Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Hoe bouw ik spieren op zonder iets aan te passen aan mijn vetpercentage?

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Ik ben zelf al een beetje gaan zoeken op internet maar zie veel uiteenlopende artikelen en niet echt duidelijkheid. 

 

Ik begin nu een eindstation te naderen voor mijn lichaam na het droogtrainen. Ik ben redelijk tevreden alleen wil mijn traps en armen nog groter hebben. Echter wil ik wel proberen om op dit vetpercentage te blijven. Tijdens de bulk heb ik mij vaak vooral mentaal heel vervelend gevoeld. Het droogtrainen was ontzettend zwaar in combinatie met mijn suikerziekte kwam het vaak voor dat ik laag met bloedsuiker kwam en op die dagen eigenlijk meer moest eten maar het niet deed.

 

Kortom: ik voel me enorm gelukkig met dit lichaam en wil dit jaren behouden op deze vetpercentage (voor nu) maar wil wel langzaam spieren opbouwen (traps en armen). De rest wil ik ook nog wel verder opbouwen behalve mijn borst. Die zal ik dan ook maar eens in de 2 weken trainen.

 

Dit is mijn plan: 

 

Ik wil het bijhouden door op behoefte te eten met maximaal 1x vet per kg lichaamsgewicht en 2x eiwitten per kg. Maximaal 1x cheat *maaltijd* per week dus geen hele cheatdagen. 

Mijn doel is wel om spieren op te bouwen en te blijven sporten 5-6 keer in de week. Ik weet dat spieropbouw dan traag gaat maar ik kan sowieso qua kracht weer wat opbouwen. Ik merk dat mijn lichaam niet meer verder wilt afvallen en blokkeert.

 

Is dit een goed plan om op vetpercentage te blijven of pak ik het dan helemaal verkeerd aan denken jullie?

 

Dit is de eerste keer dat ik zo ga eten en eerlijk gezegd heb ik er enorm veel zin in. Iets minder letten op mijn voeding want ben de afgelopen maanden zo obsessief bezig geweest met perfecte voeding en totaal niet cheaten wat uiteindelijk wel geleid heeft tot een lichaam waar ik echt blij mee ben maar nog niet 100% tevreden. Hopelijk kan ik met deze doelen en eindelijk weer meer eten en wat meer cheaten mijn lichaam afmaken zoals ik hem wil hebben

 

Alvast bedankt 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Probeer iets te vinden wat in ieder geval vol te houden is vindt ik zelf erg belangrijk.

Ik train ook fanatiek maar ben gestopt met kcal tellen ik wil ook nog een leven hebben buiten het sporten.

Natuurlijk met mate jammer als er een laag vet over de spieren zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai!

 

moet lukken als ik je zo hoor, de disipline is er 💪🏻
wat je zelf al zegt: het zal langzamer gaan. Zou persoonlijk zelf net iets boven je onderhoud gaan. Zelf ook gedaan in in de afgelopen 7 maanden goed gegaind en tuurlijk ook wel een beetje vet, maar dat is minimaal. Voorheen deed ik grovere bulks en  snap ook gelijk je punt. Door extra kcal en vocht oogt al je harde droogtrainwerk al snel een stuk minder. 
spieropbouwen zonder vet aan te komen is vrijwel niet te doen. T is al mega hard werken om spier te bouwen dus t zou ook zonde zijn als je niet genoeg eet en daardoor gains laat liggen. 
 

dus: net ietsoe pietsie boven je behoefte gaan zitten. Een huis kan je tenslotte ook niet bouwen zonder bouwmateriaal. 
 

mvg Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 18-7-2022 at 22:50 zei Motivator:

Hai!

 

moet lukken als ik je zo hoor, de disipline is er 💪🏻
wat je zelf al zegt: het zal langzamer gaan. Zou persoonlijk zelf net iets boven je onderhoud gaan. Zelf ook gedaan in in de afgelopen 7 maanden goed gegaind en tuurlijk ook wel een beetje vet, maar dat is minimaal. Voorheen deed ik grovere bulks en  snap ook gelijk je punt. Door extra kcal en vocht oogt al je harde droogtrainwerk al snel een stuk minder. 
spieropbouwen zonder vet aan te komen is vrijwel niet te doen. T is al mega hard werken om spier te bouwen dus t zou ook zonde zijn als je niet genoeg eet en daardoor gains laat liggen. 
 

dus: net ietsoe pietsie boven je behoefte gaan zitten. Een huis kan je tenslotte ook niet bouwen zonder bouwmateriaal. 
 

mvg Sander

Hier was ik al bang voor inderdaad. Misschien toch maar weer gaan bulken maar ik blijf komende maanden wel zo eten en onderhouden en gewoon goed nadenken want ik zit niet lekker in mijn vel als ik vet op mijn buik heb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ietsepietsie meer eten is niet hetzelfde als Bulken. 
Sommige noemen het ook wel  MainGainen, een mooie mix tussen maintain en gain.

Géén bulk, (10-20% overschot) maar 5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Heeft er iemand ervaring met het injecteren van L-carnitine? Dit zou de enige manier zijn naar ik zelf gelezen heb dat het goed wordt opgenomen in het lichaam, alle anderen zou geen meerwaarde zijn. Alle info welkom.
    • Hi allemaal, Check www.coachcorrie.nl - Je kent het vast wel: iemand loopt de gym binnen, kijkt wat rond, pakt een paar willekeurige apparaten, doet wat setjes en gaat weer naar huis. Geen plan. Geen opbouw. Geen idee of het ergens toe leidt. Precies daarom hebben we Coach Corrie ontwikkeld.   Coach Corrie helpt sporters stoppen met aanklooien en starten met slimmer trainen. Het idee is simpel: chat, plan, train. Je bespreekt je doel met de app, krijgt een persoonlijk trainingsschema en kunt onderweg bijsturen. Gebouwd met AI, maar gebaseerd op sportwetenschap, periodisering en trainingsdata.   We zoeken nu mensen die de app 30 dagen gratis willen testen voor bijvoorbeeld: Powerlifting CrossFit Bodybuilding Hybrid training   Daarnaast sta ik ook open voor samenwerkingen met ondernemers, coaches, gyms of contentmakers die hier iets in zien.   Lijkt het je leuk om te testen of mee te denken? Stuur me vooral een berichtje of reageer hieronder!      
    • Ik was op zoek als beginner naar iets om mijn insulineresistentie onder controle te krijgen daar ik zeer moeilijk kan afvallen. Ben 61 en weeg 122kg en train 3 a 4 keer in de week. Nu kwam ik Mots-C tegen. Kunnen jullie zeggen dat alles klopt in deze link? https://www.perfectb.com/mots-c-dosage-protocol/#:~:text=Each MOTS-c dose is,of 4 injections per cycle.&text=The 5-day spacing between,signals at the mitochondrial level.
  • Sponsors