Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Calorie restrictie, de schildklier en spiervezel shift

Recommended Posts

Ok, het is een rat-studie maar het wordt daarom niet minder interessant. Hier wordt aangetoond dat na een semi-uithongering en een refeeding, de spiercontractie en relaxatie trager wordt en blijft. Dit wordt geassocieerd met een hogere expressie van spierdeiodinase type3, dewelke tri-iodothyronine de-activeerd(T3 een schildklierhormoon); een lagere expressie van het T3-activerende enzyme, deiodinase type2; een tragere vorming van T4 naar T3 in de spieren en accumulatie van slow twitch spiervezels ten koste van fast twitch spiervezels.

Als we dit mogen doortrekken naar mensen dan is het niet zo slim om zomaar stevig gaan te cutten. Het resultaat is dat je eindigt met meer tragere spiervezels. Dus minder spiermassa. Dit energiesparende effect houdt aan nadat je je voeding terug hebt aangepast. Het draagt ook bij aan meer vetopslag.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4584973/pdf/fphys-06-00254.pdf

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Heb het meerdere malen geprobeerd, maar noppes. Dat is denk ik alleen je centen weggooien. Als je op 10mg niet kunt groeien, zit het probleem heel ergens anders!
    • Zijn de resultaten van lgd beter als de dosis verhoogd Word? Er zijn heel wat video's te vinden waar Word aanbevolen om met 10mg te starten en te verhogen naar 20mg om te bulken...
    • Hoi Emin,   Je gaat wel erg hard! Eerst een goeie basis leggen (bench presses, squats en deadlift). Van daar uit verder uitbouwen. Te veel info tegelijk maakt alleen maar chaotisch. Op een gegeven moment zie door de bomen 't bos niet meer. Sluit het risico van overtraining ook niet uit! Wanneer je in te korte tijd te veel van je spieren vergt, kan daar nare gevolgen hebben; constante vermoeidheid, blessures e.d.). Rustig opbouwen, dan kom je er wel!   Succes, Geert.
  • Sponsors