Advertentie:



Sign in to follow this  
Scoopz

Minst favoriete oefening

Recommended Posts

In contrast tot de meest favoriete oefening, wat is jouw minst favoriete oefening? Welke oefening heb je een hekel aan om te doen en waarom?

Mijne is onder andere bent over raises. Ik weet ze zijn goed, maar f*** wat branden ze altijd! Helemaal leeg en stuk gaan altijd, tot zelf dumbells met 4 kg niet meer gaan en iedereen je zit aan te kijken alsof je een slappe vaatdoek bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik heb zelf altijd een beetje hekel aan barbell row. Maar dat komt meer door mijn schouder blessure denk ik meer omdat het pijn doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicep oefeningen heb ik niet zoveel mee, evenals schouders. Doordat ik eigenlijk altijd fullbody train ben ik ook meer van de grote oefeningen. Dan vliegt de hartslag altijd mooi van omhoog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou altijd wel van eerst compound en dan isolatie te doen om nog even extra te doen. Compound dan zwaar en isolatie meer herhalingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lunges vind ik vreselijk :P 

Mijn balans Is niet altijd goed, hou niet van disbalans ook raak ik er echt uitgeput van

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lunges vind ik vreselijk :P 

Mijn balans Is niet altijd goed, hou niet van disbalans ook raak ik er echt uitgeput van

 

Gisteren gedaan, maar de spierpijn is wel briljant! <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg press kijk ik altijd tegen op :P 

Voor mooie benen natuurlijk wel een goede oefening in je routine, maar doordat ik zo ondersteboven lig krijg ik altijd last van zware benen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg press kijk ik altijd tegen op :P 

Voor mooie benen natuurlijk wel een goede oefening in je routine, maar doordat ik zo ondersteboven lig krijg ik altijd last van zware benen. 

dit vind ik echt de fijnste benenoefening :D

mits je een goed apparaat hebt, er zijn een paar leg press apparaten die echt niet lekker zijn 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit vind ik echt de fijnste benenoefening :D

mits je een goed apparaat hebt, er zijn een paar leg press apparaten die echt niet lekker zijn 

Geef mij maar squats, dat kan ik de hele dag doen. Soms squat ik voor de lol mijn vriendin nog wel eens savonds. :P  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef mij maar squats, dat kan ik de hele dag doen. Soms squat ik voor de lol mijn vriendin nog wel eens savonds. :P  

hahah dat is ook een leuke sport die je met je vriendin kan doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Squat vind ik het ergste wat er is. Ik doe hem juist daarom wel, want anders word je nooit beter erin. Ik ga bij squat helemaal dood en moet altijd erna bijkomen. Bij de opwarm ronde krijg ik al spierpijn. De meest vreselijke oefening voor mij dus en daarom ook moeilijk om hem goed te blijven uitvoeren.

bankdrukken daarentegen favoriet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg press en squats vind ik verschrikkelijk. Isolatie voor de benen (leg extension, hamstring curl) vind ik daarentegen weer goddelijk. 

Is dat ook de reden waarom je spillebeentjes aka baguettes hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kuiten, een spiergroep die mij maar niet hard genoeg groeit haha!

Volgens mij heeft meer dan 80% moeite met massa op de kuiten. Maar ja, welke spiergroep groeit nu te snel, alles gaat te langzaam met groeien.

We willen gainz!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buikspieroefeningen! Ik haat ze allemaal:P

Ik de meeste ook wel ja. Ab roller vind ik wel lekker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft meer dan 80% moeite met massa op de kuiten. Maar ja, welke spiergroep groeit nu te snel, alles gaat te langzaam met groeien.

We willen gainz!!

Still waiting voor kuit gainz.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft meer dan 80% moeite met massa op de kuiten. Maar ja, welke spiergroep groeit nu te snel, alles gaat te langzaam met groeien.

We willen gainz!!

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
    •   Hey, bedankt voor antwoord   Ja het is eigenlijk specifiek voor de kracht/aggressie toename voor krachtsport over een zeer korte tijd, niet om massa te bouwen. Als je een bron hebt mag je die altijd doorgeven. Ik vind echt niets meer   Grts  
    • Hey man! Daar kan ik een lang en moeilijk verhaal van maken maar:   Dat is BIJNA niet te krijgen, maar het is mogelijk en duur. Ik heb een bron voor je eventueel, maar het ding is ook dat Halotestin geen spiermassa bouwt en echt alleen pre-contest gebruikt wordt.   Groeten!
  • Sponsors