Advertentie:

Sign in to follow this  
Lex

Home - trainingsschema - 3 dagen per week

Recommended Posts

Hoi allemaal, 

Ik vroeg me af of iemand toevallig een goed trainingsschema heeft voor 3 dagen in de week. Ik heb reeds een powerrack aangeschaft met pull up bar en een lat pulldown/cable/row systeem, een bench, barbell en dumbells en goede motivatie ;). Ik voetbal 3 dagen in de week en wil/kan dus maximaal 3 dagen per week voor nu fitnessen. Mijn doel is vetpercentage verliezen, maar tegelijkertijd spier te behouden en op de lange termijn wil ik wat groeien (lean bulk ofzo). 

Ik zit heel erg in de knoop met de juiste oefeningen aangezien ik geen leg press tot mijn beschikking heb bijvoorbeeld, of een extension apparaat. Daarnaast vraag mezelf af of ik benen echt moet trainen aangezien ik 3x per week al actief voetbal. 

Zou super nice zijn als iemand wat tips heeft, oefeningen, schema's.. 

Thanks!! 

Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Beste fitness beoefenaar,

Voor een onderzoekje (educatief), heb ik een korte, hele simpele enquête gemaakt!
      Heb je een minuutje of twee over? Ik zou het heel tof vinden als je de tijd vindt om mijn vragen te beantwoorden.

Link

Mijn dank is enorm !

Groet,
    • It was invented by John Sheaffer with the aim of driving strength in the following movements: Squat Bench press Deadlift  Overhead Press   Je wordt er sterker van, maar dit schema geeft minder massa en doet niks voor vetverbranding.
      Als je 2x5 traint, en dan 1xAMRAP... kan je óf maar 5 reps doen (misschien 6), óf je train de eerste 2x5 te licht.
      Het zal ongetwijfels iets voor je doen, maar het ligt niet in lijn met je doel.

Voor kracht is 5x5 erg goed, voor massa 12/12/10/10 óf 15/12/10/8 óf 12/10/8/6 (iets meer focus op kracht).
      Ik ben 42, dus ivm blessures doe ik bijna niks onder de 8 reps. Tenminste... niet met opzet, soms zit er gewoon ff niks meer in de tank. Met 15 herhalingen merk ik dat ik kracht verlies en daarmee niet  optimaal massa aan zet. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk  We zijn niet gelijk.

• Ik volg op aanraden van jullie leden deze workout. Ik heb me volledig ingelezen en gisteren geprobeerd. Het is me zeer goed bevallen hoor.  2sets van 5 reps / 1 set as many reps as possible. Lees gerust de link eens door.  Maar neem je tijd want het is nogal een boterham 😀..    Wat mijn voeding betreft ga ik zeker eens langsgaan bij een coach.    Thx voor de reactie!       
  • Sponsors