Advertentie:

Bledder

Hoe verhoog je igf1en

Recommended Posts

Ik wil zelf een enclomapine cyclus doen alleen daar mee haal je ook je igf omlaag hoe kan je er voor zorgen dat het weer op pijl komt zonder elke x moeten in spuiten of gebruiken 

Advertentie:

Je bedoeld waarschijnlijk Enclomiphene. Is het om je spiermassa te verhogen? Dan denk ik dat je beter gewoon Testosteron gebruikt. Wil je het gebruiken als PCT dan gebruik je beter niets. Het is nooit bewezen dat PCT beter is dan niets. De trend in Nederland en Belgie is tegenwoordig cold turkey.

Wat IGF-1 betreft, die gaat omhoog met Testosteron. De peptiden in omloop zijn niet zo betrouwbaar. Je zou zeker moeten zijn dat ze van farmacologische oorsprong zijn.

• Downvote 1

Ik wil het idd als pct gebruiken als na kuur alleen moet dus iets hebben voor igf1 

Sorry Peter, maar hier moet ik echt ff zeggen dat dat geen strak advies is. Je hebt (naar mijn weten) zelf nog nooit een druppeltje Testosteron genomen, dus zomaar iemand vertellen dat hij niet moet nakuren, vind ik gewoon destructief advies. Normaal ben ik het best vaak met je eens over dingen, maar dit is echt vreemd advies. :(

Ik doe dit inmiddels bijna 10 jaar, en ik heb echt MEER dan vaak genoeg mensen in neerwaardse spiralen zien terecht komen doordat ze 0,0 Testosteron hebben maaaaaandenlang omdat ze niet nakuren.

De mensen die bij mij terecht komen voor TRT advies of kuur advies etc, hebben NOOIT problemen. Waarom? Omdat ze netjes nakuren en het met hun brein doen. ;)

Mijn mond valt echt open, doe lekker zelf een kuurtje en dan niet nakuren, eens kijken hoelang onder andere jouw jongeheer blijft werken en je de gains vasthoudt waar je net die hele kuur keihard voor getraind hebt :P

Is niet mijn advies maar dat van de Haarlem studie. Eigenlijk is het logisch, je lichaam schreeuwt achter Testosteron en Oestrogeen omdat er niets meer wordt gedetecteerd. Welk nut heeft het om een receptor te blokkeren voor een hormoon dat er niet is.

Hier is de link:  https://peterbond.org/post/haarlem-study-suggests-post-cycle-therapy-pct-doesnt-work

Kijk maar eens waar de groep zonder nakuur stond na 3 maanden in meting 3.

1628879474706.png

Edit: de tabel komt van een andere website. Meting 1 op de tabel komt overeen met meting T0 in het artikel. Meting 2 met T1 , meting 3 met T2 enz

4 uur geleden zei Peter Wouters:

Is niet mijn advies maar dat van de Haarlem studie. Eigenlijk is het logisch, je lichaam schreeuwt achter Testosteron en Oestrogeen omdat er niets meer wordt gedetecteerd. Welk nut heeft het om een receptor te blokkeren voor een hormoon dat er niet is.

Hier is de link:  https://peterbond.org/post/haarlem-study-suggests-post-cycle-therapy-pct-doesnt-work

Kijk maar eens waar de groep zonder nakuur stond na 3 maanden in meting 3.

1628879474706.png

Edit: de tabel komt van een andere website. Meting 1 op de tabel komt overeen met meting T0 in het artikel. Meting 2 met T1 , meting 3 met T2 enz

Juist. Heb het gelezen, en dat vertelt ons natuurlijk alleen:

Je herstelt vanzelf. Maar wat het ook vertelt, is dat in 3 MAANDEN nog niet volledig is.

In 3 maanden verlies jij ALLES wat je opgebouwd hebt en in de eerste 2 maanden heb je zeer waarschijnlijk 0,0 erecties en zijn veel mannen depressief.

Ook zijn de serum levels gemeten, en niet de LH levels. DIE zijn van belang. Nu meet je ook nog dikke vette resultaten van hun kuren van 1100mg max en 850mg minimaal. Debiele doseringen. 

Hoelang denk je dat het duurt voordat die esters uit je systeem zijn ver genoeg voordat jouw lichaam begint met "hey we hebben niks meer, misschien moeten we ff starten met produceren."? Dan ben je met pak hem beet 1000mg en een enanthaat ester HEEL snel... een maand! Dan is het allemaal pas ongeveer uit het systeem en dan pas gaat het lichaam weer een keer aansturen op LH. 

Een maand! Tegen die tijd heb je absoluut geen zin meer om te leven vanwege depressie en futloosheid en anders komt dat meteen de weken daarna... 

Uiteindelijk is het zo dat 20 (van de 100...) mannen "hersteld waren" na 3 maanden. Ze hebben niet wekelijks gemeten dus we weten niet wanneer de PCT groep hersteld was.

Dit is een totaal gefaald en onbetrouwbaar stuk vreten van een "studie" om te gebruiken om mensen te vertellen om dan maar geen nakuur te doen... 

De redenen:

- Te weinig mensen in totaal

- Geen gelijke aantallen pct / geen pct / controlegroep

- Geen leeftijdgroepen

- Geen kwaliteit controle (zowel testosteron als nakuurmiddelen)

- Geen double-blind-studie

En daarnaast is dit adviseren om te gokken op het herstel van het belangrijkste hormoon in het lichaam van een man, echt linke soep. Net als het adviseren van een corona prik. Dat is ook levensgevaarlijk geweest en aanbevolen/opgedrongen door mensen die 0,0 verstand hebben van virussen, inentingen en immuniteit etc.

Ik spendeer nu al veel te veel tijd aan dit topic, dus ik kap ermee en kijk maar wat je er mee doet. Zeer waarschijnlijk helemaal niks, en dat is helemaal oke! Maar het is niet oke dat je dit dan ook maar adviseert (vooruit dan, "door papegaait")

Fijne avond dames en heren.

18 uur geleden zei Shorty:

Ook zijn de serum levels gemeten, en niet de LH levels. DIE zijn van belang.

Voor zover ik kan zien zijn LH levels wel gemeten. Zie de uitgebreide

studie: https://academic.oup.com/humrep/article/36/4/880/6129954?login=false

Hoelang denk je dat het duurt voordat die esters uit je systeem zijn ver genoeg voordat jouw lichaam begint met "hey we hebben niks meer, misschien moeten we ff starten met produceren."? Dan ben je met pak hem beet 1000mg en een enanthaat ester HEEL snel... een maand! Dan is het allemaal pas ongeveer uit het systeem en dan pas gaat het lichaam weer een keer aansturen op LH. 

Juist. 100% correct. In die periode heeft het dan ook geen zin om een serm gaan te gebruiken. 

"Taking into consideration the very high supraphysiological doses of androgens and the long half-life of the intramuscular depots, it is unlikely that anti-oestrogens are able to counteract the strong suppressive effects of androgens on gonadotrophin production."

Uiteindelijk is het zo dat 20 (van de 100...) mannen "hersteld waren" na 3 maanden. Ze hebben niet wekelijks gemeten dus we weten niet wanneer de PCT groep hersteld was.

Alhoewel niet significant zat er een vertraging op tegenover deze zonder nakuur. Maar toegegeven dit kan aan de hogere gemiddelde dosis gelegen hebben. 

23 uur geleden zei Peter Wouters:

Voor zover ik kan zien zijn LH levels wel gemeten. Zie de uitgebreide

studie: https://academic.oup.com/humrep/article/36/4/880/6129954?login=false

Juist. 100% correct. In die periode heeft het dan ook geen zin om een serm gaan te gebruiken. 

"Taking into consideration the very high supraphysiological doses of androgens and the long half-life of the intramuscular depots, it is unlikely that anti-oestrogens are able to counteract the strong suppressive effects of androgens on gonadotrophin production."

Alhoewel niet significant zat er een vertraging op tegenover deze zonder nakuur. Maar toegegeven dit kan aan de hogere gemiddelde dosis gelegen hebben. 

Je gaat SERMs ook niet gebruiken meteen na je kuur. Je wacht even tot levels wat gedaald zijn en begint dan, door de halfwaarde van Clomifeen en Nolvadex duurt dat even voor die opgebouwd zijn en dan stuur je na 1 maand al keihard 24/7 signalen om Testosteron en LH te produceren.

De studie heeft na 3 maanden gemeten. Dat is dus 1, te laat.

En 2, dan heb je alsnog restjes in het systeem en zal nog steeds de LH productie niet terug zijn. Dus zou je DAN na een hele maand pas beginnen met de nakuur, duurt het nog zeker een week of 2 voordat de nakuurmiddelen in bloedserumlevels een beetje opgebouwd zijn en dus dan pas het herstel begint. Dat is dus in plaats van na 4 a 6 weken dan pas vanaf 6 tot 8 weken.

Een week duurt HEEL lang als je geen testosteron productie hebt. HEEL lang.

Ik zou zeggen, doe ff een keer een kuur zoals jij het zou doen, en zie dan hoe het gaat zonder nakuur. Doe je eigen experiment op jezelf, maar geef geen advies wat zo knip en klaar van internet komt uit een studie die gewoon simpelweg volgens geen enkele regel betrouwbaar is.

Als ik tijdens mijn studie fysiotherapie zo'n studie deed, zonder controlegroep etc...? Dan kreeg ik na de introductie direct een 1 als cijfer.

Een interessant stukje uit het boek Anabolics 2006 van William Llewellyn pagina 68.

Hieruit blijkt dat niet LH maar de testosteronproduktie in de testikels het probleem is.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Volgende recentere meta analyse toont gelijkaardige uitkomsten. Hoogst waarschijnlijk hadden hogere dosissen een effect op de langere recuperatieperiode.

"Following AAS withdrawal, LH and FSH levels increased to reach the levels prior to AAS use after a period of 13–24 weeks [34–36]. Interestingly, despite normalization of gonadotropin levels in some studies, serum testosterone remained lower compared with baseline (mean difference of 9.40 nmol/L) even at 16 weeks after AAS withdrawal [35, 36, 44, 46], indicating prolonged impairment of the hypothalamus–pituitary–testicular axis and/or testicular atrophy. In all these studies, testosterone was included in the AAS regimen."

https://fisiologiadelejercicio.com/wp-content/uploads/2017/04/Effects-of-Anabolic-Androgenic-Steroids-on-the-Reproductive.pdf

12 uur geleden zei Peter Wouters:

Een interessant stukje uit het boek Anabolics 2006 van William Llewellyn pagina 68.

Hieruit blijkt dat niet LH maar de testosteronproduktie in de testikels het probleem is.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Volgende recentere meta analyse toont gelijkaardige uitkomsten. Hoogst waarschijnlijk hadden hogere dosissen een effect op de langere recuperatieperiode.

"Following AAS withdrawal, LH and FSH levels increased to reach the levels prior to AAS use after a period of 13–24 weeks [34–36]. Interestingly, despite normalization of gonadotropin levels in some studies, serum testosterone remained lower compared with baseline (mean difference of 9.40 nmol/L) even at 16 weeks after AAS withdrawal [35, 36, 44, 46], indicating prolonged impairment of the hypothalamus–pituitary–testicular axis and/or testicular atrophy. In all these studies, testosterone was included in the AAS regimen."

https://fisiologiadelejercicio.com/wp-content/uploads/2017/04/Effects-of-Anabolic-Androgenic-Steroids-on-the-Reproductive.pdf

Niet de Testosteron is het probleem en ook niet de LH productie. Het probleem is dat de LH productie gestart wordt, maar het lichaam nog steeds Testosteron uit de injecties over heeft. Heel veel nog zelfs inderdaad tot een week of 4 a 5 naderhand. De GEVOELIGHEID voor LH is het probleem (zoals daar ook staat) ;)

En dan pas wordt het lichaam (Leydig cellen van de testikels) ook weer gevoeliger voor de signalen van LH. Daarom is deze grafiek gewoon logisch inderdaad, maar heeft verder niets te maken met een nakuur doen of niet.

Dat het lichaam zich kan herstellen zonder hulp van nakuurmiddelen, is niet de vraag. Het is de vraag of je jezelf door weken van depressie en gainsverlies moet willen sleuren, omdat je dan toch niet nakuur niet wilt kopen of nemen. (Terwijl je wel bereid bent om allerlei andere middeltjes te nemen omdat je wil groeien.)

Wie A zegt, moet ook B zeggen.

De rode draad in dit verhaal is dat het gebruik van een SERM nooit zin heeft. Kan je een bladzijde verder in het boek lezen. En dit is wat de meeste bodybuilders gebruiken. Met HCG wordt het een ander verhaal maar daar gaat deze topic niet over.