouden ook testosteronbevorderend zijn. Vitamine D supplementeren stimuleert ook het testosteron niveau

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is meer als je niet eerder hebt getraint? B|
Als je tevreden bent met wat je bereikt dan is het goed. Wel is het echt belangrijk om te onthouden dat het bij Bodybuildling gaat om de reis, niet het doel!  Je doel blijf je vaak aanpassen en het is nooit genoeg. Geniet van wat je hebt bereikt en staar je niet kapot of wat nog 'moet' of kan.
 

Compounds zijn idd erg goed/nuttig/lekker! 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat cijfers erbij zetten, toestand op 01/06:

Volgens mijn smartwatch:

gewicht 70.4 kg

skeletspier 31.3 kg

vetmassa 13 kg

lichaamsvet 18.1 %

bmi 21.7

lichaamsvocht 43.3 kg

bmr 1643 kcal

 

Volgens de slimme weegschaal in de sportschool:

vetmassa 19%

botmassa 4%

spiermassa 77%

 

Ga proberen om iedere maand deze cijfers up te daten ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

we sluiten juni af met de volgende cijfers:

Volgens mijn smartwatch:

gewicht 71.1 kg

skeletspier 31.8 kg

vetmassa 11.5 kg

lichaamsvet 16.1 %

bmi 21.5

lichaamsvocht 43.8 kg

bmr 1648 kcal

Volgens de slimme weegschaal in de sportschool:

vetmassa 19 %

botmassa 4 %

spiermassa 77 %

 

Kleine verandering te bespeuren via de smartwatch, slimme weegschaal blijft identiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft leeftijd: ik ben begonnen op

mijn 36e en nu 42. Je kan echt mega hard veranderen als je weet wat je doet, geloof

me :)

ik zou beginnen met 3x pw fullbody en gaan opschijven wat je eet. Vooral het eten is belangrijk om bij te gaan houden. Ga je het opschrijven en uitrekenen dan kijk je er na een maand al heel anders tegen aan, en groei je er vanzelf in. 
 

fullboy bv: ma, woe, vrij. Als er maar minimaal 1 dat rust tussen zit. 
Je kan bv:

ma bankdruk 4x6

woe bankdruk 4x8

vrij bankdruk 4x10

dan maandag bijvoorbeeld 40 kilo, woe 37,5kg en vrij 35kg. De weekerop: alles 2,5kg zwaarder. Zo heb je een mooi progressie model. 
naast bankdruk uiteraard ook squats, dippen,    Optrekken etc. De zwaarde oefeningen doen. 
 

gr Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 juli:

 

smartwatch:

lichaamsvet: 15.4%

skeletspier: 31.9 kg

vetmassa: 10.9 kg

bmi: 21.3

lich.vocht: 43.8 kg

bmr: 1659 kcal

 

slimme weegschaal in de sportclub:

 

gewicht: 70.6 kg

vetmassa: 18%

spiermassa: 78%

botmassa: 4%

bmi: 21.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk er is progressie , let niet alleen op de weegschaal maar ook in de spiegel het is veel leuker om daar de verandering bij te houden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toestand op 17/08/22

 

smartwatch:

lichaamsvet: 16.3%

skeletspier: 32.5 kg

vetmassa: 11.8 kg

bmi: 21.9

lichaamsvocht: 44.6 kg

BMR: 1682 kcal

 

slimme weegschaal in de sportclub:

gewicht: 72.6 kg

vetmassa: 18%

spiermassa: 77%

botmassa: 4%

bmi: 22.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoy    Bedankt man neen hoor net niet haha al een eindje bezig met sportieve groeten 
    • Hoi Sani, In mijn optiek zou ik op je benen dagen, nog een soort Hip extension oefing erin doen, zoals (romanian) deadlift, Hip trust of zoiets. En sowieso iets meer Hamstring gerichte oefeningen, nu heb je alleen Hamstring curls 2 keer, de rest is wel meer gericht op je quads.   Woensdag zou het wel 1 setje minder kunnen met de biceps denk ik. Ook zou ik vrijdag nog sowieso 1 setje schouders inplannen en zaterdag of de bent over row of de dumbell row skippen
    • Hoi Darius, Welkom hier! Niet net begonnen zo te zien 👍
  • Sponsors