Advertentie:

Jumper

Eerste kuur SARM (tips?/opvolging)

Recommended Posts

Hey allemaal,

Ik zou graag mijn allereerste kuur willen doen met SARM's. Ik heb hier al wat over opgezocht.

De reden dat ik ze kies is omdat ik wel het risico wil nemen, maar niet de extreme gevaren wil die anabole steroïden geven. Dit gaat ook eentje in pilvorm zijn, puur voor het gemak. 

Voor mijn kuur begint ga ik mijn bloed laten controleren. Dit ga ik eventueel ook posten zodat de ervaren onder jullie mij misschien hier wat meer kunnen ondersteunen als ik volgens jullie nog zaken op pijl moet krijgen voor de kuur. Mijn dokter zal dit waarschijnlijk ook wel opmerken. Ik verwacht niet dat ik vitamines tekort heb, omdat ik elke dag groenten en fruit eet in mijn dieet. Daarnaast neem ik nog animal pak (een vitamine en amino complex). Tijdens mijn kuur zal ik ook meerdere malen bij de dokter opnieuw een onderzoek laten doen. 

Mijn dagelijkse voedingsinname is momenteel als volgt (dit zijn streefwaardes. Die haal ik niet elke dag, maar wel voor de 90%):

- kcal: 2700

- eiwitten: 165g (660kcal)

- koolhydraten: 300g (1215 kcal)

- vet: 91g (825kcal)

Ik probeer dit voornamelijk te halen met kip/puur rundsgehakt/tonijn en sporadisch ander vlees of aanvulling met whey. Als groenten neem ik echt gewoon diepvriespakken uit de supermarkt mee en die warm ik dan op en purreer ik samen met aardappels of stoom ik om apart te eten. Soms als ik eens goesting heb gebruik ik verse groenten of maak ik een slaatje. Als koolhydraatbron heb ik vooral (zoete) aardappels, (bruine) rijst of (volkoren) pasta. Voor of na trainingen eet ik simpele koolhydraten en anders eet ik complexe koolhydraten. In de ochtend en tussendoor eet ik nog wat fruit met een shake of proteinebar.

Momenteel weeg ik 76kg en zit ik op een vetpercentage van +-21%. Mijn doel zou zijn om ofwel een recomposition te doen, ofwel het gewicht bij te houden in een bulk, maar maximaal aan spiermassa ga gainen, omdat de zomer toch zo goed als voorbij zal zijn. 

Ik hoor veel over een SARM genaamd RAD-140 of ook wel testolone. Dit zou eentje zijn die voor 90% hetzelfde presteert als testosteron, maar met 1% van de bijwerkingen. Uiteraard trekt dat meteen mijn aandacht. Maar ik zou wel eens willen weten van jullie of er ervaringen zijn van dit product? Graag zou ik ook in contact willen komen met een ervaren persoon die goede bronnen heeft. Ik wil natuurlijk niet het eerste het beste spul gaan nemen. 

Ik weet ook niet juist hoe het zit met een nakuur. Ik hoor beide mogelijkheden. Sommigen zeggen dat een nakuur niet hoeft bij SARM's en anderen zeggen dan weer dat dit absoluut altijd moet. Wat denken jullie hierover? En welke moet ik dan nemen? 

Mijn trainingsschema is een simpel push/pull/legs schema waar ik heel minimaal afwissel van oefeningen naarmate de drukte in de gym. Voor de training loop ik even 5 min en erna nog een 10-15 min. Ik kan jullie gerust mijn schema doorsturen. Verwachten jullie dat ik door de verhoging in energie en kracht beter meer sets kan doen, of enkel verzwaren in gewicht?

Thanks voor de hulp! 

Edited by Jumper

Advertentie:

Gewoon cutten tot 15% minimaal en daarna beginnen met cleanbulk.

Je kan met RAD-140 cutten maar dan begin je je clean bulk zonder.

Mijn voorkeur gaat uit naar eerst cutten en daarna met RAD140 clean bulk starten!

Dit ook omdat je doorlopend resultaat ziet, wat motiverender werkt!

Edited by atom

@atom

Lijkt me een strak plan. Dan springen de gains er ook meteen uit. Goed voor de motivatie inderdaad. Heb ook al ergens gelezen dat doorheen de kuur er een soort depressie zal kunnen optreden die verergert naarmate de weken vorderen. Dus ik zal elke motivatie kunnen gebruiken. 

Ik ga dus vanaf nu +-300kcal onder onderhoud tot 15% vet. Cardio zal ook een beetje toenemen. Pak een half uur lopen per trainingsdag. Vanaf dan gaat het beginnen. Tegen het einde zal ik een bloedonderzoek laten doen en dit delen met jullie. 

Hai Jumper,

als je echte sarms hebt dan ga je waarschijnlijk niks opmerken in je bloed. Staan 2 logs van mij op dit forum en heb ook meerdere keren bloedgeprikt. Nam toen een hele stack van lgd, ostarine, cardarine, rad 140, dmha en amp citraat. Nul afwijkingen gevonden😄 geen enkele keer. 

goeie sarms betaal je ook een goede prijs, maar dan heb je wel 100% echt spul. Goedkoop in internet is zooi, dat kan namelijk niet. Zelfde als je een gram coke kan kopen voor 10 euro. Dan weet je dat t niet klopt. 

ik zou persoonlijk in jou geval inderdaad zoals Atom zegt eerst zonder enig spul het vet eraf cutten. Dan is prima te doen. Dan daarna een sarm inzetten. Voor massa zoeizo LGD kiezen. 
word het cutten op den duur zwaar, dan kan je ipv een sarm bv Cardarine inzetten. Gw 501516. Dat is geen sarm dus geen nakuurtje nodig. 

mvg Sander

Hey @Motivator

Je hebt het dan over LGD 4033? Deze zou idd vooral voor massa dienen. Maar kracht zou anders ook wel handig zijn, omdat ik namelijk een zwaar bijberoep doe. Ik hou ook wel van de harde spiermassa van RAD. Ook lijkt RAD mij iets veiliger dan LGD als ik de onderzoeken lees. Langs de andere kant kan het niet anders dan kracht toenemen tijdens de kuur. En hoogstwaarschijnlijk zal ik zowizo meer kracht krijgen van LGD, dan met het natty trainen. Dan zit ik enkel nog wat te twijfelen over de bijwerkingen. Met RAD zijn er wel eens lever intoxicaties gemeld, die welliswaar steeds in orde kwamen na enkele maanden. Vooral veroorzaakt door een te hoge dosis of te lange cycle. Maar met LGD loopt het lijstje precies wel verder. RAD is wel minder onderzocht, maar wel in extremere dosissen. LGD is ook een stuk krachtigere formule. Ik zal straks jouw logs eens lezen en misschien helpt dat met mijn keuze.

Voor de prijs wil ik gerust wel wat uitgeven. Kwaliteit gaat altijd voor. Alleen heb ik totaal nog geen idee waar ik dit kan vinden. 

En Cardarine, koop je dit wel gewoon on the web omdat dit geen SARM is? 

@Motivator zoooo man interessante logs wel. Gek dat je die kracht behield. Ik had altijd gedacht dat dit iets tijdelijk zou zijn tijdens de kuur. Maar des te beter he. 

Je neemt wel veel zaken tegelijk zie ik. Zelf denk ik maar 1 of 2 SARM's tegelijk te nemen. Die LGD en Ostarine lijken wel leuk voor een bulk na je logs gelezen te hebben. Tof dat je bloedwaardes op pijl bleven en je geen gekke bijwerkingen had buiten het wakker worden of verhoogde libido. Geeft me wel wat vertrouwen in het spul. De Candarine zou ik nu misschien al zelfs kunnen nemen in men cut?

Die rugpuistjes heb ik zelf ook last van, maar nog nooit een kuur of nakuur gehad. Echt puur sinds ik eigenlijk aan het trainen ben. Heel gek. Vooral op mijn schouders achteraan en ook op men ruggengraat. Een maat van me zegt dat dit met insulinepieken te maken heeft. Dus wanneer ik pre- of post workout meals binnengooi dat die mijn hormonenbalans op zijn kop zet. Tja ik ga er lekker niks aan veranderen. Ik wil nog niet verhongeren tijdens de training. 

20 uur geleden zei Jumper:

@atom

Lijkt me een strak plan. Dan springen de gains er ook meteen uit. Goed voor de motivatie inderdaad. Heb ook al ergens gelezen dat doorheen de kuur er een soort depressie zal kunnen optreden die verergert naarmate de weken vorderen. Dus ik zal elke motivatie kunnen gebruiken. 

Ik ga dus vanaf nu +-300kcal onder onderhoud tot 15% vet. Cardio zal ook een beetje toenemen. Pak een half uur lopen per trainingsdag. Vanaf dan gaat het beginnen. Tegen het einde zal ik een bloedonderzoek laten doen en dit delen met jullie. 

Ik zou zelf gewoon op 2000kcal gaan zitten dagelijks, elke dag 10-15min cardio of minimaal 10.000 stappen zetten.

2g eiwit per kg lichaamsgewicht hanteren,

0.75-1g vet per kg lichaamsgewicht

Rest opvullen met carbs.

Dit had voor mij als resultaat dat ik eigenlijk alleen met de lunch 2 sneeien brood at en tijdens het avondmaal 100g rijst/pasta at. (enigste carbs)

Van 85kg naar 72.5kg gegaan in 5 maanden.  (die 12.5kg is niet puur vet natuurlijk, ook vocht (minder carbs=minder vocht), darminhoud die minder wordt etc)

Het is wel een aanslag op je kracht, maar die heb je na een maandje clean bulk allemaal weer terug!

Zou de kuur bewaren tot je begint met de clean bulk omdat je dan je carbs weer omhoog gooit en wat extra hulp van de RAD 140.

Ben je snel weer op oude levels en kan je zeker nog even door groeien!

MvG,

Atom

Edited by atom

Hai Jumper!!

ja die cardarine kan je al nemen, maar zou wachten tot je cut echt zwaar wordt, dan merk je ook gelijk t verschil en wat t doet. 

Lgd en rad zijn beide prima. Zelf liever lgd. Zou die ook als eerst gewoon los nemen zonder ieta er bij. Later kan je altijd nog wat stacken alsnje wilt. Met alleen lgd ga je zoeizo gains maken 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻

ps: die dmha en amp is spul voor preworkout, maar t gaat er vooral om dat ik best wel wat zooi gebruikte maar nergens last van had😄

@atom dat zou echt een zware cut zijn. Maar langs een kant gaat het dan wel snel vooruit. Zal er over nadenken. Met de Cardarine zal ik wachten. Het is inderdaad nog geen noodzaak. 

@Motivator je hebt me overtuigd. LGD it is. 

Jongens ik hou jullie dan nog verder op de hoogte vanaf dat ik einde cut ben. Tot nu toe al zeer bedankt voor de input. 

13 uur geleden zei Jumper:

@atom dat zou echt een zware cut zijn. Maar langs een kant gaat het dan wel snel vooruit. Zal er over nadenken. Met de Cardarine zal ik wachten. Het is inderdaad nog geen noodzaak. 

@Motivator je hebt me overtuigd. LGD it is. 

Jongens ik hou jullie dan nog verder op de hoogte vanaf dat ik einde cut ben. Tot nu toe al zeer bedankt voor de input. 

Top!! Dit gaat goed komen!

Hoi , ik zit ook te denken om aan lgd of rad-140 te beginnen. Ik heb alleen geen contacten om dit ergens met zekere garantie te halen, dat het de goede spul is. Hebben jullie tips? 

Op 21/05/2024 at 09:27 zei Ravatar:

Hoi , ik zit ook te denken om aan lgd of rad-140 te beginnen. Ik heb alleen geen contacten om dit ergens met zekere garantie te halen, dat het de goede spul is. Hebben jullie tips? 

Je hebt inmiddels een mailtje van me. Zag dat je me bericht had.

@Shorty Ben ook op zoek naar een goeie bron voor LGD. Ik heb je ook een berichten gestuurd zou graag gebruik maken van jou contracten.

Bedankt alvast 

Op 05/06/2024 at 08:26 zei Bart82:

@Shorty Ben ook op zoek naar een goeie bron voor LGD. Ik heb je ook een berichten gestuurd zou graag gebruik maken van jou contracten.

Bedankt alvast 

Je hebt inmiddels ene berichtje! Sorry voor het lange wachten, ik had een crematie ''eventjes'' tussendoor...

@Shorty Ben ook op zoek naar een goeie bron voor Rad-140, zou je die kunnen delen? Heb je een DM gestuurd. 

Op 23-5-2024 at 01:24 zei Shorty:

Je hebt inmiddels een mailtje van me. Zag dat je me bericht had.

Kan jij mij ook berichtje sturen van jouw betrouwbare bronnen waar ik sarms kan halen groetjes