Advertentie:

AddictedtoBass

Terug in de sportschool na een lange tijd.

Recommended Posts

Goedemorgen Leden,

 

Ik heb me zojuist aangemeld met dit forum om informatie te winnen & te communiceren met andere mensen die hetzelfde doel voor ogen hebben :).

Een tijdje terug ben ik gestopt met naar de sportschool gaan, ik ging voor ongeveer een jaar (uit m'n hoofd) ik zag bij mezelf weinig progressie.

Inmiddels doe ik nu zo'n 6/7 maanden aan kickboksen en dat heeft mij eigenlijk weer wakker gemaakt om te gaan trainen.

 

Mijn stats zijn:

- 1,83m

- 81kg 

- 24,2 bmi.

 

Voor de rest moet ik nog even op de smart weegschaal staan bij de sportschool.


Mijn doel is om spieren te kweken en een mooi goed getraind lichaam te hebben. 
Hoe denken jullie dat ik het beste kan beginnen? of hebben jullie punten waarmee ik rekening moet houden?

 

Laat maar weten! :)

 

Groetjes,

 

 

 

EDIT: Ik wil van een lichaam met vet op de 'lovehandles' omzetten naar spier, is het verstandig om eerst vet te verbranden en dan spier op te bouwen? Of is het verstandig om gelijk te werken aan het omzetten van m'n lichaam? Ik heb wel een buikje en wat vet hier en daar.

 

AddictedtoBass

 

 

Edited by AddictedtoBass
Extra info

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi goedemorgen,

 

Goed initiatief, alhoewel kickboksen uiteraard ook al goed is.

Als je weer gaat beginnen, heb je dus al wat ervaringen met het uitvoeren van de oefeningen, probeer niet meteen als een gek te beginnen maar bouw het rustig op.

Persoonlijk zou ik, naast het kickboksen, dan 2à3 keer per week een full body training doen, met vooral de compound oefeningen;

Squats

Lunges

(Romanian) Deadlift

Hip trust

Overhead press

Bent over rows

Pull/Chin ups

(Incline) Bench press

Daarbij ook nog paar isolatie oefeningen waarbij je kan denken aan de,

Side raise

Chest Fly 

Face pull

Dips

Lat pulldown

En dan nog je buik, armen en kuiten ;)

 

Maar nogmaals, rustig aan beginnen en gewoon plezier in het trainen hebben, dan houd je het het langste vol👍

 

Succes!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden zei Scato89:

Hoi goedemorgen,

 

Goed initiatief, alhoewel kickboksen uiteraard ook al goed is.

Als je weer gaat beginnen, heb je dus al wat ervaringen met het uitvoeren van de oefeningen, probeer niet meteen als een gek te beginnen maar bouw het rustig op.

Persoonlijk zou ik, naast het kickboksen, dan 2à3 keer per week een full body training doen, met vooral de compound oefeningen;

Squats

Lunges

(Romanian) Deadlift

Hip trust

Overhead press

Bent over rows

Pull/Chin ups

(Incline) Bench press

Daarbij ook nog paar isolatie oefeningen waarbij je kan denken aan de,

Side raise

Chest Fly 

Face pull

Dips

Lat pulldown

En dan nog je buik, armen en kuiten ;)

 

Maar nogmaals, rustig aan beginnen en gewoon plezier in het trainen hebben, dan houd je het het langste vol👍

 

Succes!

Bedankt voor je reactie Scato89!

 

Voor mij zijn push-ups & pull ups en dat soort oefeningen nog erg zwaar, mijn kracht staat niet goed ten verhouding van mijn gewicht. 

Is het trouwens verstandig om vet te branden en daarna spiermassa te kweken of het is verstandig om te werken aan het gelijk omzetten van vet naar spier?

 

Bovendien weet ik ook niet of ik cardio moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou lekker spiermassa gaan kweken. Dit duurt het langs om op te bouwen. Als je tegelijkertijd probeerd gelijk te blijven in gewicht zal je zien dat vanzelf je lichaams samenstelling positief veranderd. 

Daarbij helpt spiermassa ook weer om meer calorieen(en uiteindelijk dus vet) te verbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij het advies om te beginnen met Full Body, 2/3 keer in de week en dan goed bijhouden of je aankomt of afvalt.

Bij voorkeur dmv een vet meeting. Spier weegt meer dan vet, dus aankomen is je uiteindelijke doel. Al is gelijk blijven ook al winst! Zo lang je maar sterker wordt door de weken heen.

 

In het begin is een push up te veel, maar als je eenmaal begint je met een Bench/Dumbell press komt de rest vanzelf!
Hoe veel je nu kan drukken is niet belangrijk! Schaam je er niet voor! Maar GA er voor en zet door!
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors