Advertentie:

Jeffdb

Voorstellen en hulp gevraagd

Recommended Posts

Goedemiddag.

 

ik Ben Jeffrey 38 jaar.

ik train nu al ruim een jaar 3 x per week in de sportschool. Elke keer ruim 1 a 1,5 uur.

 

mijn motivatie zakt steeds dieper weg omdat ik geen resultaat haal. Zie veel voorbij komen dat mensen binnen 6 maanden al een mooi lichaam of al ruim verder zijn. Ik voel ook elke keer als ik train dat ik niet veder kom zowel spier opbouw als afvallen.

 

ik heb van alles geprobeerd zoal het volgende.

 

- dieet shakes 

- voedingsschema”s

- preworkout

- kelp tabletten

 

graag zou ik adviezen ontvangen als dat mag over wat ik er nu aan kan doen om wel de motivatie te blijven houden en voortgang te zien.

 

alvast bedankt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Jeffrey, Welkom hier.

Na een jaar zijn de beginners gains voorbij, en  gaat het wat langzamer, belangrijk is denk ik dat je voeding goed is, je voldoende rust pakt en consequent blijft trainen.

Dan ga je langzaam maar wel resultaat zien.

Je kan niet binnen een paar maanden een droomlichaam hebben, dat duurt veel langer.

Persoonlijk zou ik van de tabletten afblijven en zoveel mogenlijk voedingsstoffen uit je eten te halen. Pre workout heb ik ook nog nooit gedaan, volgens mij zijn dat gewoon een berg suikers die je kortstondig heel veel energie geven en vervolgens krijg je enorme dip.

Gewoon rustig door blijven gaan en niet teveel naar mensen om je heen kijken.

Succes met trainen👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey welkom,

 

Allicht zullen je spieren wat verscholen liggen onder een laagje vet als ik je post lees. Hoe gaat het met je progressieve overload ? Kan je nog elke week of 2 weken ligt verhogen in gewicht en of reps/sets ? Als dat  niet zo is zou ik dringend variatie in je oefeningen brengen zodat je spieren opnieuw geprikkeld worden. Geraffineerde suikers zo veel mogelijk vermijden en indien mogelijk ook stress niveau zo laag mogelijk houden. Soms kan een weekje rust ook nieuwe impulsen geven en weer de motivatie om er tegenaan te gaan.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn overload is heel verschillend, de een keer gaat het super en dan kan het zo maar eens te zwaar worden. Daarom ben ik ook aan de pre workout gegaan om te hopen dat dit beter zou werken heb er verschillende gebruikt met en zonder cafeïne maar voel er geen verschil door.

mijn visceraal vet is 12 maar lukt ook niet om deze naar beneden te krijgen. Blijft al een jaar op 12 staan heb om de 6a 12 weken een afspraak in de sportschool om mijn schema aan te passen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jeff, 

wellicht kan je iets meer info geven: 

lengte, gewicht, totaal vet percentage?

 

 

je doel van je workout? Afvallen, sterker worden? Spiermassa bouwen? 
 

Hoeveel Kcal is je inname per dag? 
 

ik lees Dieetshakes. 

hoe is je verdeling eiwitten vet en koolhydraten? 
 

spiermassa aankomen en groei is moeilijk tijdens calorie te korten. 
 

 

ik ben net als jij langere tijd bezig met sporten en afvallen, afgelopen maand 2.4 kilo afgevallen waarvan 1.9 kilo vet en 0.5 kilo vet vrije massa. 
ik verlies dus ook Spiermassa. 
 

Wellicht kunnen we met meer inzicht over je voeding en doelen je beter advies geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors