Advertentie:

Bledder

Hoe verhoog je igf1en

Recommended Posts

Ik wil zelf een enclomapine cyclus doen alleen daar mee haal je ook je igf omlaag hoe kan je er voor zorgen dat het weer op pijl komt zonder elke x moeten in spuiten of gebruiken 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Je bedoeld waarschijnlijk Enclomiphene. Is het om je spiermassa te verhogen? Dan denk ik dat je beter gewoon Testosteron gebruikt. Wil je het gebruiken als PCT dan gebruik je beter niets. Het is nooit bewezen dat PCT beter is dan niets. De trend in Nederland en Belgie is tegenwoordig cold turkey.

Wat IGF-1 betreft, die gaat omhoog met Testosteron. De peptiden in omloop zijn niet zo betrouwbaar. Je zou zeker moeten zijn dat ze van farmacologische oorsprong zijn.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Peter, maar hier moet ik echt ff zeggen dat dat geen strak advies is. Je hebt (naar mijn weten) zelf nog nooit een druppeltje Testosteron genomen, dus zomaar iemand vertellen dat hij niet moet nakuren, vind ik gewoon destructief advies. Normaal ben ik het best vaak met je eens over dingen, maar dit is echt vreemd advies. :(

 

Ik doe dit inmiddels bijna 10 jaar, en ik heb echt MEER dan vaak genoeg mensen in neerwaardse spiralen zien terecht komen doordat ze 0,0 Testosteron hebben maaaaaandenlang omdat ze niet nakuren.

 

De mensen die bij mij terecht komen voor TRT advies of kuur advies etc, hebben NOOIT problemen. Waarom? Omdat ze netjes nakuren en het met hun brein doen. ;)

 

Mijn mond valt echt open, doe lekker zelf een kuurtje en dan niet nakuren, eens kijken hoelang onder andere jouw jongeheer blijft werken en je de gains vasthoudt waar je net die hele kuur keihard voor getraind hebt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet mijn advies maar dat van de Haarlem studie. Eigenlijk is het logisch, je lichaam schreeuwt achter Testosteron en Oestrogeen omdat er niets meer wordt gedetecteerd. Welk nut heeft het om een receptor te blokkeren voor een hormoon dat er niet is.

 

Hier is de link:  https://peterbond.org/post/haarlem-study-suggests-post-cycle-therapy-pct-doesnt-work

 

Kijk maar eens waar de groep zonder nakuur stond na 3 maanden in meting 3.

1628879474706.png

Edit: de tabel komt van een andere website. Meting 1 op de tabel komt overeen met meting T0 in het artikel. Meting 2 met T1 , meting 3 met T2 enz

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Is niet mijn advies maar dat van de Haarlem studie. Eigenlijk is het logisch, je lichaam schreeuwt achter Testosteron en Oestrogeen omdat er niets meer wordt gedetecteerd. Welk nut heeft het om een receptor te blokkeren voor een hormoon dat er niet is.

 

Hier is de link:  https://peterbond.org/post/haarlem-study-suggests-post-cycle-therapy-pct-doesnt-work

 

Kijk maar eens waar de groep zonder nakuur stond na 3 maanden in meting 3.

1628879474706.png

Edit: de tabel komt van een andere website. Meting 1 op de tabel komt overeen met meting T0 in het artikel. Meting 2 met T1 , meting 3 met T2 enz

 

Juist. Heb het gelezen, en dat vertelt ons natuurlijk alleen:

 

Je herstelt vanzelf. Maar wat het ook vertelt, is dat in 3 MAANDEN nog niet volledig is.

 

In 3 maanden verlies jij ALLES wat je opgebouwd hebt en in de eerste 2 maanden heb je zeer waarschijnlijk 0,0 erecties en zijn veel mannen depressief.

 

Ook zijn de serum levels gemeten, en niet de LH levels. DIE zijn van belang. Nu meet je ook nog dikke vette resultaten van hun kuren van 1100mg max en 850mg minimaal. Debiele doseringen. 

 

Hoelang denk je dat het duurt voordat die esters uit je systeem zijn ver genoeg voordat jouw lichaam begint met "hey we hebben niks meer, misschien moeten we ff starten met produceren."? Dan ben je met pak hem beet 1000mg en een enanthaat ester HEEL snel... een maand! Dan is het allemaal pas ongeveer uit het systeem en dan pas gaat het lichaam weer een keer aansturen op LH. 

 

Een maand! Tegen die tijd heb je absoluut geen zin meer om te leven vanwege depressie en futloosheid en anders komt dat meteen de weken daarna... 

 

Uiteindelijk is het zo dat 20 (van de 100...) mannen "hersteld waren" na 3 maanden. Ze hebben niet wekelijks gemeten dus we weten niet wanneer de PCT groep hersteld was.

Dit is een totaal gefaald en onbetrouwbaar stuk vreten van een "studie" om te gebruiken om mensen te vertellen om dan maar geen nakuur te doen... 

 

De redenen:

- Te weinig mensen in totaal

- Geen gelijke aantallen pct / geen pct / controlegroep

- Geen leeftijdgroepen

- Geen kwaliteit controle (zowel testosteron als nakuurmiddelen)

- Geen double-blind-studie

 

En daarnaast is dit adviseren om te gokken op het herstel van het belangrijkste hormoon in het lichaam van een man, echt linke soep. Net als het adviseren van een corona prik. Dat is ook levensgevaarlijk geweest en aanbevolen/opgedrongen door mensen die 0,0 verstand hebben van virussen, inentingen en immuniteit etc.

 

Ik spendeer nu al veel te veel tijd aan dit topic, dus ik kap ermee en kijk maar wat je er mee doet. Zeer waarschijnlijk helemaal niks, en dat is helemaal oke! Maar het is niet oke dat je dit dan ook maar adviseert (vooruit dan, "door papegaait")

 

Fijne avond dames en heren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden zei Shorty:

Ook zijn de serum levels gemeten, en niet de LH levels. DIE zijn van belang.

 

Voor zover ik kan zien zijn LH levels wel gemeten. Zie de uitgebreide

studie: https://academic.oup.com/humrep/article/36/4/880/6129954?login=false

 

18 uur geleden zei Shorty:

Hoelang denk je dat het duurt voordat die esters uit je systeem zijn ver genoeg voordat jouw lichaam begint met "hey we hebben niks meer, misschien moeten we ff starten met produceren."? Dan ben je met pak hem beet 1000mg en een enanthaat ester HEEL snel... een maand! Dan is het allemaal pas ongeveer uit het systeem en dan pas gaat het lichaam weer een keer aansturen op LH. 

 

Juist. 100% correct. In die periode heeft het dan ook geen zin om een serm gaan te gebruiken. 

"Taking into consideration the very high supraphysiological doses of androgens and the long half-life of the intramuscular depots, it is unlikely that anti-oestrogens are able to counteract the strong suppressive effects of androgens on gonadotrophin production."

 

18 uur geleden zei Shorty:

Uiteindelijk is het zo dat 20 (van de 100...) mannen "hersteld waren" na 3 maanden. Ze hebben niet wekelijks gemeten dus we weten niet wanneer de PCT groep hersteld was.

 

Alhoewel niet significant zat er een vertraging op tegenover deze zonder nakuur. Maar toegegeven dit kan aan de hogere gemiddelde dosis gelegen hebben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Voor zover ik kan zien zijn LH levels wel gemeten. Zie de uitgebreide

studie: https://academic.oup.com/humrep/article/36/4/880/6129954?login=false

 

 

Juist. 100% correct. In die periode heeft het dan ook geen zin om een serm gaan te gebruiken. 

"Taking into consideration the very high supraphysiological doses of androgens and the long half-life of the intramuscular depots, it is unlikely that anti-oestrogens are able to counteract the strong suppressive effects of androgens on gonadotrophin production."

 

 

Alhoewel niet significant zat er een vertraging op tegenover deze zonder nakuur. Maar toegegeven dit kan aan de hogere gemiddelde dosis gelegen hebben. 

 

Je gaat SERMs ook niet gebruiken meteen na je kuur. Je wacht even tot levels wat gedaald zijn en begint dan, door de halfwaarde van Clomifeen en Nolvadex duurt dat even voor die opgebouwd zijn en dan stuur je na 1 maand al keihard 24/7 signalen om Testosteron en LH te produceren.

 

De studie heeft na 3 maanden gemeten. Dat is dus 1, te laat.

En 2, dan heb je alsnog restjes in het systeem en zal nog steeds de LH productie niet terug zijn. Dus zou je DAN na een hele maand pas beginnen met de nakuur, duurt het nog zeker een week of 2 voordat de nakuurmiddelen in bloedserumlevels een beetje opgebouwd zijn en dus dan pas het herstel begint. Dat is dus in plaats van na 4 a 6 weken dan pas vanaf 6 tot 8 weken.

 

Een week duurt HEEL lang als je geen testosteron productie hebt. HEEL lang.

 

Ik zou zeggen, doe ff een keer een kuur zoals jij het zou doen, en zie dan hoe het gaat zonder nakuur. Doe je eigen experiment op jezelf, maar geef geen advies wat zo knip en klaar van internet komt uit een studie die gewoon simpelweg volgens geen enkele regel betrouwbaar is.

 

Als ik tijdens mijn studie fysiotherapie zo'n studie deed, zonder controlegroep etc...? Dan kreeg ik na de introductie direct een 1 als cijfer.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een interessant stukje uit het boek Anabolics 2006 van William Llewellyn pagina 68.

Hieruit blijkt dat niet LH maar de testosteronproduktie in de testikels het probleem is.

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Volgende recentere meta analyse toont gelijkaardige uitkomsten. Hoogst waarschijnlijk hadden hogere dosissen een effect op de langere recuperatieperiode.

"Following AAS withdrawal, LH and FSH levels increased to reach the levels prior to AAS use after a period of 13–24 weeks [34–36]. Interestingly, despite normalization of gonadotropin levels in some studies, serum testosterone remained lower compared with baseline (mean difference of 9.40 nmol/L) even at 16 weeks after AAS withdrawal [35, 36, 44, 46], indicating prolonged impairment of the hypothalamus–pituitary–testicular axis and/or testicular atrophy. In all these studies, testosterone was included in the AAS regimen."

 

https://fisiologiadelejercicio.com/wp-content/uploads/2017/04/Effects-of-Anabolic-Androgenic-Steroids-on-the-Reproductive.pdf

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei Peter Wouters:

Een interessant stukje uit het boek Anabolics 2006 van William Llewellyn pagina 68.

Hieruit blijkt dat niet LH maar de testosteronproduktie in de testikels het probleem is.

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Volgende recentere meta analyse toont gelijkaardige uitkomsten. Hoogst waarschijnlijk hadden hogere dosissen een effect op de langere recuperatieperiode.

"Following AAS withdrawal, LH and FSH levels increased to reach the levels prior to AAS use after a period of 13–24 weeks [34–36]. Interestingly, despite normalization of gonadotropin levels in some studies, serum testosterone remained lower compared with baseline (mean difference of 9.40 nmol/L) even at 16 weeks after AAS withdrawal [35, 36, 44, 46], indicating prolonged impairment of the hypothalamus–pituitary–testicular axis and/or testicular atrophy. In all these studies, testosterone was included in the AAS regimen."

 

https://fisiologiadelejercicio.com/wp-content/uploads/2017/04/Effects-of-Anabolic-Androgenic-Steroids-on-the-Reproductive.pdf

 

 

 

 

 

 

Niet de Testosteron is het probleem en ook niet de LH productie. Het probleem is dat de LH productie gestart wordt, maar het lichaam nog steeds Testosteron uit de injecties over heeft. Heel veel nog zelfs inderdaad tot een week of 4 a 5 naderhand. De GEVOELIGHEID voor LH is het probleem (zoals daar ook staat) ;)

 

En dan pas wordt het lichaam (Leydig cellen van de testikels) ook weer gevoeliger voor de signalen van LH. Daarom is deze grafiek gewoon logisch inderdaad, maar heeft verder niets te maken met een nakuur doen of niet.

Dat het lichaam zich kan herstellen zonder hulp van nakuurmiddelen, is niet de vraag. Het is de vraag of je jezelf door weken van depressie en gainsverlies moet willen sleuren, omdat je dan toch niet nakuur niet wilt kopen of nemen. (Terwijl je wel bereid bent om allerlei andere middeltjes te nemen omdat je wil groeien.)

 

Wie A zegt, moet ook B zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rode draad in dit verhaal is dat het gebruik van een SERM nooit zin heeft. Kan je een bladzijde verder in het boek lezen. En dit is wat de meeste bodybuilders gebruiken. Met HCG wordt het een ander verhaal maar daar gaat deze topic niet over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Berichten

    • Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem nó sau. một sự kiện phụ thực sự cần thiết. Bạn có muốn xem cái này sau không? Bây giờ đã đến lúc quay trở lại làm việc, đã đến lúc phải sớm đi trước khi chúng ta bắt tay vào việc có lẽ Citizen EM0734-56D là một lựa chọn đơn giản.   Đây là chiếc Citizen của bạn, hiện đang sử dụng EM0734-56D.   Bạn không thể chờ đợi để xem bạn đang làm gì bây giờ, đây là ngày mai, Citizen sẽ ở lại, ngày mai, ngày mai sản phẩm Bây giờ bạn có thể thấy bạn đang làm gì bây giờ.   Cách để xem  tại đây  nhé   Đây là đồng hồ Citizen EM0734-56D của bạn.   Đây là chiếc xe công dân đầu tiên của tôi, EM0734-56D.   Nếu bạn muốn biết thêm về Citizen EM0734-56D, bạn sẽ sớm có cơ hội xem thông tin chi tiết hơn ở phần sau. Đã đến lúc mua ngay rồi!   Từ 4 ngày trước, từ 12 giờ, 3 giờ, 6 giờ từ 9 giờ, đã đến lúc phải lấy, đã đến lúc phải lấy rồi, bây giờ bạn biết cách làm rồi đấy. Sau đó bạn sẽ có thể thấy nó sau.   Bạn có thể xem nó ngay tại đây với Citizen EM0734-56D. Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem sau.   Đây là ngày tiếp theo của bạn, Công dân EM0734-56D   Ngày cuối cùng của Ngày Công dân của bạn, ngày hôm sau bạn sẽ ở đây, ngày cuối cùng bạn ở đây. Tôi vẫn muốn biết điều gì sẽ xảy ra tiếp theo. Dây đeo vẫn được làm theo phong cách Demi cực kỳ thời thượng.   Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về Citizen EM0734-56D   Đây là chiếc Citizen Eco Drive tiếp theo của bạn ngay bây giờ! thành công bộ máy này thì tất cả các trường máy đếm gần như là nổ, như vậy mới có thể thấy được sự đặc biệt của bộ máy này.     Bộ máy của chiếc đồng hồ được đánh giá là vô cùng chất lượng   Đây là chiếc đồng hồ Citizen EM0734-56D dành cho bạn.   Thương hiệu: Công dân Số Hiệu Sản Phẩm: EM0734-56D Xuất Xứ: Nhật Bản Giới Tính: Nữ Kính: Tinh thể khoáng (Kính cứng) Máy chủ: Eco-Drive (Năng Lượng Ánh Sáng) Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm Bảo Hành Tại Hải Triều: 5 Năm Đường Kính Mặt Số: 28 mm X Dày Mặt Số: 8 mm Nắc: Thép Không Dây chuyền: Thép Không Màu Mặt Số: Nước: 3 ATM Chức vụ:  Nơi sản xuất (Tùy từng lô hàng): Trung Quốc   Đây là công dân đầu tiên của bạn EM0734-56D   Nếu bạn có bản sao của Citizen EM0734-56D, bạn có thể sử dụng nó tại 3ATM, hoặc bạn có thể sử dụng ngay bây giờ. Hãy xem nào, giờ bạn đã ở đây rồi!   Thông tin bảo vệ của đồng hồ Citizen EM0734-56D   Đây ạ, Công dân Chính EM0734-56D, quý vị có thể xem trước 1 giờ chiều.   Tôi nóng lòng muốn xem bạn đang làm gì bây giờ. định mua hàng đúng nhé!   Cách để xem  tại đây  nhé   Giá bán đồng hồ Citizen EM0734-56D   Nếu bạn muốn biết thêm thông tin về đồng hồ Citizen EM0734-56D: 9.185.000 VNĐ   20261306MTPTHAO
    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending.   Telegram: https://t.me/precisionpeptides02   Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02   Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01  
    • Heeft er iemand ervaring met het injecteren van L-carnitine? Dit zou de enige manier zijn naar ik zelf gelezen heb dat het goed wordt opgenomen in het lichaam, alle anderen zou geen meerwaarde zijn. Alle info welkom.
  • Sponsors