Advertentie:

Sign in to follow this  
MarcelM

Sarms S4 kuur

Recommended Posts

Gegevens, halverwege de 40, al lange tijd aan het trainen ( 4 x per week). Gericht op strandfiguur, 1,92 lang en rond de 90 kilo. Dieet, wisselt van strikter naar los en andersom. Afhankelijk van wat er in de planning is qua feesten en/of vakantie. Log is in 1 keer van de gehele rit, tussentijds updaten leek mij niks. Grootste deel van de kuur op 4 x in de week trainen gezeten.

Waarom gestart met Sarms S4. Door Covid en drukke 2,5 jaar weinig getraind, lichaam achteruit en niet meer de leeftijd dat kracht en figuur snel terug zijn. Alle Sarms bekeken en voor de zomerperiode leek S4 mij de beste en ook gekeken naar de (mogelijke) bijwerkingen. RAD140 klonk tevens interessant, maar niet gedaan omdat mijn haar al dunner wordt en die minder gericht was op droog worden. Geen stack, voor de 1e keer is 1 soort voor mij genoeg. 

Grootste nadeel van deze ronde was dat ik bij week 4 een huis gekocht had en er 1 klaar ging maken voor de verkoop. Dit stond niet in de planning, anders was ik niet op zo een moment gestart. Veel stress, drukte en meer moeite om een goed dieet te houden. 

17 mei gestart met S4 only. Plan 6 weken 50mg/dag, daarna 6 weken 62,5mg/dag, dan nakuur (Clomifeen) voor 4 weken. Dieet eerst lager in calorieën om droger te worden, gaandeweg weer opvoeren. 

2 weken daarvoor van 93 naar 90 kilo gegaan. Had namelijk een buikje gekregen. 

Start: Begonnen in de avond, daarna ochtend en avond vloeibaar 25 mg. Vroeg slaperig die 2e dag en beetje vreemd gevoel. 

1e week gewoon trainen, voeding lager in calorieën dan ik nodig heb.

Start 2e week 

88,3 kilo (thuis) en trainen Deze week nog laag in calorieën. Het verschil met 93 is te zien. Weegschaal gym 90 kilo 16,4vet. 

Halverwege 2e week. Ziet er droger en strakker uit. Maar bijna 5 kilo lichter helpt ook. Gelukkig niet minder kracht ondanks afvallen. 

Einde 2e week. Gehele training lekker, oppassen dat ik niet al te veel wil ivm overbelasten. Aderen op armen komen goed naar voren. Schouders naar achteren drukken is spieren in mijn rug voelen. Kracht vooruit, weet ik niet echt. Voller eruit zien ondanks afvallen wel. Lichaam is goed veranderd, combi minder eten en S4 gaat goed. Nadeel, slecht zicht na trainen. Komt al jaren af en toe voor na zware training, nu nog meer last van. Zwaar trainen en S4 die ook iets met ogen kan doen?? In de gaten houden. Vanavond feestje en 2 dagen geen S4

Paar dagen lekkers gegeten en verder normaal eten verhoogd. 

Start 3e week 

Halverwege 3e week. 88,4 kilo op thuis weegschaal bij opstaan. 

Einde 3e week. Adertjes onder aan buik te zien. Vanaf hier meer gaan eten en eiwitten flink omhoog.

Start 4e week 

Training omgezet naar 4 sets x 8 ipv 3 x 10. Lichte last van ogen gehad na afloop. Na een zware training wil ik wel eens last van slecht zicht hebben. Soms pak ik benen en borst of rug, daarna zie ik dan wat slechter met 1 oog. Twee grote spiergroepen geeft dat helaas regelmatig als gevolg.

Begin 4e week. 90 kilo bij wakker worden. Goede training rug, nieuwe training bevalt.

Halverwege 4e week. Zwaar kunnen trainen. Aders gaan goed en armenzijn vol. Verschil daar is goed te zien. Bijwerkingen, lijkt wel of in de nacht donker wat donkerder is. 

Einde 4e week. Bijwerking wat gelig zicht. Verder goed kunnen trainen.

Start 5e week 

92,8 kilo en 15% op weegschaal gym. Hele week zwaar kunnen trainen. Afhankelijk oefening gemiddeld 10% sterker

Start 6e week

Op werk met een veel betere weegschaal en goede vetpercentage meting 92 kilo 12,1 procent vet 

Start 7e week 

Zwaar kunnen trainen. Geelzicht in ochtend en avond aanwezig.

Tempo waarmee getraind kan worden ligt hoog. Zwaar trainen gaat goed. 

Deze week dosis naar 62,5 dag. Dag 3 achter elkaar trainen op volle kracht lukt 

Start 9e week 

Nog meer krachtBijwerkingen langer geel zien op de dag, vooral in de ochtend en laat op de dag en nachtblindheid. 

Tempo met  trainen is nog altijd hoog. Erg weinig rust nodig tussen sets, maatjes in de gym worden een beetje gek van het tempo.

Einde 9e week, gestopt voor paar dagen. Nachtblindheid en geelzicht te irritant. Eerst wat verbeteren 

Week 11 weer begonnen op 50mg/dag. Gewicht na ontbijt 93 kilo 

Week 12 92,7 kilo op de weegschaal thuis en nog steeds sterker

Week 12 Gestopt, vanwege bijna op en te druk bezig. Daarna nakuur gedaan, dat ging verder goed.

Eindoordeel. Ondanks te veel onrust in mijn leven tijdens de kuur toch een flink resultaat geboekt dat ik anders zeker niet had behaald. Naast de S4 ook mijn dieet er op aangepast, zeker de eerste 6 weken. Ik ben niet al te scherp op calorieën en eten wegen, doe het op de spiegel en gevoel. Juist daarom tevreden met het resultaat, kilo of 3 aangekomen en stuk droger om te zien. 

Bijwerkingen, geel zicht was er zeker. Vooral bij opstaan en einde van de dag. De koplampen van auto’s in het donker zagen er in de 2e helft kuur allemaal uit als die van oude Franse auto’s zo geel. Vond ik dat vervelend en belemmerde het in iets, voor mij zelf niet zo. Andere bijwerking was nachtblindheid, vooral toen ik naar 62,5 mg/dag ging begon dat op te spelen. Ik werk deels in de nacht en daarbij was dit wel vervelend. Na een dag of 5 niks nemen werd dat allemaal weer normaal.

Toekomst, waarschijnlijk  LGD4033 only deze winter in combinatie met een stevige bulk. Maar eerst wat rust in het leven brengen, hard trainen en dieet in orde. Vanaf die belangrijke basis kan ik er dan vol voor gaan.Een volgende ronde S4 kan ook, voor mij blijft die dan alleen op 50mg/dag. Dat gaf een goed resultaat en weinig bijwerkingen.

Advertentie:

Als ik zo die bijwerking hoor zou ik toch wel een beetje van schrikken

paar keer lgd en rad gedaan geen bijwerkingen. Vooral als het om je zicht gaat zou ik toch niet erg blij van worden.

is deze bijwerking alleen bij de s4?

heb daar ook wel eens over nagedacht maar als ik dit zo lees heb ik liever rad of lgd

Is een bekende bijwerking van S4. Is ook de enige sarm waarbij dit voor kan komen (niet iedereen heeft last van deze bewerkingen en kunnen per persoon verschillen). RAD en LGD zijn dan weer wat meer onderdrukkend dan S4. 

Altijd leuk om evaringen te lezen en een Interessante log om te lezen en je ervaring staat grotendeels wel gelijk aan mijn verwachtingen van S4. Momenteel met een lgd+rad bezig in combinatie met goeie bulk en hierna wil ik toch maar eens aan een S4 only kuur beginnen.

LGD only goede keus voor een bulk. Ik zelf ging beter op een rad only dan lgd only maar dit verschilt per persoon. Combi van beide is echt heerlijk, ga daar echt goed op maar zou ze eerst beide only doen en kijken hoe je erop reageert voor je ze beide doet.

Succes 👌

De kans op geelzicht en nachtblindheid had ik ingecalculeerd op basis van andere logs. En dat ik daarbij las dat het met een paar dagen weer over was hielp wel😁 En dat was gelukkig ook zo. Het gelige zicht vond ik trouwens niet echt vervelend. Het beperkte mij niet met iets. En was vooral bij wakker worden en aan het einde van mijn dag. Het werd wel meer bij de overgang van 50 naar 62,5mg/dag. Helaas viel dat samen met een veel drukkere en onrustige periode in mijn leven waarin het dieet en trainen minder strak werd. Helaas kan ik daardoor niet eerlijk aangeven of de verhoging echt veel geholpen heeft voor mijn figuur.

Voor het doel droger worden en zelfs wat kilo’s erbij, plus verhoging intensiteit training was het voor mij een heel goed middel. Had ik er zonder kunnen komen, vast ook. Maar dat had veel meer tijd en moeite gekost.

Nu de komende maanden eerst mijn training en voeding goed in orde maken. En dan op zich LGD only, of toch RAD🤔. Wel een only, dat beviel nu ook goed. Maar daar ga ik mij eerst nog beter in verdiepen voordat ik die keuze maak.