Advertentie:

darknetmatrix

uitbreiding van 3 naar 4 dagen per week

Recommended Posts

Graag jullie mening hoe ik mijn programma van 3 dagen zou kunnen wijzigen naar 4 dagen per week.

Momenteel train ik op:

- maandag: borst en triceps

- woensdag: rug en schouders

- vrijdag: biceps en benen

Dit schema'tje werkt goed voor mij momenteel maar ik denk erover om 1 dag extra naar de gym te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Zelf ben ik toevallig begonnen met een 4x full body schema ( nog nooit gedaan dus experimenteel voor mij ). Maar zelfs in dit full body schema pak je 1 spiergroep net iets harder aan per keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds kort een split schema 1 dag bovenlichaam 1 dag onderlichaam en 1 dag rust. Mijn training duurt dan ongeveer 1.5 uur 

op deze manier genoeg rust tussendoor (72 uur)om spieren bij te laten komen. En er de volgende training weer tegenaan te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Jeboii said:

Persoonlijk zou ik mijn 4 dagen als volgt opsplitsen

 

-borst

-rug

-benen

-armen en schouders

 

Het is de bedoeling om iedere spiergroep 2 x per week aan bod te laten komen.

54 minutes ago, Jeroen said:

Ik heb sinds kort een split schema 1 dag bovenlichaam 1 dag onderlichaam en 1 dag rust. Mijn training duurt dan ongeveer 1.5 uur 

op deze manier genoeg rust tussendoor (72 uur)om spieren bij te laten komen. En er de volgende training weer tegenaan te gaan.

Ziet er een leuke optie uit, zal deze wellicht uitproberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uur geleden zei Jeroen:

Ik heb sinds kort een split schema 1 dag bovenlichaam 1 dag onderlichaam en 1 dag rust. Mijn training duurt dan ongeveer 1.5 uur 

op deze manier genoeg rust tussendoor (72 uur)om spieren bij te laten komen. En er de volgende training weer tegenaan te gaan.

 

Dat is inderdaad wat @Traveller040 ook aanhaalde, upper/lower split, perfect voor 4 dagen trainen inderdaad 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 uur geleden zei Scato89:

 

Dat is inderdaad wat @Traveller040 ook aanhaalde, upper/lower split, perfect voor 4 dagen trainen inderdaad 😀

 

Dat is inderdaad een bewezen werkende trainingsmethode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors