Advertentie:

Yasmin

Mass/weight gainer bij ondergewicht

Recommended Posts

Hallo,

Door medicatie die ik gebruik val ik af. Of tenminste het remt sterk mijn hongergevoel. Dit is een bekende bijwerking. Het is onprettig om tegen je zin in te eten en ik word ook snel misselijk. Nu was ik al nooit dik en altijd aan de slanke kant, maar ik begin nu een beetje op een getailleerde breinaald te lijken. Ik vind het in elk geval niet mooi.

Ik ben begonnen met 4 keer in de week sporten om spiermassa op te bouwen. Het upper/lowerbody schema.  Dit ook om op een goede manier in gewicht bij te komen. Daarnaast heb ik erfelijke aanleg voor osteoporose en ook daarom ben ik begonnen om mijn core en vooral rug zo sterk mogelijk te maken en te houden.  Sowieso wil ik mijn spieren trainen om sterker te worden. Dit is onder begeleiding van een sporttrainer.

Is het een idee om een tijdje als bijvoeding mass gainer te gebruiken? Ik ken het verder niet, maar kwam het nu een paar keer tegen. Ik weet alleen niet wat de nadelen zijn? Of het kwaad kan om het zeg maar pak 'em beet een maand te gebruiken. Dus niet om het gewone eten te vervangen, maar meer als een calorierijk tussendoortje. Ik wil niet met de medicatie stoppen, want buiten deze bijwerking, heb ik veel baat bij. 

Mochten er mensen die andere tips hebben dan lees ik dat graag. 

Alvast bedankt!

Groetjes Yasmin

Advertentie:

Hoi Yasmin,

Normaal gesproken is het advies, om zoveel mogenlijk uit je voeding te halen. En gewoon meer te eten.

Maar in jouw situatie zou ik het wel proberen als ik jouw was.

Probeer dan wel te zoeken naar gainers met ook beetje voedingstoffen en niet alleen suikers 😉

Zoiets bijv.

https://xxlnutrition.com/nl/weight-gainers/complex-carb-gainer

Succes💪

• Upvote 1

Mass gainers kunnen je helpen als je ve kcal op een dag naar binnen moet werken maar persoonlijk ben ik veel meer fan van zelf een mass gainer shake te maken ipv te kopen. Meer controle over ingrediënten die erin gaan.

25 gram whey

50 gram ultra fine oats bijv van myprotein etc

300 ml melk

1 banaan of 2 bananen

35 gram 100% pindakaas.  

Eventueel zelf nog extra dingen toevoegen  en afwisselen altijd prima.

Kcal rijk en kwaliteit producten. Prijs per shake ligt ook stuk lager als je ze zelf maakt ipv koopt.

• Upvote 1

4 uur geleden zei Traveller040:

Mass gainers kunnen je helpen als je ve kcal op een dag naar binnen moet werken maar persoonlijk ben ik veel meer fan van zelf een mass gainer shake te maken ipv te kopen. Meer controle over ingrediënten die erin gaan.

25 gram whey

50 gram ultra fine oats bijv van myprotein etc

300 ml melk

1 banaan of 2 bananen

35 gram 100% pindakaas.  

Eventueel zelf nog extra dingen toevoegen  en afwisselen altijd prima.

Kcal rijk en kwaliteit producten. Prijs per shake ligt ook stuk lager als je ze zelf maakt ipv koopt.

Helemaal eens! Mass gainers zitten vaak bomvol met goedkope koolhydraat bronnen. ( rommel dus )

• Upvote 1

Super, bedankt voor jullie antwoorden. Niet aan gedacht om ze zelf te maken. Dan is het dus een calorierijke smoothie. Ik was al een beetje afgeschrikt door de hoeveelheid snelle koolhydraten.

Welke whey ( het liefst zonder toegevoegde suiker) kan ik het best gebruiken? Er zijn er zoveel. 

Ik maak ze inderdaad ook zelf. Havermout, banaan, callebaut chocolade, coco pops schelpjes etc. Heerlijk :D

Obesitas en diabetes in een blender, maar ja xD