Advertentie:

Sign in to follow this  
Meiske

Training te lang of ander probleem?

Recommended Posts

Ik sport 3 x per week. 
2 x met een groepje, 1 x alleen.

het groepje is een combi van cardio, kracht en core oefeningen.

Die keer alleen heb ik een krachtschema.

maar elke keer merk ik na de eerste 4 setjes (elke oefening 3x 10 hh, en dat dus keer 4 oefeningen) dat ik helemaal leeg ben.

Duizelig, misselijk, paniekerig… Vanochtend ben ik halverwege het schema gestopt en naar huis gefietst, zelfs het fietsen naar huis leek een opgave, ik dacht even dat ik flauw ging vallen. Thuis heb ik een uur stil gelegen op de bank en toen voelde ik het leven langzaam terugkomen.

ik baal hier heel erg van, ik hou op alle vlakken rekening met deze sport sessie (goed ontbijten, niet te laat slapen, niet te veel andere moetjes op die dag plannen) en dan eindigt het telkens in een gevoel van falen en niet lekker voelen.
Ik word er echt boos van op mezelf, en ben de rest van de dag gefrustreerd. Waarom lukt het me niet?!

Moet ik vragen of het schema ingekort kan worden? Of is er iets wat ik zelf nog kan doen om dit te verbeteren? 
Op deze manier ga ik echt het plezier in sporten kwijtraken ben ik bang.

Advertentie:

Hi Meiske,

Ik denk dat het belangrijk is om de juiste voeding te hanteren voor je training.

Je geeft aan goed te ontbijten: Waaruit bestaat je ontbijt voornamelijk en hoeveel tijd hou je tussen ontbijt en training? Hoelang ben je intussen bezig met dit soort trainingen? 

Ook is het belangrijk om genoeg water te drinken (uiteraard), maar ook om te zorgen dat je tijdens de training bvb wat extra suikers inneemt als het gaat om trainingen die veel energie vragen op korte tijd (zoals HIIT of Interval).

Lastig als dit een frustratie wordt dan is het plezier in het trainen weg en dat kan niet de bedoeling zijn.

denk aan je ademhaling niet je adem inhouden als de oefening zwaar wordt maar uitblazen tijdens kracht zetten.

drink voldoende tussendoor ik maak in een uur krachttraining 2 bidons leeg

probeer minder herhalingen en ga dit daarna weer opbouwen

Op welke dagen train je? Het is in jouw geval goed om bijv. 48 uur rust in te bouwen zodat er sprake is van goed herstel voordat je weer gaat trainen.

Bloedwaarden eens laten checken bij de huisarts is natuurlijk ook een optie. Kan iets met ijzer tekort of iets anders zijn.

Zorg zeker voor een stevig ontbijt bestaande uit bv een goed bordje havermout. Tijdens de training een isotoon drankje en desnoods een beetje zout erbij. Direct na uw training wat snelle suikers. Dan pas eiwitten.