Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Hoe bouw ik spieren op zonder iets aan te passen aan mijn vetpercentage?

Recommended Posts

Goedemorgen,

Ik ben zelf al een beetje gaan zoeken op internet maar zie veel uiteenlopende artikelen en niet echt duidelijkheid. 

Ik begin nu een eindstation te naderen voor mijn lichaam na het droogtrainen. Ik ben redelijk tevreden alleen wil mijn traps en armen nog groter hebben. Echter wil ik wel proberen om op dit vetpercentage te blijven. Tijdens de bulk heb ik mij vaak vooral mentaal heel vervelend gevoeld. Het droogtrainen was ontzettend zwaar in combinatie met mijn suikerziekte kwam het vaak voor dat ik laag met bloedsuiker kwam en op die dagen eigenlijk meer moest eten maar het niet deed.

Kortom: ik voel me enorm gelukkig met dit lichaam en wil dit jaren behouden op deze vetpercentage (voor nu) maar wil wel langzaam spieren opbouwen (traps en armen). De rest wil ik ook nog wel verder opbouwen behalve mijn borst. Die zal ik dan ook maar eens in de 2 weken trainen.

Dit is mijn plan: 

Ik wil het bijhouden door op behoefte te eten met maximaal 1x vet per kg lichaamsgewicht en 2x eiwitten per kg. Maximaal 1x cheat *maaltijd* per week dus geen hele cheatdagen. 

Mijn doel is wel om spieren op te bouwen en te blijven sporten 5-6 keer in de week. Ik weet dat spieropbouw dan traag gaat maar ik kan sowieso qua kracht weer wat opbouwen. Ik merk dat mijn lichaam niet meer verder wilt afvallen en blokkeert.

Is dit een goed plan om op vetpercentage te blijven of pak ik het dan helemaal verkeerd aan denken jullie?

Dit is de eerste keer dat ik zo ga eten en eerlijk gezegd heb ik er enorm veel zin in. Iets minder letten op mijn voeding want ben de afgelopen maanden zo obsessief bezig geweest met perfecte voeding en totaal niet cheaten wat uiteindelijk wel geleid heeft tot een lichaam waar ik echt blij mee ben maar nog niet 100% tevreden. Hopelijk kan ik met deze doelen en eindelijk weer meer eten en wat meer cheaten mijn lichaam afmaken zoals ik hem wil hebben

Alvast bedankt 

Advertentie:

Probeer iets te vinden wat in ieder geval vol te houden is vindt ik zelf erg belangrijk.

Ik train ook fanatiek maar ben gestopt met kcal tellen ik wil ook nog een leven hebben buiten het sporten.

Natuurlijk met mate jammer als er een laag vet over de spieren zit.

Hai!

moet lukken als ik je zo hoor, de disipline is er 💪🏻
wat je zelf al zegt: het zal langzamer gaan. Zou persoonlijk zelf net iets boven je onderhoud gaan. Zelf ook gedaan in in de afgelopen 7 maanden goed gegaind en tuurlijk ook wel een beetje vet, maar dat is minimaal. Voorheen deed ik grovere bulks en  snap ook gelijk je punt. Door extra kcal en vocht oogt al je harde droogtrainwerk al snel een stuk minder. 
spieropbouwen zonder vet aan te komen is vrijwel niet te doen. T is al mega hard werken om spier te bouwen dus t zou ook zonde zijn als je niet genoeg eet en daardoor gains laat liggen. 

dus: net ietsoe pietsie boven je behoefte gaan zitten. Een huis kan je tenslotte ook niet bouwen zonder bouwmateriaal. 

mvg Sander

Op 18-7-2022 at 22:50 zei Motivator:

Hai!

moet lukken als ik je zo hoor, de disipline is er 💪🏻
wat je zelf al zegt: het zal langzamer gaan. Zou persoonlijk zelf net iets boven je onderhoud gaan. Zelf ook gedaan in in de afgelopen 7 maanden goed gegaind en tuurlijk ook wel een beetje vet, maar dat is minimaal. Voorheen deed ik grovere bulks en  snap ook gelijk je punt. Door extra kcal en vocht oogt al je harde droogtrainwerk al snel een stuk minder. 
spieropbouwen zonder vet aan te komen is vrijwel niet te doen. T is al mega hard werken om spier te bouwen dus t zou ook zonde zijn als je niet genoeg eet en daardoor gains laat liggen. 

dus: net ietsoe pietsie boven je behoefte gaan zitten. Een huis kan je tenslotte ook niet bouwen zonder bouwmateriaal. 

mvg Sander

Hier was ik al bang voor inderdaad. Misschien toch maar weer gaan bulken maar ik blijf komende maanden wel zo eten en onderhouden en gewoon goed nadenken want ik zit niet lekker in mijn vel als ik vet op mijn buik heb. 

Ietsepietsie meer eten is niet hetzelfde als Bulken. 
Sommige noemen het ook wel  MainGainen, een mooie mix tussen maintain en gain.

Géén bulk, (10-20% overschot) maar 5%.