Advertentie:

Sign in to follow this  
Lex

Trainingschema - Home Gym - Dummy

Recommended Posts

Hi allemaal! 

Ik vroeg me af of jullie met al jullie ervaring een 24 jarige, beginnende fitnesser kunnen helpen zijn doelen te bereiken. Ik ben 1.80m en weeg rond de 82kg op dit moment. Ik voetbal fanatiek, maar ik vind mezelf er tegenwoordig niet meer uit zien. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat mijn vet percentage is, maar ik heb als doel dit percentage te verlagen en hiervoor wat spier voor terug te krijgen. Met andere woorden; de verhouding vet/spier mag wel beter. Om met de deur in huis te vallen, ik heb geen flauw idee wat ik moet eten om dit te bewerkstelligen. Ik heb wel eens gedacht aan het kopen van een gepersonaliseerd voeddingsschema of iets dergelijks omdat ik er echt niet uit kom wat ik moet eten. Daarnaast lees ik veel over creatine en proteine, maar mijn doel is niet zo zeer om aan te komen, maar om rond de 77kg te wegen en mijn vet/spier verhouding te veranderen. Zijn hiervoor creatine en proteine goede supplementen, en zo ja wanneer en hoeveel neem je in? 

Wat betreft de training die ik op dit moment doe; alles doe ik vanuit thuis. Ik heb een powerrack met lat pulldown system (row grip, pulldown grip, touw) aangeschaft, barbell, dumbells, bench, spiegels (en er komt nog een dipstation). Ik doe de volgende training op dit moment: 

Maandag (legs)

- Squat 3x10

- Dumbell lunges 3x10

- Standing calf raise 3x20

- Hip thrust 3x10

- Alternative for 45 degree leg press (met dumbells tegen de muur staan en door knieen zakken) 3x10

Dinsdag (cardio)

- 30 minuten HIIT Cardio workout (normaal gesproken train ik 1:30 uur gedurende het voetbalseizoen)

Woensdag (borst en biceps)

- Push ups 3x10

- Bench press 3x10

- Dumbell flyes 3x10

- Preacher curl (met dumbell en halterbank om en om) 3x10

- Standing alternate dumbell curl 3x10

- Sit ups 

- Soms wil ik wel eens de dumbell bench press extra doen 3x10

En ik wil nog een dip station kopen

Donderdag (cardio)

- 30 minuten HIIT Cardio workout (normaal gesproken train ik 1:30 uur gedurende het voetbalseizoen)

Vrijdag (rug)

- Deadlift 3x8

- Lat pulldown 3x10

- Close grip lat pulldown 3x10

- seated rows 3x10

- Barbell upright row 3x10

- Dumbell shrug 3x10

Zaterdag of zondag (schouders en triceps)

- Shoulder press 3x10

- Side raise 3x10

- Front raise 3x10

- Triceps push down 3x10

- Triceps extension 3x10

- Crunches 3x10

Mijn vraag is of jullie op/aanmerkingen hebben over deze training en of dit uberhaupt de juiste training is om mijn doelen te bereiken. 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want motivatie is er genoeg. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. 

Advertentie:

Hey Lex, ik kan je goed verder helpen met je vraagstuk. Stuur mij even een dm op Instagram: your_muscle_plan. Dan kunnen we er over brainstormen.

Met vriendelijke groet,

Bart

Je schema is voor een beginner lang niet slecht, je vergeet enkel nog wat buik mee te pakken :) 

Nu is het belangrijk om progressieve overload te krijgen met je trainingen, dus elke keer weer wat verder pushen qua herhalingen of gewicht.