Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Calorie restrictie, de schildklier en spiervezel shift

Recommended Posts

Ok, het is een rat-studie maar het wordt daarom niet minder interessant. Hier wordt aangetoond dat na een semi-uithongering en een refeeding, de spiercontractie en relaxatie trager wordt en blijft. Dit wordt geassocieerd met een hogere expressie van spierdeiodinase type3, dewelke tri-iodothyronine de-activeerd(T3 een schildklierhormoon); een lagere expressie van het T3-activerende enzyme, deiodinase type2; een tragere vorming van T4 naar T3 in de spieren en accumulatie van slow twitch spiervezels ten koste van fast twitch spiervezels.

Als we dit mogen doortrekken naar mensen dan is het niet zo slim om zomaar stevig gaan te cutten. Het resultaat is dat je eindigt met meer tragere spiervezels. Dus minder spiermassa. Dit energiesparende effect houdt aan nadat je je voeding terug hebt aangepast. Het draagt ook bij aan meer vetopslag.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4584973/pdf/fphys-06-00254.pdf

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors