Advertentie:

Dan1019

Introductie en vragen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Dan en ik ga als zo'n jaar naar de sport school, ik ben in dit jaar ongeveer 15 kilo aangekomen, waarvan het grootste gedeelde spier en een beetje vet. In de bulk dus. Ik ben 22 jaar oud, 1.89m lang en dus 75 kilo. Vooral gefocust op kracht training met in elke 8 weken cardio week. Ik eet elke dag me behoefte (kcal gemeten op apple watch (dit is ongeveer gelijk aan wat ik zelf heb uitgerekend met bmr etc.) plus 500 kcal extra, dus ongeveer 3200 op sport dagen en 2700 op rust dagen, 5 keer per week sporten. 

Sinds drie weken heb ik ongelofelijk veel moeite met eten en eetlust hebben, nu heb ik al 3 maanden bijna hetzelfde schema met eten en eet ik bijna altijd hetzelfde, behalve in de avond (dit veranderd elke avond), 90 gram vet, 400 gram koolhydraten rond 200 proteïne. Maar nu komt het op het punt dat ik bijna elke avond half kokhalzend bij de wc staat, ik gooi het er niet uit maar heel mijn avond gaat naar de knoppen, nu zijn er een paar vragen die ik heb, ten eerste, kan creatine deze misselijkheid veroorzaken? Nu gebruik ik dit twee weken, maar de extra pomp die ik er door hebt is echt super, dus ik wil eigenlijk niet stoppen, dus de vraag, moet ik mijn schema veranderen, zo ja kennen jullie een goede voedingscoach, want ik heb gezocht maar niet gevonden of zou ik stoppen met creatine? Of beide doen? 

Nu heb ik een aantal vragen ten opzichte van SARMS, nu weet ik dat het eerste probleem ligt bij voeding en creatine ligt (misschien). Maar toch zou ik wil gaan kijken naar alternatieven, nu heb ik wat research gedaan en voor bulken en eetlust, de SARMS de me kunnen helpen zijn ligandrol en ostarine. Ik heb eigenlijk in het hele jaar al moeite gehad met het eten van de voeding, gym gaat prima, maar ik zou graag wat meer extra eetlust hebben, om alles zonder problemen naar binnen te eten. Nu kunnen deze twee helpen en zag ik ook goede reacties op dit forum, dus voeding aanpassen (misschien zelfs minder kcal surplus etc), creatine stoppen en dit vervangen door deze twee SARMS en dan hier mee cyclussen doen. 

Edited by Dan1019

Advertentie:

Als je op 5 gram per dag zit, zou creatine geen maag/darm klachten moeten veroorzaken.

Als je behoefte op 2700Kcal zit, begin dan eens met 2950 Kcal te eten ipv meteen naar de 3200.
Dat scheelt nogal aan volume, en misschien ook misselijkheid. Met 16% vet hoef je niet meteen vol de bulk in. Een zogenaamde Lean Bulk is veel prettiger. Helemaal als je nagaat dat, als je lijf gewend is aan 3200kcal, een cut op 2500 kcal meteen zal leiden voor heul veul honger.

Slow and steady, zo haal je de eind streep.

Wat ik iig niet ga doen is jou adviseren een SARM te nemen hiervoor.

Bedankt voor je reactie!

Ik neem 3 gram per dag, dus dat zal goed moeten komen dan, gebaseerd op 0.03 gram per kg. 

Ik heb altijd geprobeerd een lean bulk aan te houden, dus vandaar de lage hoeveelheid vet die ik in neem en de macros, ik heb alleen het punt dat als ik lean bulk doe, duurt het 2 jaar voordat ik op me streef zit van 90 kg, dat is heel lang :(. Maar ik merk ook dat mijn lichaam het niet leuk vind om zo snel te gaan blijkbaar?

Belangrijkste eerst uitzoeken waar het vandaan komt en daarmee stoppen.

Dan je voeding volledig op order krijgen, schema etc. Vetten heb je juist nodig dus deze kan je niet zomaar laag doen oid.

Sarms zou ik nog lang niet aan beginnen. 75kg met 1.89 is erg weinig en er valt dus nog enorm veel zo te behalen. Sarms brengen namelijk ook de nodige bijwerkingen en ook misselijkheid dus dat schiet dan niet op.

• Like 1

7 uur geleden zei Dan1019:

Ik heb altijd geprobeerd een lean bulk aan te houden, dus vandaar de lage hoeveelheid vet die ik in neem en de macros...

Vet is verantwoordelijk voor je (indirect)Testosteron, je Cholesterol en het zorgt er voor dat vetoplosbare vitamines, zoals vitamine A, D en E in de darm opgenomen kunnen worden. In onverzadigd vet zitten essentiële vetzuren. Zij spelen een belangrijke rol bij het verminderen van de kans op hart- en vaatziekten. nadeel is wel wat vet VOL zit met energie.. dus vandaar dat je die niet té veel wilt eten.

Koolhydraten (suikers) worden opgeslagen als vet als je ze niet meteen gebruikt.

Edited by Bart.BB
ik ken niet typen...
  • Like 1

Top bedankt allemaal!

Ik ga stoppen met creatine, nieuw voedingschema met een beetje meer vet, en maar 300 kcal per dag overschot! 

Je zit met je vet gewoon prima hoor, meer dan prima. Voor alles functies goed te laten verlopen die hierboven beschreven worden is minimaal wat je aan vet in wilt nemen 0.3 gr per lbs lichaamsgewicht. In kg zou je 0.6 gram per kg lichaamsgewicht aanhouden. Jij zit hier ruim boven dus zou daar niets aan veranderen.

Koolhydraten worden vaak ONTERECHT als "slecht" bestempelt. Koolhydraten zijn ongeloofelijk belangrijk voor je lichaam en prestaties. Dat overtollige koolhydraten als vet worden oogeslagen is ook meer bro science en de literatuur toont aan dat dit veel minder zwart wit is. Word je zwaarder door meer koolhydaten te eten, ja zeker. Is dit vet? Deel wat als vet opgeslagen word is verwaarloosbaar. Koolhydraten houden water vast, hoe meer koolhydraten hoe meer water wat meer meer gewicht meeneemt. Betekent niet dat dit gewicht vet is. 

Met je marco verdeling is dan ook niets mis. Proteine zou wellicht wat omlaag kunnen maar niet nodig.

In een bulk:

1.8-2 gr eiwit per kg gewicht

+1gr vet per kg gewicht

Overige koolhydraten. 

Kortom zou ik een iets lager kcal overschot aanhouden als je echt voor langere tijd wilt bulken maar je marco verdeling is prima en zou ik weinig aan veranderen. 

8 uur geleden zei Traveller040:

Je zit met je vet gewoon prima hoor, meer dan prima. Voor alles functies goed te laten verlopen die hierboven beschreven worden is minimaal wat je aan vet in wilt nemen 0.3 gr per lbs lichaamsgewicht. In kg zou je 0.6 gram per kg lichaamsgewicht aanhouden. Jij zit hier ruim boven dus zou daar niets aan veranderen.

Koolhydraten worden vaak ONTERECHT als "slecht" bestempelt. Koolhydraten zijn ongeloofelijk belangrijk voor je lichaam en prestaties. Dat overtollige koolhydraten als vet worden oogeslagen is ook meer bro science en de literatuur toont aan dat dit veel minder zwart wit is. Word je zwaarder door meer koolhydaten te eten, ja zeker. Is dit vet? Deel wat als vet opgeslagen word is verwaarloosbaar. Koolhydraten houden water vast, hoe meer koolhydraten hoe meer water wat meer meer gewicht meeneemt. Betekent niet dat dit gewicht vet is. 

Met je marco verdeling is dan ook niets mis. Proteine zou wellicht wat omlaag kunnen maar niet nodig.

In een bulk:

1.8-2 gr eiwit per kg gewicht

+1gr vet per kg gewicht

Overige koolhydraten. 

Kortom zou ik een iets lager kcal overschot aanhouden als je echt voor langere tijd wilt bulken maar je marco verdeling is prima en zou ik weinig aan veranderen. 

Thanks voor de uitgebreide reactie! Ik zal dus niks veranderen, misschien alleen minder kcal, hoeveel overschot raad je aan voor lange termijn bulk? Want ik wil richting de 85-90 kg en dan cutten. 

Ergens tussen de 350-500 kcal per dag boven onderhoud zit je altijd prima. Een te klein overschot is bijna niet meerbaar ivm je gewicht dagelijks nogal schommelt. Je wilt dus nie mikken op 100 gram per week aankomen want dit is gewoon bijna niet te meten. 1-2kg aankomen per maand is prima en zolang je niet te gek doet zal dit niet alleen maar vet zijn maar ben ook nie bang om vet aan te komen want dit hoort er nu eenmaal bij