Advertentie:

Sciacca

12 week LGD4033 logbook

Recommended Posts

Hierbij log ik mijn eerste kuur met LGD.

Ik train intussen een 10 jaar natty en daarvoor was ik actief in verscheidene sporten. 4 jaar terug had ik een medische ingreep die mij terug naar 0 bracht, erachter was het vaak met ups & downs maar nooit echt terug op vorig niveau. 

Halfweg 2022 en 2023 terug vol op kracht getraind, ook niet gekeken naar mijn kcal en dus blijven doorbulken tot nu. Op dat anderhalf jaar ben ik 7kg (niet zo clean) aangekomen. 

Mijn doel voor deze kuur is om nog wat extra (clean) massa te winnen om tegen maart volgend jaar mijn kcal wat terug te schroeven en relatief droog te trainen naar de zomer toe. 

Mijn stats momenteel:

28 jaar

181cm -  83kg met +-18% 

Mijn focus is voornamelijk kracht, dus gewicht maakt mij minder uit. Ik heb wel de intentie om volgend jaar tussen de 10 à 12% bf te zitten omdat ik mij dan echt het “beste” voel qua look & training. Vroeger zat ik op 74kg (8%bf) en dan voelde ik mij echt slecht. 

• Dosis is 10mg voor 12 weken
  • Vit D + 2,5g creatine (gewoon 1 capsule) 
  • 4x krachttraining (PPL split) 
  • 2400 kcal, verhogen met de tijd
  • 35% carbs / 40 % protein / 25 % fat (ik switch wat vetten met carbs afhankelijk van de training)

Verder ben ik op begonnen op 18/10 dus intussen 4 dagen bezig. Ik heb nog geen effecten te melden, behalve een groter hongergevoel (ik ben sowieso van nature een grote eter). De pomp blijft misschien ook iets langer hangen, maar dat hou ik in het midden. 

Ik zal mezelf 3x per week wegen en daar een gemiddelde van nemen elke week. 

Let’s go ! 

Edited by Sciacca
  • Like 1
  • Upvote 1

Advertentie:

Ik ga je volgen.

ik ben 42 ben nieuwsgierig naar de 4033.

1. ben benieuwd over er nare bijwerkingen aan vast zitten

2. Blijft het behaalde niveau als je maar 1 kuur neemt.

3. waar kan ILenT halen?

heel veel succes.

gr.

Ik volg. Leuk al die extra logs. 

3 uur geleden zei Piet:

Ik ga je volgen.

ik ben 42 ben nieuwsgierig naar de 4033.

1. ben benieuwd over er nare bijwerkingen aan vast zitten

2. Blijft het behaalde niveau als je maar 1 kuur neemt.

3. waar kan ILenT halen?

heel veel succes.

gr.

1. Nare bijwerkingen heb ik niet gehad. Eidn van de 12 weken cycle merk wel dat je wat vermoeider etc bent doordat je test wat daalt maar na de nakuur is dit zo weer op oude niveau. Bloedonderzoeken ook nooit iets raars of naars aangetoond.

2. Meeste gains behoud je wel als je serieus bezig blijft. Let wel dat LGD wat meer een wet compound is dus na de cycle kan het wel zijn dat je wat kilo's afvalt maar dit is water gewicht wat je vasthoud tijdens de cycle. 

3. Geen idee

Beste Traveller,

hartelijk dank voor je duidelijke antwoord.

vraag 3 bedoelde ik waar je Goede LGD 4033 kan halen.

gr.

Hai allen!

@Piet: als je sirieus bezig bent met trainen en eten, en dan in de zin van progesief trainen en je eten tracken, dan kan ik je garanderen dat die LGD je zeker een nivo laat stijgen. 

@topic maker:

2400 kcal is wel aan de weinige kant. Zelf kon ik met LGD makkelijk 5000 kcal wegstampen, waar ik normaal zo rond de 4000 a 4200 zat in een bulk. Met LGD kan je er best flink tegenaan.  Als je het maximale uit de lgd wilt halen voor 12 weken, en je doel is nog wat spier bouwen en sterker worden dan zou ik niet te bang zijn 😅

mvg Sander

2 uur geleden zei Motivator:

Hai allen!

@Piet: als je sirieus bezig bent met trainen en eten, en dan in de zin van progesief trainen en je eten tracken, dan kan ik je garanderen dat die LGD je zeker een nivo laat stijgen. 

@topic maker:

2400 kcal is wel aan de weinige kant. Zelf kon ik met LGD makkelijk 5000 kcal wegstampen, waar ik normaal zo rond de 4000 a 4200 zat in een bulk. Met LGD kan je er best flink tegenaan.  Als je het maximale uit de lgd wilt halen voor 12 weken, en je doel is nog wat spier bouwen en sterker worden dan zou ik niet te bang zijn 😅

mvg Sander

Kcal zal ik zeker omhoog gooien. Ik ben altijd al goed bijgekomen op 3 a 3500 gezien ik een bureaujob heb. Ik kom van een onderhoudsfase, ging relatief goed tot vorige week en nu heb ik continu honger (waarschijnlijk hetgeen je aangeeft van LGD.)

Ik heb vandaag gewoon meer gegeten en vanaf morgen kcal omhoog. Gewicht is ongeveer hetzelfde gebleven, dus ik update eind deze week.

Fijn dat jullie volgen ! 

Update 27/10:

Intussen ben ik een goeie week bezig. 

Geen sides, voel mij goed. 

Kcal omhoog gegooid naar 2800 op rustdagen en 3300 op trainingsdagen. Als ik getraind heb (ongeacht wat ik heb gegeten) scheur ik van de honger na m'n training. Ik heb ook het gevoel dat mijn libido wat extra omhoog gegaan is. :)

Of het daadwerkelijk van de LGD is laat ik nog steeds even in het midden. Qua kracht nog geen verschil gemerkt, uithouding is wel gestegen. Gewicht post ik maandag.

Deze week was m'n laatste week van mijn upper lower split, vanaf maandag start ik met PPL schema (4x/week met evt een extra focus training indien ik tijd heb). Ik heb huidige PR's gedaan deze week. Zoals eerder aangegeven heb ik een operatie gehad (knie & schouder) een tijd terug, dus zo hoog zijn ze niet. 9_9

Deadlift: 165

Squat: 150

Bench: 115

OHP: niet gedaan, hiermee moet ik opletten

Ik zou op alle wel iets zwaarder gekund hebben, maar geen spotter en omwille van voorgeschiedenis ga ik tot RPE van 8 à 9.

Een nieuwe max testing voorzie ik begin 2024 eventueel met een spot.

Goed weekend allen!

Update:

Gewicht 1ste week: 83.3kg

Gewicht 2e week: 84kg

Gewicht deze ochtend 85.1

Zoals eerder vermeld neem ik telkens het gemiddelde per week op basis van 3 weigh in dagen/week. Vetpercentage is volgens mij gelijk gebleven, misschien zelfs een klein beetje naar beneden.

Deze ochtend goede training, goede pomp. Niet super geslapen dus energielevels waren niet top waardoor ik een arm day gedaan heb met alle sets RPE 8. De pomp blijft wel lang hangen, dus ik vermoed dat de LGD stilaan begint te werken. 

Weekupdate vrijdag!

Edited by Sciacca
  • Like 1

Ja zo te horen werkt de LGD. Die pomp is echt kenmerkend. Ik had fullbody destijds en dat was trainen op maandag, woensdag en vrijdag. Die pomp bleef gewoon de hele week aanwezig, goud echt🤩

Update:

Gewicht staat deze week op 85kg (gemiddelde van 3x weigh in). Dit betekent dat ik 2,2kg ben aangekomen op een goeie twee weken. Deze ochtend zelf 85,5kg gezien ;) 

Nu ja of dat allemaal spieren zijn, dat denk ik niet. Ik oog wel voller en qua vet ben ik gelijk gebleven. Wat extra vocht ook misschien? Momenteel zit ik op een vrij hoog vetpercentage (17,5% denk ik), maar qua definitie heb ik niet te klagen. Hier hoop ik wat te blijven cirkelen tot na de kuur. In de gym merk ik zeker een verschil. Op kracht nog niet veel verschil,  maar qua uithouding kan ik wel blijven gaan. Pomp is ook bijna direct aanwezig en blijft ook gewoon aanhouden! 

@MotivatorZoals je aangeeft, deze week maar 3x gaan trainen (ma,di & do) en vandaag nog steeds vol :D

Kort samengevat (we zijn nu halverwege week drie) : 

- Honger / Veel eten, weinig vet bijkomen: echt fantastisch :P 

- Pomp en vollere look 

- Uithouding in de gym

- Energie en focus is beter

Ik lees vaak dat de werking begint tussen week 2 en week 3, dus ik ben benieuwd! Daarnaast las ik ook dat er na de 1ste kuur en de nakuur van 4 weken, een 2e kuur kan worden gestart? Advies? 

Fijne zondag!

Op 5-11-2023 at 11:37 zei Sciacca:

Update:

Gewicht staat deze week op 85kg (gemiddelde van 3x weigh in). Dit betekent dat ik 2,2kg ben aangekomen op een goeie twee weken. Deze ochtend zelf 85,5kg gezien ;) 

Nu ja of dat allemaal spieren zijn, dat denk ik niet. Ik oog wel voller en qua vet ben ik gelijk gebleven. Wat extra vocht ook misschien? Momenteel zit ik op een vrij hoog vetpercentage (17,5% denk ik), maar qua definitie heb ik niet te klagen. Hier hoop ik wat te blijven cirkelen tot na de kuur. In de gym merk ik zeker een verschil. Op kracht nog niet veel verschil,  maar qua uithouding kan ik wel blijven gaan. Pomp is ook bijna direct aanwezig en blijft ook gewoon aanhouden! 

@MotivatorZoals je aangeeft, deze week maar 3x gaan trainen (ma,di & do) en vandaag nog steeds vol :D

Kort samengevat (we zijn nu halverwege week drie) : 

- Honger / Veel eten, weinig vet bijkomen: echt fantastisch :P 

- Pomp en vollere look 

- Uithouding in de gym

- Energie en focus is beter

Ik lees vaak dat de werking begint tussen week 2 en week 3, dus ik ben benieuwd! Daarnaast las ik ook dat er na de 1ste kuur en de nakuur van 4 weken, een 2e kuur kan worden gestart? Advies? 

Fijne zondag!

Zo te zien ga je prima en lekker de eerste weken. Je korte samenvatting komt overeen met wat ik zelf op LGD had en wat men ook vaak beschrijft dus lekker doorgaan met waar je mee bezig bent.

Om op je vraag terug te komen. 12 weken cycle dan 4 weken nakuur en dan nog een 4-6 weken niks. Ik zelf doe altijd eerst een bloedtest voor ik aan een nieuwe cycle begin. Is dat verplicht? Nee. Is het verstandig? Ja!. 

In ieder geval niet meteen na je nakuur starten maar geef je lichaam ook de tijd om weer "normaal" te worden zonder toevoevingen.

• Like 1

@Sciacca Gewoon lekker blijven loggen man.

Het forum is inderdaad niet enorm actief, maar dat maakt zulke logs net belangrijker.

Ik vind zo een log als dit bv betroubwaar dan dat van een bekend(er) forum, waar leden mogelijks gesponsord worden.

Dus ik zeg: log lekker verder voor jezelf en laat de mensen die op gaan naar betrouwbare bronnen er de vruchten van plukken.

• Like 3

Update:

Bijna klaar met week 4.

Gewichtgemiddelde vorige week: 85,7kg (+2,7kg sinds start)

Uiterst tevreden over het gewicht dat bijkomt, clean en steady, net zoals ik wil.

Sinds vorige week kan ik duidelijk merken dat m'n kracht omhoog gaat naast vorige aangehaalde puntjes. Pomp is er direct. Hongergevoel is wat gaan liggen, ben ik blij mee want anders zit ik 's avonds ijs of pinda's te vreten xD Wat me deze week wel opviel is dat ik meer slaap nodig heb (slaap 7 à 8u). In de gym ga ik als een speer, daarna ben ik uitgeblazen. Side van LGD? Verder loopt alles prima. 

@Traveller040Thanks voor de tip! Bloedtest werd ook afgenomen voor deze kuur :) 

@Tour de Force Zo snel ging ik nog niet opgeven :P 

• Like 1

Wauw! 2.5kg+ in 4 weken. Dat is mega goed!

Die snelle toename neemt wel af in de komende weken, dat houdt nooit stand, maar dat is niet erg!

Keep grinding!

Verder: dat moe zijn, is geen bijwerking. Wat wel kan, is dat je ietwat overtraind bent. Hoevaak train je per week? Meer dan 4 of zelfs 5 keer is teveel in mijn optiek. Dan blaas je je centraal zenuwstelsel op en kan je niks meer!

3 uur geleden zei Shorty:

Wauw! 2.5kg+ in 4 weken. Dat is mega goed!

Die snelle toename neemt wel af in de komende weken, dat houdt nooit stand, maar dat is niet erg!

Keep grinding!

Verder: dat moe zijn, is geen bijwerking. Wat wel kan, is dat je ietwat overtraind bent. Hoevaak train je per week? Meer dan 4 of zelfs 5 keer is teveel in mijn optiek. Dan blaas je je centraal zenuwstelsel op en kan je niks meer!

Bedankt Shorty !

Zolang er iets of wat bijkomt, ben ik uiterst tevreden.

Ik train 4x (PPL + 1x fullbody) per week, elke dag zit er wel een big lift in (uiteraard niet allemaal max gewicht). Soms squat & bench op 1 dag. De intensiteit ligt natuurlijk een pak lager dan een individuele PPL dag. Mijn interesse ligt vooral op powerlifting. Tips zijn zeker welkom, ik leer graag bij.

Over je tip, kan ik een de-load plannen? Ik blijf wel steeds trainen, maar veel lichter.

9 uur geleden zei Shorty:

Kan dat? Zeker!

Hoelang geleden heb je voor het laatst een deload week gedaan?

Begin september, twee weken niets gedaan (op reis). Derde week (vanaf 11e) terug begonnen, langzaam, dus mijn intensiteit op 60-65% voor een week, erna een week 70-80%. Dus laatste week september terug op normaal tot nu (+-9,5week).

Update!

Wat vertraging, maar wou echt even wachten tot de 5e week voltooid was.

We starten aan week 6. 
Intussen een goede 5 weken achter de rug, zonder (grote) sides.

Vorige week op onderhoud gegeten (ca 2300 kcal), macro’s aangepast en een deload begonnen. Voorgaande at ik 2800-3200 kcal afhankelijk van de beweging die ik had. Niets veranderd in gewicht en dit was ook de bedoeling om af te tasten. In de spiegel oog ik vasculair en droger. (Ik loop de hele dagen met pomp rond in m’n deload) Daarnaast merken mensen ook op dat ik voller sta.

Ik besloot een deload te starten omwille van vermoeidheid en trager herstel, ook bleven mijn maaltijden soms uren op m’n maag liggen. Kan dat ik wat weerstandsverlies had of dergelijke. In ieder geval is dit volledig verdwenen. Ik hou de deload wel nog vol deze week.

Korte samenvatting:

Huidig gewicht: 85,5kg (-0,2kg)  

Vetpercentage wordt deze week gemeten!

Kcal staan op onderhoud voor 10 dagen. 

++

- pomp altijd aanwezig, verdubbelt na 10min trainen

- gevoel dat m’n benen vol kracht zitten? (Als dat zelf een punt is) 

- kracht/uithouding in het algemeen beter

— 

- sneller uitgeput, vermoedelijk door zware training dat minder opvalt door de uithouding die je krijgt van lgd

- zeer levendig dromen?

- test lichtjes onderdrukt, maar kan ook van die uitputting zijn die ik opmerkte vorige week. Intussen alweer beter!

Niet zo grote sides dus! & in het algemeen verwaarloosbaar, gewoon voldoende rust nemen is KEY, want je hebt het gevoel veel meer aan te kunnen tijdens de cycle, maar achteraf heb je hier een drop in energie. 

• Like 1

Update!

Gewicht: 86,3kg (+0,8kg) / (+3,3kg sinds start)

Druk geweest dus ik ben wat later met de opvolging.

Na de deload van een tijdje terug, opnieuw op normaal niveau beginnen trainen. Heeft mij serieus verder geholpen. Ik ben niet gestopt met trainen in deze periode, gewoon een dag minder (dus 3x/week fullbody) met intensiteit 6à7. Ook heavy compounds heb ik achterwege gelaten. In die weken viel mijn gewicht wat terug, maar dit bleek vooral vet te zijn.

Ik merk vooral terug een verschil van de LGD sinds eind vorige week en deze week (week 6-7). Als ik bijvoorbeeld een dag wat kcal te weinig eet, verlies ik onmiddellijk een kilo. Recompen met LGD lijkt mij dus echt ideaal want spieren/kracht verlies ik verder niet, in tegendeel. Complimenten van mensen rondom mij.

++

Een pak meer uithouding

Vasculariteit serieus omhoog (overal maar vooral schouders)

Metabolisme aanzienlijk verbeterd

Pomp is lachwekkend (positieve zin)

Week 8 komt er bijna aan. Nog steeds geen sides te melden. 

• Like 1

Laatste week van de LGD cycle:

Niet bepaald veel nieuws te melden, alles loopt gesmeerd. 

Gewicht is ongeveer hetzelfde gebleven, ik ben 100% zeker dat er nog wat kilo's zouden bijgekomen zijn indien ik dit wou maar ik zit goed op dit gewicht. Vetpercentage is lager dan in het begin & ik heb meer gewicht hangen. Ook kracht zit goed! ;) 

Volgende maandag start ik met de nakuur, die update zal ik later nog geven met daarin een eindreview over mijn hele ervaring met deze cycle. 

• Like 1
  • Upvote 2

3.3 kilo is niks om over te klagen. Tering man. 

Heel goed gelogd. Denk dat veel mensen hier iets aan gehad hebben! :o

Nu goed de nakuur volgen straks. Die is MINIMAAL net zo belangrijk als de kuur zelf :)

Je hebt meer gewonnen dan 3.3 kilo trouwens want je vetpercentage is lager. Dat is echt alles wat je kunt wensen. Goed je best gedaan!!

• Like 1

Leuke log om te lezen en zeer informatief. Als ik je log lees krijg ik meteen weer zin om een cycle te beginnen omdat alles zo herkenbaar is. Veel eten, zieke pomps, kracht omhoog en gewoon een machtig gevoel haha

• Like 1

@Shorty

Ik ben zeker tevreden! Op alle vlakken goed vooruit gegaan! Qua spiermassa ben ik inderdaad goed bijgekomen, kan ik niet naast kijken :P 

Nakuur start volgende week!

@Traveller040

Bedankt man! Uit jouw log heb ik ook veel geleerd! Ik frustreerde me vroeger altijd enorm aan mensen die logs niet afmaakten of super wazig waren. Een log maken voor jezelf is ook gewoon belangrijk en nog beter als je er anderen mee kan helpen!

LGD was zeker niet de eerste & laatste :D