Advertentie:

Peter-1721

Voorstellen Peter

Recommended Posts

Goedemorgen! 
ik ben Peter, 34 jaar

 

in het verleden veel verschillende sporten gedaan, boksen kracht training. 
 

de laatste jaren niet zo actief geweest en daarbij teveel kilo’s aangekomen. 
 

na de laatste corona lockdown weer gestart met kracht training, 

 

Vooral heel veel gelezen,  en nu maar eens tijd om te kijken of ik hier wat gerichtere info kan vinden☺️
 

momenteel doe ik een upper lower split, welke ik 3-4 keer per week uitvoer. 
 

 

Sinds Januari heb ik mijn kcal inname terug gebracht tot +- 2000 kcal per dag, en daarmee ongeveer 18 kilo gewicht verloren. 
Momenteel voelt het gewicht verlies erg langzaam. 
 

zou het helpen om 4 weken de kcal inname te verhogen? 
 

alvast bedankt voor het “eventueel” lezen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom Peter,

 

hier genoeg ervaringsdeskundigen betreffende calorie inname. Echter het calorie tellen laat ik wat aan mij voorbij gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Peter!

 

Ik zat een tijd op 1700 Kc en stoptte met afvallen (voelde me K)

Ben naar 1800 Kc gegaan en BAM, Kilo kwijt, riem strakker, etc! (en kracht is gebleven/gegroeid).

 

Maar om eerlijk te zijn is, als je traint op volume/kracht, dan is wegen niet echt meer relevant.

Houdt je gewicht bij, maar ga meten op Vet Percentage. Dat zegt veel meer.
Voor mij is gewicht een momentopname om mijzelf in de gaten te houden en zorgen dat ik niet te véél cheat. Da's heel snel gedaan zo in de zomer (ijsjes, nom!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Peter! Welkom!

Kort gezegd, wat is je doel NU?
Langzaam aankomen in zoveel mogelijk droge spiermassa? Of nog ietsje meer afvallen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 18-7-2022 at 19:25 zei Bart.BB:

Welkom Peter!

 

Ik zat een tijd op 1700 Kc en stoptte met afvallen (voelde me K)

Ben naar 1800 Kc gegaan en BAM, Kilo kwijt, riem strakker, etc! (en kracht is gebleven/gegroeid).

 

Maar om eerlijk te zijn is, als je traint op volume/kracht, dan is wegen niet echt meer relevant.

Houdt je gewicht bij, maar ga meten op Vet Percentage. Dat zegt veel meer.
Voor mij is gewicht een momentopname om mijzelf in de gaten te houden en zorgen dat ik niet te véél cheat. Da's heel snel gedaan zo in de zomer (ijsjes, nom!)

Bedankt voor de reactie,


ik zal ook wat variëren in voedings inname, 

 

Ik wil mijn vet percentage verder verlagen, 

het zit nu rond 18%
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo!

 

En denk maar zo; Goed werk heeft TIJD nodig. 

Snel er op is ook snel er af (en andersom).

Edited by Bart.BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors