Advertentie:

Marcel1988

Voorstellen Marcel

Recommended Posts

Hoi Iedereen,

Mijn naam is Marcel, ben woonachtig in Hilversum en heb besloten om meer te gaan doen dan alleen werken en thuis bankhangen :)

In de corona periode ben ik vaak buiten wezen wandelen (gemiddeld een stuk van 2-3 KM in de ochtend en soms ook in de avond het zelfde rondje)


Maar ik wil meer kunnen doen dan alleen een rondje lopen. Ik heb namelijk een aantal dingen waar ik aan wil werken:

- Meer conditie

- Spieropbouw

- Afvallen (het welbekende buikje)

 

Maar ik weet niet zo goed waar ik nou moet beginnen, overal op internet lees je allemaal verschillende dingen waar je niet wijs uit wordt als je er zelf geen basis kennis hebt.
Vandaar ook mijn aanmelding hier op het forum om juist deze basis kennis op te gaan doen.
 

Ik heb een beetje hier en daar gekeken bij sportscholen, maar ook hierin is de keuze reuze en verschillen de prijzen enorm.
Ook hierin is het weer dat ik er geen basis kennis van heb. Aanmelden is natuurlijk met een paar klikken gedaan, maar dan?

 

Mochten er specifieke vragen zijn aan mij, stel deze gerust en ik zal deze zo snel en goed mogelijk beantwoorden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Marcel,

 

Klinkt bekend :)

Als je wilt afvallen (vet verliezen, gewicht is niet interessant ivm spier opbouw) en spieren opbouwen, dan is dat prima te doen door wat bekend staat als een Body Recomp(osition). Alles wat je nodig hebt is het welbekende dad-body en een partij inzet en geduld. Veel geduld, want goed werk heeft tijd nodig! Alles en iedereen die iets anders roep liegt of gebruikt!! (of allebei)

 

Door onder je maintenance (benodigde calorie intake) te gaan zitten, maar veel volume te eten kan je met een Vol Gevoel heel makkelijk afvallen. De uitdaging is een dieet zoeken wat werkt voor jou. Schakel hier dan ook zeker iemand voor in als je hulp nodig hebt. Ik ben ook begonnen op met een 'dieet' op basis van allerlei producten die ik nooit zou eten uit mijzelf. Ook nog eens met te veel calorieren omdat ik "toch echt meer zou moeten eten volgens dit stukje software". TIP: Niet doen!
Neem een coach/trainer/oom/tante die je dag doorneemt, wat je doet aan beweging en eten. Dan kan hij/zij bepalen wat je intake nu is en wat je 'waarschijnlijk' nodig hebt. Daarbij; een dieet hou je alleen vol als het bij je past, dus ook bestaat uit dingen die je daadwerkelijk eet. 
Grofweg houdt mijn dieet in; X aan vlees en X aan aardappel/rijst/etc, ONBEPERKT groentes. en wraps met kilo's aan kipfilet! Heerlijk en vol protiene!
(De dames thuis eten zelfs mee in de avond, zo lekker kan je het maken).


Training...
Cardio? ah bah... da's een vrouwensport ;). Een duursport bouwt geen spieren op zoals krachtsport of bodybulding. Ga zeker voor de laatste opties als je wilt gaan voor een atletisch lichaam (of meer). In het begin maakt het niet heel veel uit of je traint op kracht (minder herhalingen, groter gewicht) of hypertrofie (spiergroei) waarbij je meer herhalingen pakt op een redelijk/zwaar gewicht. Grote kans dat je soms kracht mist voor spiergroei en dus een beetje varieert, dat is normaal. Als je maar figuurlijk  'stuk gaat'.  Alles er onder is zonde van je moeite want dat levert je veel minder op dan mogelijk.
In het begin ga je full body trainen en ga je direct aan de gang met de Big-3; Benchpress, deadlift en squat. Een goede trainer/sportschool maakt een goed schema voor jou en zal deze zeker aanbieden!

 

Verder. nog wat veelgehoorde uitspraken:

Eten en slapen zijn belangrijker dan trainen! Zonder deze is er geen goed herstel. Zonder herstel geen groei! - "Trainen doen we hier, groeien doe je thuis als je slaapt". 

 

De allerbeste tip die ik heb; Als het niet goed voelt, luister dan goed naar jezelf en verander je dieet/training. Jij bent de baas!
 

edit: typo's uit er

Edited by Bart.BB
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega bericht van Bart, alles staat er in wat je nodig hebt. Weinig aan toe te voegen :)

 

Op 23/07/2022 at 12:11 zei Bart.BB:

Hoi Marcel,

 

Klinkt bekend :)

Als je wilt afvallen (vet verliezen, gewicht is niet interessant ivm spier opbouw) en spieren opbouwen, dan is dat prima te doen door wat bekend staat als een Body Recomp(osition). Alles wat je nodig hebt is het welbekende dad-body en een partij inzet en geduld. Veel geduld, want goed werk heeft tijd nodig! Alles en iedereen die iets anders roep liegt of gebruikt!! (of allebei)

 

Door onder je maintenance (benodigde calorie intake) te gaan zitten, maar veel volume te eten kan je met een Vol Gevoel heel makkelijk afvallen. De uitdaging is een dieet zoeken wat werkt voor jou. Schakel hier dan ook zeker iemand voor in als je hulp nodig hebt. Ik ben ook begonnen op met een 'dieet' op basis van allerlei producten die ik nooit zou eten uit mijzelf. Ook nog eens met te veel calorieren omdat ik "toch echt meer zou moeten eten volgens dit stukje software". TIP: Niet doen!
Neem een coach/trainer/oom/tante die je dag doorneemt, wat je doet aan beweging en eten. Dan kan hij/zij bepalen wat je intake nu is en wat je 'waarschijnlijk' nodig hebt. Daarbij; een dieet hou je alleen vol als het bij je past, dus ook bestaat uit dingen die je daadwerkelijk eet. 
Grofweg houdt mijn dieet in; X aan vlees en X aan aardappel/rijst/etc, ONBEPERKT groentes. en wraps met kilo's aan kipfilet! Heerlijk en vol proteïne!
(De dames thuis eten zelfs mee in de avond, zo lekker kan je het maken).


Training...
Cardio? ah bah... da's een vrouwensport ;). Een duursport bouwt geen spieren op zoals krachtsport of bodybulding. Ga zeker voor de laatste opties als je wilt gaan voor een atletisch lichaam (of meer). In het begin maakt het niet heel veel uit of je traint op kracht (minder herhalingen, groter gewicht) of hypertrofie (spiergroei) waarbij je meer herhalingen pakt op een redelijk/zwaar gewicht. Grote kans dat je soms kracht mist voor spiergroei en dus een beetje varieert, dat is normaal. Als je maar figuurlijk  'stuk gaat'.  Alles er onder is zonde van je moeite want dat levert je veel minder op dan mogelijk.
In het begin ga je full body trainen en ga je direct aan de gang met de Big-3; Benchpress, deadlift en squat. Een goede trainer/sportschool maakt een goed schema voor jou en zal deze zeker aanbieden!

 

Verder. nog wat veelgehoorde uitspraken:

Eten en slapen zijn belangrijker dan trainen! Zonder deze is er geen goed herstel. Zonder herstel geen groei! - "Trainen doen we hier, groeien doe je thuis als je slaapt". 

 

De allerbeste tip die ik heb; Als het niet goed voelt, luister dan goed naar jezelf en verander je dieet/training. Jij bent de baas!
 

edit: typo's uit er

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Marcel,

 

Ook volledig eens met Bart met een kleinen nuance. Ik zelf ben voorstander van wandelen combineren met krachttraining. Het is lichte cardio en ook vet verbrandend. De  glycogeen voorraden worden met wandelen niet aangesproken dus handig voor bodybuilders. In de oertijd moesten de jagers nog energie hebben om enerzijds te jagen en anderzijds op de vlucht te kunnen slaan voor dieren die plots opdoken vanuit de bosjes. Als ze dit al lopend zouden doen zouden ze geen energie/kracht meer overhouden. De natuur heeft het menselijk lichaam zo voorzien.

Nadeel is je moet 7700 calorieën verbranden voor 1 kilo vet maar als je zo'n 6 à 7 km wandelt 3x per week ben je dat vet na een maand kwijt. Als je dat natuurlijk niet compenseert met meer fastfood te consumeren. 

Kracht training resulteert ook in vetverbranding en heeft als voordeel het after burn effect.

Ik maak er een" en en" verhaal van.

Het beste van beide werelden.

Daarbij is wandelen laagdrempelig en vriendelijk voor de gewrichten.

Krachtraining is een prachtige sport maar inderdaad neem je tijd. Body recomposition zoals Bart zei is een goede trainingsmethode.

 

Veel succes

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

  • Sponsors