Advertentie:

brentJ

Voorstellen en Hulp Gevraagd!

Recommended Posts

Hey, hey! Ik ben Brent.

Na een lange tijd strugglen met Obesitas, ben ik nu ongeveer rond de 78 Kilo.

Na een Jaar trainen (Een uur lopen iedere dag, en 10 setjes van 20 push ups per dag) heb ik mijn doel bereikt (Marathon lopen).

Nu wil ik echter beginnen met spiermassa kweken.

Ik heb mezelf net een lidmaadschap aangeschaft, maar qua dieet zit ik nog altijd op een 16/8 dieet, en qua afvallen heb ik wel een idee wat te doen, maar als het op spiermassa aankomt niet echt.

Zijn er zo wat resources of tips die je kan aanraden omtrent research voor een goed dieet / trainingsplan?

Ik zou vrij snel willen beginnen (Maandag), ik heb deze week mijn marathon gelopen, en zou zo snel mogelijk met het kweken van spîermassa willen beginnen.

Advertentie:

Hallo Brent, marathon lopen en spiermassa kweken zijn 2 uitersten. Als je spiermassa wilt opbouwen ga je best krachttraining combineren met HIIT training. Deze laatste zijn korte explosieve cardio trainingen die geen afbraak doen aan je spiermassa met behoud van je vetverbranding en uithoudingsvermogen. 

• Like 1

3 uur geleden zei Peter Wouters:

Hallo Brent, marathon lopen en spiermassa kweken zijn 2 uitersten. Als je spiermassa wilt opbouwen ga je best krachttraining combineren met HIIT training. Deze laatste zijn korte explosieve cardio trainingen die geen afbraak doen aan je spiermassa met behoud van je vetverbranding en uithoudingsvermogen. 

Ja, ik heb de afgelopen dagen een heel hoop research gedaan, en zal inderdaad het lopen laten. Heel bedankt, ik was me niet bewust van HIIT training, maar dit helpt me een heleboel!

Again, bedankt!

Hey Brent,

Ik zou ook even berekenen wat je BMR is(basaal metabolisme) dit is het aantal calorieen wat je verbrand op een dag als je volledig rust houdt. Hiermee kan je dan weer doorrekenen wat je lichaam precies nodig heeft aan calorieen met jou mate van inspanning elke dag. Dit klinkt heel ingewikkeld maar er zijn meerdere handige tooltjes voor op internet(google). 

Nu je weet wat je nodig hebt aan calorieen moet je dit gaan doorrekenen naar de juiste voedingsstoffen. Omdat je spieren wilt opbouwen moet je voldoende eiwit binnen krijgen. De meningen hoeveel dit moet zijn varieert tussen de 1,6gr/kg lichaamsgewicht tot 2.2gr/kg. Ik zou de 1,6 wel echt als ondergrens aanhouden. De overige calorieen kan je vervolgens uit koolhydraten en vetten halen. Probeer hier uiteraard wel op te letten dat bijv volkoren brood of zoete aardappel hoogwaardigere koolhydraten zijn t.o.v. gerafineerde suikers.

Om de binnengekregen macro's in de gaten te houden kan je ook weer een apje gebruiken. Ik gebruik zelf de Calorieën en voedingstracker van Virtuagym. Deze vind ik erg fijn.