Peter Wouters

Calorie restrictie, de schildklier en spiervezel shift

Recommended Posts

Ok, het is een rat-studie maar het wordt daarom niet minder interessant. Hier wordt aangetoond dat na een semi-uithongering en een refeeding, de spiercontractie en relaxatie trager wordt en blijft. Dit wordt geassocieerd met een hogere expressie van spierdeiodinase type3, dewelke tri-iodothyronine de-activeerd(T3 een schildklierhormoon); een lagere expressie van het T3-activerende enzyme, deiodinase type2; een tragere vorming van T4 naar T3 in de spieren en accumulatie van slow twitch spiervezels ten koste van fast twitch spiervezels.

Als we dit mogen doortrekken naar mensen dan is het niet zo slim om zomaar stevig gaan te cutten. Het resultaat is dat je eindigt met meer tragere spiervezels. Dus minder spiermassa. Dit energiesparende effect houdt aan nadat je je voeding terug hebt aangepast. Het draagt ook bij aan meer vetopslag.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4584973/pdf/fphys-06-00254.pdf

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi allemaal!   Ik ben nieuw op het forum en de reden dat ik op zoek ben gegaan naar forums is omdat ik op zoek ben naar tips over het weer back in shape komen na een botbreuk. Ik heb een jaar geleden dankzij een ongeluk op de fiets mijn onderarm gebroken waarna er een plaatje en schroeven in zijn geplaatst. Na lang te hebben gerevalideerd kan ik nu weer langzaam aan zwaardere gewichten aan.    Hebben jullie ook al eens een zware blessure meegemaakt en hoe zijn jullie er toen weer bovenop gekomen? Op welke manier kan ik nu het best weer m'n kracht en massa opbouwen zonder dat ik m'n arm te veel belast?   Ik ben benieuwd naar jullie tips en verhalen!
    • ja precies en dan de zaterdag full body weg halen en gewoon het gehele weekend rust houden.
    • Ik zou woensdag de benen dag houden, de full body dag weghalen. En na woensdag wer beginnen met dag 1 en dan weer 2 etc. Snap je wat ik bedoel?
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition