Advertentie:

Spinello

Lage testwaardes rad140

Recommended Posts

Goedenavond,

Ben nu op mn 4e week op rad140.

Was nu benieuw naar mijn testosteron waardes. Voordat ik er aan begon was mn totaal testosteron 10. Nu 4 weken in de kuur is het behoorlijk verlaagd. Is het normaal om nu deze lage waardes te hebben? Hoor het graag

Screenshot_20231105_172337_Drive.jpg

Advertentie:

Testosteron is een moment opname, kan ook zijn dat je die nacht ervoor slecht geslapen hebt of anders gegeten. 

Maar sarms zijn inderdaad suppresive, dit betekend dat ze je testosteron kunnen onderdrukken.

59 minuten geleden zei Fit:

Testosteron is een moment opname, kan ook zijn dat je die nacht ervoor slecht geslapen hebt of anders gegeten. 

Maar sarms zijn inderdaad suppresive, dit betekend dat ze je testosteron kunnen onderdrukken.

Maar in principe is dit niet zo raar midden in de kuur? Ik voel me verder wel namelijk prima. Trainen gaat lekker. Libido e.d. is nog zoals altijd. Bloedruk is norma gebleven

13 uur geleden zei Spinello:

Maar in principe is dit niet zo raar midden in de kuur? Ik voel me verder wel namelijk prima. Trainen gaat lekker. Libido e.d. is nog zoals altijd. Bloedruk is norma gebleven

Is normaal bij de ene persoon wat minder als de andere en dosis afhankelijk natuurlijk! :) 

Zolang je je goed voelt, is het oke, maar het is verplicht om een nakuur te doen met dit soort waardes.
Ik adviseer ze altijd, en dit is precies waarom je ze niet kunt skippen!

Jij reageert duidelijk zeer heftig op de SARM. Opzich goed, want dan weet je dat ie werkt. Maar dus ook ZEKER die nakuur doen.
Ook was je testosteron al serieus laag, dat had ik je op WhatsApp ook al aangegeven. Dat zal zeker genetisch zijn, aangezien dit je eerste SARM kuur is!

Wat ik in zijn plaats zou doen is de oorzaak van zijn laag SHBG zoeken. Zeker als dat in de "single digits" was voor zijn kuur. Dit is de reden dat zijn totaal testosteron (al) laag is/was en wijst meestal op metabool syndroom. (insuline ressistentie, hypothyroidie, obesitas)

Op 22/11/2023 at 12:06 zei Peter Wouters:

@Spinello Ik vroeg me af of er nog verdere ontwikkelingen zijn met je kuur.

Zie het nu pas😅 Ja gaat prima, voel me nog steeds goed ondanks de lage waarden.

Had laatst 2 metingen met 2 weken er tussen. Was 1 procent gezakt in lichaamsvet en ruim 1kg in spier aangekomen. Volgende week heb ik weer een meting. Pak elke week nog steeds  meer gewicht of meer herhalingen.