Advertentie:

darknetmatrix

uitbreiding van 3 naar 4 dagen per week

Recommended Posts

Graag jullie mening hoe ik mijn programma van 3 dagen zou kunnen wijzigen naar 4 dagen per week.

Momenteel train ik op:

- maandag: borst en triceps

- woensdag: rug en schouders

- vrijdag: biceps en benen

Dit schema'tje werkt goed voor mij momenteel maar ik denk erover om 1 dag extra naar de gym te gaan.

Advertentie:

Zelf ben ik toevallig begonnen met een 4x full body schema ( nog nooit gedaan dus experimenteel voor mij ). Maar zelfs in dit full body schema pak je 1 spiergroep net iets harder aan per keer.

Ik heb sinds kort een split schema 1 dag bovenlichaam 1 dag onderlichaam en 1 dag rust. Mijn training duurt dan ongeveer 1.5 uur 

op deze manier genoeg rust tussendoor (72 uur)om spieren bij te laten komen. En er de volgende training weer tegenaan te gaan.

11 hours ago, Jeboii said:

Persoonlijk zou ik mijn 4 dagen als volgt opsplitsen

-borst

-rug

-benen

-armen en schouders

Het is de bedoeling om iedere spiergroep 2 x per week aan bod te laten komen.

54 minutes ago, Jeroen said:

Ik heb sinds kort een split schema 1 dag bovenlichaam 1 dag onderlichaam en 1 dag rust. Mijn training duurt dan ongeveer 1.5 uur 

op deze manier genoeg rust tussendoor (72 uur)om spieren bij te laten komen. En er de volgende training weer tegenaan te gaan.

Ziet er een leuke optie uit, zal deze wellicht uitproberen.

9 uur geleden zei Jeroen:

Dat is inderdaad wat @Traveller040 ook aanhaalde, upper/lower split, perfect voor 4 dagen trainen inderdaad 😀

21 uur geleden zei Scato89:

Dat is inderdaad wat @Traveller040 ook aanhaalde, upper/lower split, perfect voor 4 dagen trainen inderdaad 😀

Dat is inderdaad een bewezen werkende trainingsmethode.