Advertentie:

Fit

Home gym

Recommended Posts

Zit al een hele tijd in mijn hoofd dat ik later een kleine home gym in mijn huis wil maken, een kamer of zolder, schuur ligt er net aan wat er vrij is. Maar goed ben dus alvast begonnen met wat dingen voor mijn verjaardag vragen en kopen.

Heb dus nu alvast:

• Bankje (verstelbaar)
  • Gripper
  • Ab roller
  • Halterset komt met mijn bday 12 oktober:D

20151009_194423.jpg

20151009_194432.jpg

20151009_194705.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hoe "uitgebreid" wil je het? Als je het simpel wilt houden voor dagen dat je niet kan maar toch intensief wil maken, kun je eventueel nog een pullupbar aanschaffen. Ik zelf heb deze: http://www.bodyenfitshop.nl/fitness-artikelen/optrekstangen/body-en-fit-accessoires/luxe-optrekstang/ en deze http://www.bodyenfitshop.nl/fitness-artikelen/dippingbelt-en-nektrainers/chiba/dipping-belt/?sqr=chiba belt& aangeschaft. Zodat ik zwaar kan opdrukken en optrekken op dagen dat de gym gesloten is (lees feestdagen veelal).

Want sja.. het kan heel simpel. Bankje, gewichten, schrijven, squatrack en je kan in principe alles al. Eventueel afmaken met wat kettlebells en je kan goede workouts thuis doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja precies eerst beetje basic en gewoon langzaam uitbreiden. Ik had zelf een power tower gevonden op internet https://sportbay.nl/nl/pr/Krachtstations-Insportline-POWER-TOWER-Homegym/1151 hiermee kun je dippen, pull ups en buik trainen bijvoorbeeld. Z'n uitbreiding er nog bij en miss iets van cardio. Maarja daar heb ik nu nog geen ruimte voor over paar maandjes wil ik dat gaan doen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fit, een paar verstelbare dummbells? En hoe denk je over een optrekstang? Kan je ook veel oefeningen mee pakken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een dumbell set waarbij je gewicht op z'n halter kan doen :) maak zo even fototje heb hem pas net :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een dumbell set waarbij je gewicht op z'n halter kan doen :) maak zo even fototje heb hem pas net :D

Zit volgens mij nog in de verpakking of niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet nog even ruimte in de schuur maken :D En even rubberen mat ofzo wil niet dat die gewichten te erg beschadigen gelijk op de tegels namelijk beetje zonde:/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Komt de foto nog? :D 

Jazeker komt vrijdag! Vanavond ben ik niet thuis, donderdag trainen :o

Vrijdag gebeurd het!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat jij meer moeite hebt met 200 kg squatten dan ik met het regelen van een houten rack 9_9

Misschien is dat wel het account van William Bonac ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongelooflijk hoe je met enkele simpele zaken op zo'n kleine ruimte een goedkope functionerende home gym kan realiseren. Staan een paar mooie ideetjes tussen. Kijk vooral op 9:05.

Die power rack is wel heel cool! Neemt echt weinig plek in zo en makkelijk neerzetten :o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Foto v2 :D

Nu nog standaard om alles netjes op te bergen dit is lastig hahaha.

Zit te denken die standaard zelf te maken..

IMG-20151020-WA0005.jpg

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

• Sponsors

Body en fitshop

XXL nutrition